Ojoj.
Själv fyller jag ett standard-grogg-glas, 30-40cl, 2/3 med is. Häller sedan i 2-6cl vodka och lika mycket Kahlua. Fyller upp med mjölk. Skulle inte ens fundera på att göra på något annat vis. Vätskeproportionen blir uppskattningsvis 30-40% sprit och 60-70% mjölk.
Någon frågade vad man använder vaniljvodka till... och inte är det till WR iaf
Däremot till P2. Mycket fin, speciellt så här på sommaren. Kommer inte exakt ur huvudet ihåg hur man gör den. Men here goes:
2cl Apple Sourz
4cl Absolut Vanilj/Annan vaniljvodka
Fruktsoda
Lime
Samma procedur. Glas. 2/3 is. I med spriten, pressa en skvätt lime, snör i en klyfta, fyll upp med fruktsoda.
Fasen, det här med drinkar är ju roligt, måste nog knalla på bolaget och köpa på mig lite sprit. Har druckit öl i princip hela sommaren.