2006-07-19, 14:57
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbo
Sitter nu med en flaska i handen.. "Pour 1½ parts Kahlua, 1½ parts vodka over ice. Top with cream or milk". Någon som testat med grädde? Bra/anus?
Inte med bara grädde... Blanda i en del grädde, 1/3-1/2, det gör drinken fylligare och mer dynamisk.
Citera
2006-07-19, 15:05
Medlem
Har blandat White Russian-bål ett par gånger. 70 cl vodka, ca 30 cl Kaluha och en liter mjölk på det.
Då är den ganska stark, men fortfarande riktigt fin. Det går med fördel toppa med lite Minttu
Citera
2006-07-19, 15:17
Medlem
Klints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickhouse
jag har kört med det också men det blir väldigt mycket för mycket om du förstår vad jag menar
Jag förstår precis vad du menar. Är själv inget fan av mjölk/grädd drinkar, så som white russian, men på den tiden då jag drack det tyckte jag det var nice att köra hälften grädde hälften mjölk.
Man kan ju alltid köra 80/20 eller liknande istället, mest för att få lite mer krämighet i det än den man får med vanlig mjölk bara.
Citera
2006-07-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Man kan även använda Absolut Vanilj, det enda jag kommit på man kan använda det till.

Man kan ju också blanda den med coca-cola..
Citera
2006-07-19, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Man kan ju också blanda den med coca-cola..

fy fuck va äckligt
Citera
2006-07-19, 22:14
Medlem
Nej, lika delar kahlua och vodka blir inget bra. Dubbelt så mycket vodka som kahlua, sen vänder man upp&ner på mjölkpaketet nån sekund och slänger i lite is. Jösses vad gott det är, jag ska göra en nu...
Citera
2006-07-21, 03:33
Medlem
Y0dAs avatar
En underbar drink

Tycker att man ska ha nästan dubbelt så mycket vodka som Kahlua. Har inte testat med grädde, men det låter smarrigt. Var på en fest där det bjöds på WR, men mjölken tog slut. Var några som testade med sprite, men den blev inte så god om man säger så.
Citera
2006-07-22, 12:56
Medlem
Ojoj.

Själv fyller jag ett standard-grogg-glas, 30-40cl, 2/3 med is. Häller sedan i 2-6cl vodka och lika mycket Kahlua. Fyller upp med mjölk. Skulle inte ens fundera på att göra på något annat vis. Vätskeproportionen blir uppskattningsvis 30-40% sprit och 60-70% mjölk.

Någon frågade vad man använder vaniljvodka till... och inte är det till WR iaf

Däremot till P2. Mycket fin, speciellt så här på sommaren. Kommer inte exakt ur huvudet ihåg hur man gör den. Men here goes:

2cl Apple Sourz
4cl Absolut Vanilj/Annan vaniljvodka
Fruktsoda
Lime

Samma procedur. Glas. 2/3 is. I med spriten, pressa en skvätt lime, snör i en klyfta, fyll upp med fruktsoda.

Fasen, det här med drinkar är ju roligt, måste nog knalla på bolaget och köpa på mig lite sprit. Har druckit öl i princip hela sommaren.
Citera
2006-07-24, 21:48
Medlem
ChristianXs avatar
Såhär går det till:

Fyll ett highballglas med is.

Blanda ca 2cl Kahlua, 4 cl vodka (gärna Stoli), mjölk (beroende på mängden is, men runt 15cl). Shaka hårt med mycket is, och häll över i highballglaset (utan isen i shakern förstås).

En shaker är förresten ett måste i ett anständigt hem.
Citera
2006-07-24, 21:50
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
En shaker är förresten ett måste i ett anständigt hem.
Shakers såg jag reade på Åhlens för runt en hundring igår. Kanske kan vara något för stackarna som inte har kompletta hem.
Citera
2010-03-20, 15:24
Bannlyst
Finns det något alternativ i köksluckorna om man inte har kahlua hemma och klockan är 15:25 på en lördag??

MVH =)
Citera
2010-07-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscaaaar
Finns det något alternativ i köksluckorna om man inte har kahlua hemma och klockan är 15:25 på en lördag??

MVH =)

det måste vara någon slags kaffelikör.

jag dricker gärna en svag WR, för att svalka strupen. Fyller alltså ett glas med iskuber, tar mindre kahlua än mjölk och ännu mindre vodka.

riktigt gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in