2023-03-11, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har förståelse för dina synpunkter beträffande Sebastian. Han gör det strongt under de förutsättningar han har. Han har till skillnad mot Viktor så utseendet emot sig och är hans absolut raka motsats. För Sebastian är det pengarna som gäller och det såväl i livet utanför som inne på Farmen. Vinna eller försvinna och helt känslokallt så!

- - a
Jag känner inte Sebbe och tolkar honom inte så. Att pengar är hans enda drivmedel, nja, jag tycker att han verkar driven rent generellt och tror snarare ”att åstadkomma nåt” är hans drivkraft. Driva en affär med framgång eller vinna en tävling om han deltar i den. Jag gillar att han går in för Farmen, både jobbet på Farmen och tävlingen. Viktor åker räkmacka på sitt utseende medan Sebbe får jobba för sina framgångar.
2023-03-11, 14:56
Medlem
Tattar-Näbben valde alltså den skånska djungelns tigrinna till FK trots att hon var tvungen att kämpa sig segrande ur två kamper på raken förra tinget...
Men se det skulle han aldrig ha gjort!
Hon kommer att stiga brant, kasta sig in i en Immelman-sväng och komma dykandes tillbaka med solen i ryggen. Sedan är det "torpedoes away" och USS Tattar-Näbben kommer att träffas under vattenlinjen och sjunka snabbare än Vasa. Sayonara Tattar-Näbben!
Tora! Tora! TORA!
2023-03-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur kommer det sig att inga kvinner tycks kunna se detta?

Den frågan ska jag ta upp med "Fråga Lund" kommande säsonger
En referens till Zsa Zsa Gabor! Det var inte igår direkt. Stort, mäster Bökberg!
2023-03-11, 16:29
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
sandra 1 och sandra 2 jc och viktor var där
alltså 4 pers

när eddie åkte ut var ju bara 3 pers där
eller kommer jag ihåg fel?
När Sandra G lämnade pga hälsan. Då vart hon ersatt av Hannan.

När Cia lämnade, då vart hon ersatt av Tora.

När Eddie åkte ut, då var det 4 personer på Torpet.

När Sebbe hamnade på Torpet, då var det bara han som lyckades tävla sig dit, då det skulle minskas till 3 personer på Torpet.
2023-03-11, 16:41
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja Sebbe måste vara den falskaste. Tycker han är en vidrig människa och alla borde se igenom den lismande f-knoppen. En fegis som gjort allt för att slippa tinget och ställer in sig hos alla.
Hoppas varken hutten eller Nebil vinner.
Instämmer.
Ska bli intressant se vad det blir för tävlingar när Viktor kommer in. Både Nebil & Viktor har fått fördelar av produktionen.
Det är uppenbart att produktionen vill att Viktor ska vinna, då produktionen kom på en "nödlösning" med att öppna Torpet en vecka till med Artin, Christoffer & Viktor.

Viktor favoriseras av produktionen, ska bli intressant med upplägget nästa vecka.
2023-03-11, 17:25
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Själv tycker jag det är värdigt om man kan vinna utan fulspel, knivhuggningar och "skrämselpropaganda". Det finns faktiskt såna som har lyckas med det så man måste inte spela det "fula" spelet.
Jag kan köpa att man tycker det är ok med de sakerna i en tävling men då ska man inte prata om att han är värdig och snäll (som vissa här gör). Och jag tycker det fortfarande säger nått om hur människan är i verkliga livet också. Man har inte så lätt för sånt om det inte kommer naturligt.
Det kan också vara tvärtom, att snälla människor får utlopp i spel för sidor dom aldrig vill utsätta andra för IRL, jag gissar att Sebbe är ett sådant fall då han dessutom är gay och dom kan aldrig vara elaka väl?
2023-03-11, 17:49
Medlem
Snart får tråden flyttas till "Konspirationer och alternativa teorier". Visst, Viktor gör bäst TV men produktionen har knappast improviserat fram en ändring av formatet av hela programmet pga. att Viktor förlorat en tävling eller gett honom segern i en gren Christoffer vann.

Man kan lika gärna argumentera för att produktionen sabbat för Viktor, då de uppenbarligen berättade tillräckligt mycket för Julia för att hon inte skulle göra honom till SB samt då de lät hans kamp i Tinget komma som en total överraskning för honom sist. (De visste att vem som än vann av Christoffer och Artin så skulle han sätta Viktor som förstekämpe.)

