• 2
  • 3
2023-01-01, 11:38
Medlem
Szalenstwos avatar
Nu är jag bara glad amatör när det kommer till meditation men jag har inte hitills upplevt några negativa effekter, snarare tvärt om.

Sen tror jag väl inte riktigt att det är den universallösning som folk i mindfulness sfären vill få det till, men det är en annan femma.
Citera
2023-01-01, 11:55
Medlem
Studier visar att studier kan visa vad som helst
Citera
2023-01-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Idiot!!!
Du löser bara din subjektiva knytning för tillfället, istället för att lösa det verkliga(objektiva) problemet.
Därmed lär du meditera bort allt mer funktioneltt genom livet.

Man kan argumentera för att det finns de som funnit objektiva lösningar på verkliga problem medelst meditation.
Då står man istället inför att de tillhör gruppen undantag.

Ni mediterande kommer tillhöra förtruppen av de som äger ingenting och är totalt passiviserade i WEF's dystopi

Du har fördomar mot något som inte funkar för dig. Oavsett hur mycket man mediterar eller inte så kommer man alltid ha "problem" i livet. Jag saknar ingenting samtidigt som jag jobbar för bättre livskvalitet. Acceptera nu att meditation inte är något som hindrar det.

Bara för att DU har problem med och hitta balans betyder det inte att andra är lika inkompetenta. Idiot.
Citera
2023-01-01, 14:58
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaizashman
Du har fördomar mot något som inte funkar för dig. Oavsett hur mycket man mediterar eller inte så kommer man alltid ha "problem" i livet. Jag saknar ingenting samtidigt som jag jobbar för bättre livskvalitet. Acceptera nu att meditation inte är något som hindrar det.

Bara för att DU har problem med och hitta balans betyder det inte att andra är lika inkompetenta. Idiot.

Nix!
Jag nytjar potentialen i obalansen och försöker låta mitt undermedvetna jobba så mycket det går ihop med mitt högre medvetande. Ofta behöver man inte ens kunna direkt verbalisera vad det är som är "off", men det är något. Där har man signalerna man behöver för att vidta adekvata åtgärder.
Just det idioter som ni kallar "fördomar" är centrala i en högre kognitiv funktionalitet genom livet.

Majoriteten mediterande idioter bor t.ex. i miljöer som mer liknar psykoskliniker än något annat. Vita kala väggar med förljugna(behagande) relieffer etc. Inte nog med det märker man direkt på dem att lite extra intryck ofta blir "för mycket". Skörheten är nästintill magisk.
Vidare kan man ofta observera andra direkta självskadebeteenden som destruktiv kost, örttandkräm mm. mm.
Som extra lök på horlaxen, brukar ni ofta tro att ni är "fria och individualistiska"; men gråter hysteriskt direkt någon utmana era förljugna konsensus. Konsensus som verkligen kräver självhjärntvätt som meditation mot undermedvetanden vilka vrålar hur fel det är medelst ångest.

Hade läget varit motsatt till vad jag beskriver, skulle den mediterande delen av vår befolkning vara den framgångsrika. Som om det vore en superkraft att kunna tysta sitt undre medvetande och miljoner år av evolution. Supersmarta som kan nytja mer av sin kognition än alla andra.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2023-01-01 kl. 15:30.
Citera
2023-01-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nix!
Jag nytjar potentialen i obalansen och försöker låta mitt undermedvetna jobba så mycket det går ihop med mitt högre medvetande. Ofta behöver man inte ens kunna direkt verbalisera vad det är som är "off", men det är något. Där har man signalerna man behöver för att vidta adekvata åtgärder.
Just det idioter som ni kallar "fördomar" är centrala i en högre kognitiv funktionalitet genom livet.

Majoriteten mediterande idioter bor t.ex. i miljöer som mer liknar psykoskliniker än något annat. Vita kala väggar med förljugna(behagande) relieffer etc. Inte nog med det märker man direkt på dem att lite extra intryck ofta blir "för mycket". Skörheten är nästintill magisk.
Vidare kan man ofta observera andra direkta självskadebeteenden som destruktiv kost, örttandkräm mm. mm.
Som extra lök på horlaxen, brukar ni ofta tro att ni är "fria och individualistiska"; men gråter hysteriskt direkt någon utmana era förljugna konsensus. Konsensus som verkligen kräver självhjärntvätt som meditation mot undermedvetanden vilka vrålar hur fel det är medelst ångest.

