2023-02-02, 18:34
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det är så jag också först kom fram till att det förhåller sig och Christoffer visste precis hur han skulle hantera situationen för å få det att braka loss sotis som han var. Du skulle säkert kunna få fram en bra bild på precis när han deklarerar att han varit sambo i 6 år. Den bilden.....mer än tusen ord
Här kan du få en bild av mig som är mycket viktigare än statistens psykopatögon. Det är en bild på en liten orm som är förklädd till en stor gris: https://imgur.com/a/t2wO8Ma
2023-02-02, 18:35
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Nej det blir det inte, de tar in nya deltagare för att kompensera.
När då? det skulle skett redan kan jag tycka
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-02-02 kl. 18:39.
2023-02-02, 18:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Här kan du få en bild av mig som är mycket viktigare än statistens psykopatögon. Det är en bild på en liten orm som är förklädd till en stor gris: https://imgur.com/a/t2wO8Ma
Inte säkert det är en spoiler
Senast redigerad av kubun 2023-02-02 kl. 18:54.
2023-02-02, 18:49
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Den där Rickard Castefjord som det avhandlas en hel del om här i flera trådar. Han är ju mytoman tydligen enligt många användare som skriver att han lurar folk på pengar.

Lite lustigt att han på sin Facebook uppger att han arbetat på HVB-hem som samtalsterapeut. Ställs det inga som helst krav på dessa hem, eller ljuger mannen? Han uppger även att han studerat ekonomi och engelska på Linköpings universitet. Med tanke på hur dålig han är på både privatekonomi och besitter engelskakunskaper i nivå med en 9-åring, så kan han omöjligtvis ha fått godkänt på de kurser han har läst (om han nu har det).
2023-02-02, 18:51
Medlem
Jag instämmer i att Sebastian är en av de schysstare på Farmen. Han spelar så klart en del, vilken deltagare gör inte det?
Men tonen han har visar att han kan skilja på spel och sociopati. Skulle bli förvånad om han gör något ögonfallande vedervärdigt denna säsongen. Jag tror han kommer gå långt genom paktande, god ton och sunt förnuft.
Inga hot, inget lekande med andras känslor och inget regelrätt skitsnack.
Kanske den mest värdiga vinnaren såhär långt.
Senast redigerad av Anajnam 2023-02-02 kl. 18:53.
2023-02-02, 18:53
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte statisten jag avsåg utan Christoffer - sekvensen när han säger att han varit sambo eller gift i hela sex år. Just den scenen sa mig att han tiggde om en bedömande kommentar över sitt förhållande, som ett: "Rätt bra ändå, eller hur?", eller/och ett "inte så pjåkigt!". Hm....eller så är det jag som läser in det hos honom - bäst å tillägga.
Ok....Jaa så kanske det är.. Vet inte om jag förstår dig helt men fixa det du då, så kan vi alla se lite bättre vad du menar.. Det saknas ju trots allt 1000 ord
2023-02-02, 18:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderNord
Ok....Jaa så kanske det är.. Vet inte om jag förstår dig helt men fixa det du då, så kan vi alla se lite bättre vad du menar.. Det saknas ju trots allt 1000 ord
Vet faktiskt inte hur ni får till bilderna för så fort jag pausar uppspelningen så får jag in reklam kanske går å ta i farten fast nu 7-nyheterna
Senast redigerad av kubun 2023-02-02 kl. 19:00.
2023-02-02, 18:59
Medlem
BalderNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Den där Rickard Castefjord som det avhandlas en hel del om här i flera trådar. Han är ju mytoman tydligen enligt många användare som skriver att han lurar folk på pengar.

