Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Long story short, hamnade hos inkasso. Ringde och frågade om en 3 månaders avbetalning och blev beviljad. Nu har jag dock fått lite mer skit inskickat hos samma inkassobolag på totalt 2500 spänn (ja, min ekonomi är skit just nu men är på bättringsväg åtminstone). Enda sättet för mig att betala detta är att inkludera dem i min redan befintliga avbetalningsplan, så jag ringde inkasso nyss men fick telefonsvarare på att de har stängt nu fram till nästa arbetsdag.
Är dock rädd att de nu i julhelgen ska skicka vidare ärendet till kronofogden. Tror sista betalningsdagen skulle ha varit igår eller idag (deras sida är så rörig så det står inte, sjukt nog) men någon påminnelse har jag iaf inte fått än på sms, har fått det innan. Kundtjänst må vara stängd, men kommer högsta chefen skicka ärendet vidare till kronofogden i helgen?
Du kan ju alltid logga in hos inkassobolaget och skriva ett meddelande där, och sen ringa när de öppnar på tisdag.
De brukar skicka en påminnelse först, och de kollar heller inte av om du har betalat in samma dag, utan det kan ju ta några bankdagar innan räkningen är registrerad hos dom, beroende på hur du betalade in den.
Så en räkning som dras den sista varje månad, brukar de ha öppen typ en vecka efter.
Men de lägger på förseningsavgift sen när de märker att det kom in sent såklart.