Yada yada. Läs på lite om meditation och vilka effekter det kan ha. Här har du något o börja med:

"It’s well-documented that our cortex shrinks as we get older – it’s harder to figure things out and remember things. But in this one region of the prefrontal cortex, 50-year-old meditators had the same amount of gray matter as 25-year-olds."

"Lazar: We found differences in brain volume after eight weeks in five different regions in the brains of the two groups. In the group that learned meditation, we found thickening in four regions..."

Men de skriver även följande, vilket jag försökt förmedla till dig:

"But, just like exercise, it can’t cure everything. So the idea is, it’s useful as an adjunct therapy. It’s not a standalone. It’s been tried with many, many other disorders, and the results vary tremendously – it impacts some symptoms, but not all. The results are sometimes modest. And it doesn’t work for everybody."

https://www.washingtonpost.com/news/...es-your-brain/

Personligen så jobbar jag gärna för att behålla hjärnans gråmassa och pigga sinnen. If that's not your cup of tea, then so be it.
Citera
2023-01-01, 16:06
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaizashman
Yada yada. Läs på lite om meditation och vilka effekter det kan ha. Här har du något o börja med:

"It’s well-documented that our cortex shrinks as we get older – it’s harder to figure things out and remember things. But in this one region of the prefrontal cortex, 50-year-old meditators had the same amount of gray matter as 25-year-olds."

"Lazar: We found differences in brain volume after eight weeks in five different regions in the brains of the two groups. In the group that learned meditation, we found thickening in four regions..."

Men de skriver även följande, vilket jag försökt förmedla till dig:

"But, just like exercise, it can’t cure everything. So the idea is, it’s useful as an adjunct therapy. It’s not a standalone. It’s been tried with many, many other disorders, and the results vary tremendously – it impacts some symptoms, but not all. The results are sometimes modest. And it doesn’t work for everybody."

https://www.washingtonpost.com/news/...es-your-brain/

Personligen så jobbar jag gärna för att behålla hjärnans gråmassa och pigga sinnen. If that's not your cup of tea, then so be it.

Det är massor som är och inte är min kopp thé. Detta är något större än så.

När det kommer till kognition och påverkan av denna medelst medatition kan jag bara återge vad jag ser, när jag betraktar dess anhängare/utövare. Jag har gjort det länge och jag är den som med stormsteg ligger lååångt före i livet. Det enda livet vi har.

Ett praktexempel är Svenska kyrkan som organisation.
Den är proppfull av mediterande och "andliga" batikhäxor, oavsett kön.
De har nu gått så vilse att de inte ens förstår sig själva eller vad det innebär att vara religiös. Beviset för detta är att de inte ens kan lyssna på vad t.ex. islamister säger utan att aktivt modulera om det som sagts till något som passar en 12 årig flickas fantasier.

Min kopp thé:
Att höra vad som sägs, se vad som görs. Minnas detta ungefär till vi kan se resultatet av föregående företag. När resultatet är inne: Ljuger eller är aktören sann kring hela företaget. Vipps så vet man ungefär vart man/vi/de är och i vilken riktning det bär mot. Där har vi enkel men pricksäker kognitiv verksamhet kring relationer i största allmänhet.
Oftast är det superenkelt, verkligheten står och skriker åt oss. Vi behöver bara lyssna.

Mitt ego älskar att hitta små men tydliga fel/avvikelser framföralt där annat är påbjudet. De där grejerna det är något med, som får ens inre schäfer att "boffa" och markera. Sedan klura ut vad som händer mm. Något i den stilen. I samband med det hittar man massor av uppbygd potential och bra lärdommar när man har fel. Idag var jag t.ex. rasist, helt i onödan. Men det var intressant.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2023-01-01 kl. 16:28.
Citera
2023-07-31, 15:54
Medlem
Brashears avatar
Mina fötter somnar alltid under meditation vilket är extremt obehagligt. Finns det något sätt att göra så att de inte somnar?
Citera
2023-07-31, 16:00
Medlem
zombie-nations avatar
När man mediterar hamnar man i ett tillstånd då varje intryck är som ett nytt intryck, man avtrubbas inte. Detta händer även vid schizofreni.

Med den vetskapen kanske psykotiska inte ska meditera.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in