Stämmer detta?
-----
Linda och hennes dotter, som är jämnårig med Josefin, är svårt traumatiserade av händelsen och åsynen av flickan.
Men de har inte fått någon hjälp att bearbeta sina trauman.
Linda har efter chocken tappat greppet om sin ekonomi och kommit efter med hyran.
Därför ska hon och barnen vräkas från sin bostad.
Fredagen den 16 december fick familjen uppskov med avhysningen en vecka innan den verkställs.
Var hennes dotter med? Det antyds lite så i texten i din länk.
Jag har för mig att jag såg en helt annan kvinna prata om det här. En som berättade att hennes kille/man avstod från gå fram och bevittna hemskheten. Var den här först på plats då?
Så den osjälviska svenska kvinnan hjälps inte av det allmänna, medan negermonstrets negerkärring till bitch får all upptänklig hjälp av skattebetalarna med ny lägenhet, skyddad identitet och femtio papp i månaden för att försörja sina fjorton övriga negerbarn?
Så den osjälviska svenska kvinnan hjälps inte av det allmänna, medan negermonstrets negerkärring till bitch får all upptänklig hjälp av skattebetalarna med ny lägenhet, skyddad identitet och femtio papp i månaden för att försörja sina fjorton övriga negerbarn?
Tyvärr är det så jävla illa i det här konstiga landet. Man satte ju viss hopp till den nya regeringen men det verkar inte hända mycket där.
Vad säger soc? Att vräka en barnfamilj för en utebliven hyra verkar konstigt?? Är allt socialt skyddsnät borta numera?
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Pengar går före skyddsnätet
Citat:
Ursprungligen postat av provinsen-tibet
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Tyvärr är det så jävla illa i det här konstiga landet. Man satte ju viss hopp till den nya regeringen men det verkar inte hända mycket där.
Förr eller senare lär ni ta in det meningslösa i att diskutera ”samhällets” roll så fort någonting går på tok.
Det blir mycket lättare när ni har utgångspunkten att det främst är den enskilda människan som har förmågan att lösa problem.
Inte handlingsförlamade (bland annat pga överbyråkratisering) byråkrater.
NI SJÄLVA är plan A i alla lägen.
Jag spår redan nu, att en eventuell diskussion i detta kommer utmynna i att jag är kriminell, då utgångspunkten att ”samhället” är plan A är så djupt rotad.
Senast redigerad av scoremax 2022-12-22 kl. 04:05.
I sak kan jag hålla med dig..Men samtidigt är det många personer i Sverige som går igenom jobbiga händelser eller trauma kan va allt från cancer besked till en död släkting! Ska alla dessa sluta betala hyra eller räkningar? Det blir ju liksom inte bättre av att sätta sig mer i skiten! Psykolog måste man ju kunna fixa privat om det behövs? Att lite på svenska staten ska lösa problemet är som att tro att jesus ska komma ner från himlen!
Förr eller senare lär ni ta in det meningslösa i att diskutera ”samhällets” roll så fort någonting går på tok.
Det blir mycket lättare när ni har utgångspunkten att det främst är den enskilda människan som har förmågan att lösa problem.
Inte handlingsförlamade (bland annat pga överbyråkratisering) byråkrater.
NI SJÄLVA är plan A i alla lägen.
Jag spår redan nu, att en eventuell diskussion i detta kommer utmynna i att jag är kriminell, då utgångspunkten att ”samhället” är plan A är så djupt rotad.
Något av all den jävla skatt man betalar skall väl går till mindre lyckade medborgare, 100% kan väl inte gå till negrer och andra nybyggare?