• 1
  • 2
2022-12-23, 01:21
Medlem
Kan man få gehör på jobbet om att inte tillåta mat som stinker? Typ fisk?
Citera
2022-12-23, 01:24
Medlem
Knappast.
Jag och en kollega fick reda på att någon inte tålde vitlök. Då blev det ett evighetsrace om vem som hade mest vitlöksdoft av oss två. Sedan skrattade vi rått.
Citera
2022-12-23, 01:30
Medlem
Narutoshippchops avatar
Fisk och ost som stinker fis, svettiga fötter och pung borde vara förbjudet att förtära i närheten av andra människor
Citera
2022-12-23, 01:32
Medlem
Tycker att man kan visa hänsyn mot kollegorna. Inre bara allergier utan även med sånt som luktar mycket.
Citera
2022-12-23, 01:36
Var en på mitt förra jobb som ofta åt bruna bönor till lunch märktes inte mycket i lunchrummet men på dasset var det inte roligt att gå in .
Citera
2022-12-23, 01:39
Medlem
Bättre att förbjuda barn på jobb som inte tål sådant mamma inte har presenterat innan. Mat stinker ej utan doftar. Att värma t.ex. en fiskgratäng i ugnen sprider en underbar doft i hela lokalen. Tycker man inte om det så är det den personen det är fel på. Ja, man får värma vad man vill och alla får anpassa sig att umgås tillsammans.
Citera
2022-12-23, 01:40
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Naturligtvis ska man få äta det man vill/har i matlåda... Men nej jag tycker inte det är okej. Har en kollega som äter lax varje dag. När den körs upp i mikron luktar det surpuppa i hela lunchrummet och det luktar inte gott.
Citera
2022-12-23, 01:45
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Kan man få gehör på jobbet om att inte tillåta mat som stinker? Typ fisk?
Jag jobbade i Dublin en december 1999, sprang ut på gatan vid kontorskomplexen där jag jobbade och köpte FishnChips av torsk med maltvinäger. Då det var väldigt kallt ute på gatan så tog jag mig upp i fittbyggnaden där jag var anställd och smaskade i mig skiten jag precis köpt på gatan som en gris. 5 minuter senare kommer ett luder in av högre rang och ger mig en bajsmin pga pesten min föda hade skapat. Underbar men samtidigt pinsam situation.
Citera
2022-12-23, 01:47
Medlem
Inkommers avatar
Det är okej.
Citera
2022-12-23, 01:48
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Mat stinker ej utan doftar.
Stank och doft är två helt olika definitioner av lukter. Du är född utanför Sverige antar jag, eller?
Citera
2022-12-23, 01:54
Medlem
Grin-Days avatar
Man håller inte på och värmer mat som luktar gammalt underliv, gör man det så blir man mobbad och riskerar stryk.
Med all rätt!
Citera
2022-12-23, 01:57
Medlem
Vi får inte värma fisk I micron på mitt jobb. Annat än det tror jag inte att vi har några speciella regler. Inga som jag har hört talas om iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in