https://juliacaesar.blog/2022/12/15/abushi-15-domd-till-rattspsykiatrisk-vard-osynliga-offer-far-ingen-hjalp/#more-28480
Citat:
Det hon bevittnade i skogen vid Morö Backe den 7 juli ”fick hennes hjärna att stänga av totalt”. Hon tog ledigt från jobbet, ordnade djurvakt åt hundarna, packade bilen, tog barnen med sig och åkte till barnens mormor, 80 mil bort, i tre veckor.
”Pengarna gick åt till bensin, att leva, ge barnen upplevelser och så vidare. Det de behövde. Allt de ville ha. De fick önska. Varför skulle jag inte? Livet kan ju förändras på en sekund. Så varför skulle jag bry mig om hyran, när vi ändå kan dö imorgon?”
Att hon inte fått adekvat hjälp är för jävla dåligt och så är det på många platser i Sverige. Vården och samhället funkar inte. Sjukt många som faller mellan stolar och man får tjata, tjata, tjata för att få vård.
Frågan är dock om man kan bli så pass avstängd så att man ballar ur totalt och "glömmer" bort att man har räkningar och framförallt hyra att betala där hemma? Hon hade sans och vett till att ordna djurvakt åt hundarna så helt väck har hon ju inte varit. Hmm.. det är nåt i den där bakgrunden till vräkningshistorian som gnager lite trots allt.