• 1
  • 2
2022-12-19, 17:28
Medlem
laxgainss avatar
Hur skulle ni gå till väga för näst intill total anonymitet?
Citera
2022-12-19, 17:40
Medlem
Hitta på en identitet som inte stämmer överens med dig alls. Håll dig till den. Släng in lite medvetna stavfel och sluta stava fel på de ord du faktiskt stavar fel på

Surfa i Whonix
Använd VPN på host
Håll allt uppdaterat för att förhindra sårbarheter

Det är ungefär det.
Citera
2022-12-19, 17:53
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Hitta på en identitet som inte stämmer överens med dig alls. Håll dig till den. Släng in lite medvetna stavfel och sluta stava fel på de ord du faktiskt stavar fel på

Surfa i Whonix
Använd VPN på host

Det är ungefär det.

Det fetade:
Håller inte med till 100% om just detta.
Dom inbyggda spionverktygen uppdateras väl i samband med uppdateringar dom också ?
Citera
2022-12-19, 18:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det fetade:
Håller inte med till 100% om just detta.
Dom inbyggda spionverktygen uppdateras väl i samband med uppdateringar dom också ?

Whonix är en Linux-distrobution som fokuserar på integritet och anonymitet. Det finns inga "spion verktyg" om vi jämför med Windows.
Citera
2022-12-19, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Whonix är en Linux-distrobution som fokuserar på integritet och anonymitet. Det finns inga "spion verktyg" om vi jämför med Windows.

2 miljoner applikationer från playstore togs nyligen bort av Google.

Vad pratar du om?
Citera
2022-12-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranzomw4re
2 miljoner applikationer från playstore togs nyligen bort av Google.

Vad pratar du om?
Hur många av dessa 2 miljoner var FOSS och gjorda av ideella organisationer?
Citera
2022-12-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranzomw4re
Det vet jag inte, detta är information som stod i nyheterna nyligen och det framgick aldrig någon detaljerad information.
Okej. Så varför skriver du om det när vi pratar om Whonix?
Senast redigerad av GleefulGoshawk61 2022-12-19 kl. 20:08.
Citera
2022-12-22, 09:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxgains
Hur skulle ni gå till väga för näst intill total anonymitet?

Guerilla tactics. Security by obscurity, stay off the main roads och roll your own.
Citera
2023-01-02, 13:37
Medlem
Fyll-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61

Surfa i Whonix
Använd VPN på host

Det är ungefär det.

En ganska svår sak är väl att hitta rätt VPN? "Trust" är ett ord som hamnar på läppen (i motsats till "control". Men men, så är det väl alltid (man kanske kan minska risk genom att åka via flera VPN:s, egna köp till skillnad från TOR, samt kombinera med TOR?) I princip samma sak med Whonix etc. Whonix, TOR mm är väl lite pingvinbeteende även om det är något slags "best effort". Ytterst få klarar väl av att hålla koll på och förstå mjukvara med mera (infrastruktur etc.) hela vägen ner.
Antar jag. (Inte jag heller, så att ingen tror att jag försöker sitta på höga hästar.)
Citera
2023-01-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
En ganska svår sak är väl att hitta rätt VPN? "Trust" är ett ord som hamnar på läppen (i motsats till "control". Men men, så är det väl alltid (man kanske kan minska risk genom att åka via flera VPN:s, egna köp till skillnad från TOR, samt kombinera med TOR?) I princip samma sak med Whonix etc. Whonix, TOR mm är väl lite pingvinbeteende även om det är något slags "best effort". Ytterst få klarar väl av att hålla koll på och förstå mjukvara med mera (infrastruktur etc.) hela vägen ner.
Antar jag. (Inte jag heller, så att ingen tror att jag försöker sitta på höga hästar.)
Rätt VPN är en som bevisligen inte sparar loggar. OVPN är en sådan, vilket vi vet pga detta rättsfall: https://proprivacy.com/privacy-news/...-logs-policies
tldr:
Citat:
Due to the efficient way that it runs its service, OVPN cannot under any circumstances provide information about its users, even if it is served a warrant. This is because it does not log traffic, timestamps, DNS requests, IP addresses, MAC addresses, or even bandwidth usage for individual sessions.
Citera
2023-01-02, 18:03
Medlem
kör ni whonix på en VM på er vanliga burk eller kör ni bara whonix direkt på er burk?
Citera
2023-01-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiratsit
kör ni whonix på en VM på er vanliga burk eller kör ni bara whonix direkt på er burk?
Egentligen kör jag Tor Browser i Sandboxie-plus men i ditt fall hade jag kört det i VM.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in