Det enda korn av sanning som finns i konspirationsteorierna är att Anna har ett mycket gott öga till Viktor vilket hon haft sedan första avsnittet.
2023-03-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Snart får tråden flyttas till "Konspirationer och alternativa teorier". Visst, Viktor gör bäst TV men produktionen har knappast improviserat fram en ändring av formatet av hela programmet pga. att Viktor förlorat en tävling eller gett honom segern i en gren Christoffer vann.

Man kan lika gärna argumentera för att produktionen sabbat för Viktor, då de uppenbarligen berättade tillräckligt mycket för Julia för att hon inte skulle göra honom till SB samt då de lät hans kamp i Tinget komma som en total överraskning för honom sist. (De visste att vem som än vann av Christoffer och Artin så skulle han sätta Viktor som förstekämpe.)

Det enda korn av sanning som finns i konspirationsteorierna är att Anna har ett mycket gott öga till Viktor vilket hon haft sedan första avsnittet.

Att inte Julia gjorde Viktor till storbonde var inte för att produktionen berättat något för Julia utan för att Viktor inte brydde sig ett skit om Julia utan spelade bara på hennes känslor och utnyttjade henne i spelet. När Julia hade tagit ut sig i Tinget och låg utslagen på golvet så gick han inte ens ner och kollade hur det var med henne.

Att Viktors kamp i Tinget skulle komma som en överraskning stämmer inte heller. På logen satt ju Christoffer och Artin och sa att dom väljer varandra till storbönder och Artin sa ju rätt ut att han väljer Viktor till förstekämpe. Viktor sa ju också att Ni får välja mig, det är upp till Er. Har man sett tidigare omgångar av Farmen så vet man att mot slutet så kommer det ett ting med två kamper och dessa kunde lika väl komma nu.

Anna har inget gott öga till Viktor, då det är han som fjäskar för henne och produktionen.
2023-03-11, 19:38
Medlem
Konstigt att Viktor, Christoffer och Artin blev sådana vänner på Torpet. Det liknar lite spel för galleriet. Dom satt ju på logen och dissade varandra. Viktor kallade ju bl a Christoffer för en kappvändare och att han spelade fult. Det var säkert produktionen som sa till dom att dom måste samsas på Torpet. Det roliga var när dom snackade skit om dom andra deltagarna och brände deras foton och sa att dom blivit lurade av dom andra. Sanningen är ju att det är dom själva som satt sig i denna situation. Först valde Viktor Christoffer till förstekämpe, sedan valde Christoffer Artin till andrekämpe och till sist valde Christoffer Viktor till förstekämpe. Vad jag kan se så är det dom själva som försökt få ut varandra ingen annan.
2023-03-11, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jan60
Konstigt att Viktor, Christoffer och Artin blev sådana vänner på Torpet. Det liknar lite spel för galleriet. Dom satt ju på logen och dissade varandra. Viktor kallade ju bl a Christoffer för en kappvändare och att han spelade fult. Det var säkert produktionen som sa till dom att dom måste samsas på Torpet. Det roliga var när dom snackade skit om dom andra deltagarna och brände deras foton och sa att dom blivit lurade av dom andra. Sanningen är ju att det är dom själva som satt sig i denna situation. Först valde Viktor Christoffer till förstekämpe, sedan valde Christoffer Artin till andrekämpe och till sist valde Christoffer Viktor till förstekämpe. Vad jag kan se så är det dom själva som försökt få ut varandra ingen annan.
Så går det när snillen spekulerar Efter att de utsett varandra till förstekämpe är det - ta damm - Nebbas och Sebbes fel att de är utslagna!
2023-03-11, 20:25
Medlem
NiccoJs avatar
Nja med några groggar i kroppen blir man ”du och bror” med de flesta.
Jag tycker att scenen där Blondie hämtar hem sin pojk är rent episk, Christoffer är en vinnare som fick åka med där.
2023-03-11, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det kan också vara tvärtom, att snälla människor får utlopp i spel för sidor dom aldrig vill utsätta andra för IRL, jag gissar att Sebbe är ett sådant fall då han dessutom är gay och dom kan aldrig vara elaka väl?
Bögar kan vara de elakaste människorna i världen. Speciellt sånna som : citat från min favvo film Full Metal Jacket: "dont even have the goddam common courtesy to give you a reach-around"
Jag tror han är en sån som skulle sätta på en och inte ens runka av en samtidigt. Men nu måste jag sluta fantisera om honom i sånna situationer eftersom det kan misstolkas 😉
Men du kanske har rätt han kanske bara rollspelar.
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-11 kl. 23:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in