Lite lustigt att han på sin Facebook uppger att han arbetat på HVB-hem som samtalsterapeut. Ställs det inga som helst krav på dessa hem, eller ljuger mannen? Han uppger även att han studerat ekonomi och engelska på Linköpings universitet. Med tanke på hur dålig han är på både privatekonomi och besitter engelskakunskaper i nivå med en 9-åring, så kan han omöjligtvis ha fått godkänt på de kurser han har läst (om han nu har det).
Nej inga krav, de anställer vilka som helst. Det brukar ofta vara gamla kriminella/knarkare. Sen fakturerar de kommunerna 7 000 kr per dygn per "intagen" "patient".. Jag vet en som drev en sån. Härligt system vi har i Sverige
Har man 5 st tjejer/killar som man trycker in i ett hus så kan man alltså fakturera kommunerna ca 1 000 000 i månaden. Och vem som helst kan starta detta (vilket är ofta "skummisar")
Senast redigerad av BalderNord 2023-02-02 kl. 19:04.
2023-02-02, 19:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Information om innehållet i taggen bör nog framgå om man har tänkt att outa vinnaren.

Det vore ju bra om man gör som du skriver - fast det avgör väl Moderatorn för denna grupp kan jag tro!
2023-02-02, 19:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Den utlösande faktor för Karins beslut var att hon förstod sig vara orsak till bråket mellan Christoffer och Andreas. Hade inte blivit palaver om hon inte pladdrat vidare vad Christoffer frågade eller var nyfiken på.

Och summan av det hela - som Andreas själv exploderad på och för och förnekade - visade sig tydligen vara att Christoffers antydan inte var något ljug. Enligt nedan artikel har Karin sagt att Christoffer inte hade ljugit och Andreas sambo visst hade skrivit till Karin mm. Om man läser HELA artikeln så får man en annan bild av det hela

https://www.msn.com/sv-se/noje/entertainment/sanningen-bakom-explosiva-br%C3%A5ket-i-farmen-nu-bryter-andreas-tystnaden-efter-utt%C3%A5get-jag-ha r/ar-AA1723ty?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=6429c627173 f44c284a8ecbdccefde52
2023-02-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trams. På vilket sätt är Sebastian manipulativ? Han håller sig väl med alla och är trevlig mot alla, och håller dörrar och möjligheter öppna. Det är smart, inte manipulativt. Han ingår i VENS-pakten, han har varit i team med Karin och Andreas och nu senast sa Sandra att hon jobbar med Nebba och Sebastian. Dessutom gick han runt och snackade med Hannan, som tyckte han var trevlig. Det är total smartness från Sebastians sida. Men jag kan förstå att bråkstakar och värstingar har svårt att förstå sig på konceptet ”trevlig mot alla”.

Manipulation är ju också ett fel använt ord i
nästan endast negativ bemärkelse i folkmun. Vi använder ju typ manipulation hela tiden när vi försöker övertyga även när de är i positiv bemärkelse.

"Manipulation innebär att medvetet ändra ett tillstånd hos ett system i någon mening. Ordet har i sig ingen värdeladdning, men brukar ofta syfta på dess negativa innebörd när det är tal om Psykologisk manipulation, och betyder då att en manipulatör eller intrigör med bedrägliga eller konstfärdiga metoder behandlar något eller någon för att förändra detta eller denna, utan dettas eller dennas kännedom om avsikterna vilka som regel är egoistiska [särskiljning behövs]. Tröst, uppmuntran och beröm kan ses som positiva exempel på manipulation, som är försök att påverka en person att må bättre.

Manipulation är något de flesta gör, medvetet eller omedvetet. Barnet som berömmer sina föräldrar för något innan de ställer frågan de vet att det är risk för ett nej, mannen/kvinnan som förför sin motpart. Manipulation är ett sätt att försöka få igenom sin vilja. Som allt annat kan det vara i gott syfte, eller i ett dåligt syfte."

Men jag förstår precis vad du menar. Jag gillar Sebastian oavsett. Schysst nivå. Han vinner långt på det. Högt självförtroende och bra självkänsla.
2023-02-02, 19:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jajemensan!
Trots min CP-skada (som du påstår att jag har) så hänger jag med bra här på tråden. Å läsa kan jag. Å skriva kan jag oxå. Nämen herreguud...! Nu kan jag resa mig från min rullstol helt plötsligt 😲
*Jag tycker allvarligt talat att du ska tänka dig för innan du kallar någon för något som du överhuvudtaget saknar kunskap om*. Du är en liten människa. Har du sökt till Farmen 2024?
Om inte. Gör det. Det behövs idioter som du för att göra skiten intressant.

Bra svar på tal

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in