2006-07-18, 00:43
  #1
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickhouse
WhiteRussian e iof ganska svag och behöver kahluha men den är ack så god och jag försöker tipsa om den så fort jag får chansen så ni får ursäkta mitt dåliga "klunka" förslag :P

Min favvodrink.
Dock får jag inte riktigt till det hemma trots likadant innehåll(?).
Citera
2006-07-18, 00:45
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickhouse
WhiteRussian e iof ganska svag och behöver kahluha men den är ack så god och jag försöker tipsa om den så fort jag får chansen så ni får ursäkta mitt dåliga "klunka" förslag :P

Min favo med
Citera
2006-07-18, 00:59
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Min favvodrink.
Dock får jag inte riktigt till det hemma trots likadant innehåll(?).

hurm.. ganska ny inom Resturang/krog branschen så mina drink-skills är inte så underbart bra men vad jag har kört med när någon har beställt en White Russian av mig är Lika delar Vodka och kaluha och sen toppar med mjölk och någon isbit. så den drinken är otroligt lätt att göra med tanke på att den är så underbar
Citera
2006-07-18, 01:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickhouse
hurm.. ganska ny inom Resturang/krog branschen så mina drink-skills är inte så underbart bra men vad jag har kört med när någon har beställt en White Russian av mig är Lika delar Vodka och kaluha och sen toppar med mjölk och någon isbit. så den drinken är otroligt lätt att göra med tanke på att den är så underbar

Det är nog mängden mjölk jag felar på. Trots att jag provat olika mängder.
Det är säkert ingen skillnad. Bara känns så.
Citera
2006-07-18, 01:17
  #5
Medlem
Klints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Det är nog mängden mjölk jag felar på. Trots att jag provat olika mängder.
Det är säkert ingen skillnad. Bara känns så.
Ett gott råd är att blanda upp mjölk och grädde 50/50 (half n' half) och använda istället. Blir jävligt mycket godare och bättre på alla sätt om man orkar bortse från de enorma hälsorikerna som involveras.
Citera
2006-07-18, 11:59
  #6
Medlem
D3ath-D3alers avatar
Också ett stort fan av denna underbara "Big Lebowski" drink!

D3ath-D3aler blandar sina White-Russians på följande vis: Krosa lite is och lägg på botten av ett mellanstort glas, häll i en fjärdedel ren vodka (inte fulvodka!!!) häll därefter i en fjärdedel kaluha och fyll på med resten mjölk. Smakar det för lite så bara i med lite Kaluha till och rör om med en sked.

Klart!
Citera
2006-07-18, 14:58
  #7
Medlem
Ska väl vara dubbelt så mkt vodka än kahlua? Is i botten, 4cl vodka, 2cl kahlua, fyll upp med mjölk. Mkt fin drink

edit: Hmm fast nu minns jag ett drinkrecept där det stod 2,5 cl vodka, 1,5 cl kahlua. Jaja, lite vodka har ingen dött av
Citera
2006-07-19, 00:36
  #8
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbo
Ska väl vara dubbelt så mkt vodka än kahlua? Is i botten, 4cl vodka, 2cl kahlua, fyll upp med mjölk. Mkt fin drink

edit: Hmm fast nu minns jag ett drinkrecept där det stod 2,5 cl vodka, 1,5 cl kahlua. Jaja, lite vodka har ingen dött av

Receptet som står på Kahluaflaskan är 4 cl Stolichnaya, 2 cl Kahlua om jag inte minns fel.
Citera
2006-07-19, 00:46
  #9
Medlem
Är också en fan av White Russian. Känns skönt att bara gå omkring och glida med en WR i handen. På en firmafest så började jag beställa såna och alla frågade var det var för nått och kunde inte förstå varför man skulle förstöra sprit med mjölk!! Det hela slutade med att alla drack WR efter dom hade fått smaka och det dröjde inte länge innan mjölken var slut i baren.

Man kan även använda Absolut Vanilj, det enda jag kommit på man kan använda det till.
Citera
2006-07-19, 05:00
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klint
Ett gott råd är att blanda upp mjölk och grädde 50/50 (half n' half) och använda istället. Blir jävligt mycket godare och bättre på alla sätt om man orkar bortse från de enorma hälsorikerna som involveras.

jag har kört med det också men det blir väldigt mycket för mycket om du förstår vad jag menar
Citera
2006-07-19, 05:01
  #11
Bannlyst
Bara jag som tycker att den här tråden har blivit en "white russian tråd"?

Edit: Uj Uj Såg inte att tråden blivit Splittad. Ber om ursäkt
Citera
2006-07-19, 14:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Receptet som står på Kahluaflaskan är 4 cl Stolichnaya, 2 cl Kahlua om jag inte minns fel.
Sitter nu med en flaska i handen.. "Pour 1½ parts Kahlua, 1½ parts vodka over ice. Top with cream or milk". Någon som testat med grädde? Bra/anus?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in