WhiteRussian e iof ganska svag och behöver kahluha men den är ack så god och jag försöker tipsa om den så fort jag får chansen så ni får ursäkta mitt dåliga "klunka" förslag :P
Min favvodrink.
Dock får jag inte riktigt till det hemma trots likadant innehåll(?).
WhiteRussian e iof ganska svag och behöver kahluha men den är ack så god och jag försöker tipsa om den så fort jag får chansen så ni får ursäkta mitt dåliga "klunka" förslag :P
Min favvodrink.
Dock får jag inte riktigt till det hemma trots likadant innehåll(?).
hurm.. ganska ny inom Resturang/krog branschen så mina drink-skills är inte så underbart bra men vad jag har kört med när någon har beställt en White Russian av mig är Lika delar Vodka och kaluha och sen toppar med mjölk och någon isbit. så den drinken är otroligt lätt att göra med tanke på att den är så underbar
hurm.. ganska ny inom Resturang/krog branschen så mina drink-skills är inte så underbart bra men vad jag har kört med när någon har beställt en White Russian av mig är Lika delar Vodka och kaluha och sen toppar med mjölk och någon isbit. så den drinken är otroligt lätt att göra med tanke på att den är så underbar
Det är nog mängden mjölk jag felar på. Trots att jag provat olika mängder.
Det är säkert ingen skillnad. Bara känns så.
Det är nog mängden mjölk jag felar på. Trots att jag provat olika mängder.
Det är säkert ingen skillnad. Bara känns så.
Ett gott råd är att blanda upp mjölk och grädde 50/50 (half n' half) och använda istället. Blir jävligt mycket godare och bättre på alla sätt om man orkar bortse från de enorma hälsorikerna som involveras.
Också ett stort fan av denna underbara "Big Lebowski" drink!
D3ath-D3aler blandar sina White-Russians på följande vis: Krosa lite is och lägg på botten av ett mellanstort glas, häll i en fjärdedel ren vodka (inte fulvodka!!!) häll därefter i en fjärdedel kaluha och fyll på med resten mjölk. Smakar det för lite så bara i med lite Kaluha till och rör om med en sked.
Är också en fan av White Russian. Känns skönt att bara gå omkring och glida med en WR i handen. På en firmafest så började jag beställa såna och alla frågade var det var för nått och kunde inte förstå varför man skulle förstöra sprit med mjölk!! Det hela slutade med att alla drack WR efter dom hade fått smaka och det dröjde inte länge innan mjölken var slut i baren.
Man kan även använda Absolut Vanilj, det enda jag kommit på man kan använda det till.
Ett gott råd är att blanda upp mjölk och grädde 50/50 (half n' half) och använda istället. Blir jävligt mycket godare och bättre på alla sätt om man orkar bortse från de enorma hälsorikerna som involveras.
jag har kört med det också men det blir väldigt mycket för mycket om du förstår vad jag menar