• 2
  • 3
2023-09-06, 22:29
Medlem
Jesus är andarnas furste, den högsta av de alla. Alla onda andar måste fly när man tillkallar Hans namn. De är rädda för honom. Använd hans namn, tillkalla honom. Det är det bästa du kan göra. Finns ingen tryggare plats än hos Han. Han är för oss, han skapade oss. De onda andarna hatar oss för det och vill oss aldrig väl. Men de står långt under honom
Citera
2023-09-06, 23:31
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Jesus är andarnas furste, den högsta av de alla. Alla onda andar måste fly när man tillkallar Hans namn. De är rädda för honom. Använd hans namn, tillkalla honom. Det är det bästa du kan göra. Finns ingen tryggare plats än hos Han. Han är för oss, han skapade oss. De onda andarna hatar oss för det och vill oss aldrig väl. Men de står långt under honom

Du vet att mytens/sagans/storyns/bibelns Jesus aldrig funnits va?
"Jesus" är en sagofigur som är en sammanslagning av figurer från äldre religiös mytologi, plus ett ihopkok av diverse kringresande predikande personer (en syssla som var extremt vanlig på den här tiden eftersom folk var mer lättlurade då) vars handlingar blivit mer coola för varje gång de upprapas.

Så man kan lika gärna skrämma andarna med andra hittepåkaraktärer ju. Barbapapa eller Pervo Kris torde duga alldeles utmärkt.
Citera
2023-09-15, 13:41
Avstängd
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Du vet att mytens/sagans/storyns/bibelns Jesus aldrig funnits va?
"Jesus" är en sagofigur som är en sammanslagning av figurer från äldre religiös mytologi, plus ett ihopkok av diverse kringresande predikande personer (en syssla som var extremt vanlig på den här tiden eftersom folk var mer lättlurade då) vars handlingar blivit mer coola för varje gång de upprapas.

Så man kan lika gärna skrämma andarna med andra hittepåkaraktärer ju. Barbapapa eller Pervo Kris torde duga alldeles utmärkt.

Det finns kraft i Bibeln, har själv varit med när ett rum rensades.

Sedan kan man fundera vilken/vems kraft men något är det.
Citera
2023-09-16, 04:57
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepxxx
Hej,

Hur stänger man en portal? Eller blir av med oönskad andlig aktivitet i sitt hem?

Lev ett etiskt gott liv utan massa synder.
Be ev andar dra åt helvete.
Be Gud stänga portalen.
Läs Psaltar-psalmer.
Lev heligt så blir platsen helig med tiden.
Citera
2025-07-08, 09:31
Medlem
Citat:
Tack för svar, tar till mig det du skriver.

Ingen fara med det, de vet inte bättre. Jag fokuserar på svar som hjälper i detta ämne. Förstod innan att denna tråd skulle bli föremål för sådana som vill göra sig lustig på andras bekostnad och självutnämnda doktorer som skulle komma med cyber-remisser till psyk. Men jag är inte här för att bevisa vad jag och min familj är med om utan hoppades på några svar även fast det blir mest lustigkurrar.
Har det blivit lugnare nu?
Citera
2025-07-10, 11:38
Medlem
Läs bibeln sök Jesus.

Citat:
Hej,

Hur stänger man en portal? Eller blir av med oönskad andlig aktivitet i sitt hem?
Citera
2025-07-10, 11:42
Medlem
Yo bullshit Påven har talat amen.

Citat:
Ursprungligen postat av JonnyPneumonic
Yo!

En grej jag ser här angående meditation.
Sluta med din meditation, du öppnar upp dig och sänker garden och då kommer dom in i ditt fält.

Du behöver öva på att lära dig det motsatta, att stänga av och på sikt börja kontrollera det hela.

Alkohol, droger sänker också garden och kan låta saker komma in.

Det finns många bra grejer att kolla på det kommer bli lättare och lättare att stänga av och ha en "ostkupa" över sig.

Sen kommer du att kunna börja kontrollera när du är öppen eller stängd.

PS: Säger inte att skall sluta meditera för evigt men nu kan du inte kontrollera vad som händer och du blir vidöppen.

Du går runt som en parabolantenn och tar in allt omedvetet.
Citera
2025-07-12, 21:32
Medlem
Finns inget som helst belägg för att sådana "portaler" existerar. Varför drabbas aldrig skeptiker av dessa fascinerande (men icke existerande) fenomen?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in