Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-22, 14:28
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Med rätt verktyg så tar det under en minut, men de är mycket svåra att bryta upp, räddningstjänsten hatar dem då det inte bara är att bryta gångjärnen.

Men barnen skulle ha stuckit ut o ringt o hållit koll på fordon etc utan att visa att de bodde i huset
Citera
2022-12-22, 14:29
  #14
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men barnen skulle ha stuckit ut o ringt o hållit koll på fordon etc utan att visa att de bodde i huset
Vad i helvete snackar du om? Obegriplig lögn du delar med dig av.
Citera
2022-12-22, 15:31
  #15
Medlem
Barnen skulle ha fått låna pappas pistol så att de skulle kunnat ha skjutit inkräktarna när dom bröt sig in.

Var hände det? I Geneta, Ronna, Lina, Fornhöjden, Saltskog eller annorstädes?
__________________
Senast redigerad av brakfesten009 2022-12-22 kl. 16:29.
Citera
2022-12-22, 16:55
  #16
Medlem
Mitt i Södertälje och polisen kommer inte förrän tjuvarna dragit?
Vad är förklaringen från polisen?
Ungarna kunde ju lika väl blivit mördade av tjuvarna.
Prio1.
Citera
2022-12-22, 18:35
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AciDsun
Hjälper ju inte om dörren bryts upp, måste vara äldre lägenheter? En modern branddörr är svår att bryta upp, kanske inte för proffs…

Är ett nybyggt hus i centrala Södertälje, vid Tom Tits. Portarna är låsta så de måste ha smitit in med någon eller känna någon som bor i huset.

Skumt att sikta in sig på just den lägenheten på fjärde våningen, känns ju personligt.

Varför ens ta lägenhetsnyckeln, fattade de inte att dörren och låset skulle bytas ut väldigt fort
Citera
2022-12-22, 21:01
  #18
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Är ett nybyggt hus i centrala Södertälje, vid Tom Tits. Portarna är låsta så de måste ha smitit in med någon eller känna någon som bor i huset.

Skumt att sikta in sig på just den lägenheten på fjärde våningen, känns ju personligt.

Varför ens ta lägenhetsnyckeln, fattade de inte att dörren och låset skulle bytas ut väldigt fort
Är en fråga om att skrämmas fattar du väl.

Ställer min ursprungliga fråga återigen;
Varför i helvete skriver svensk media helt onyanserat om detta?
Citera
2022-12-22, 21:35
  #19
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Vilken mardröm...

Påminner en om att man inte borde slarva med att låsa ytterdörren när man är hemma. Otäckt.


Jag låser aldrig om dagarna, nyckeln sitter i bilen. Men så bor jag inte där BLATTARNA bor heller.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback