Om jag skulle få ett barn och inte ha något jobb, får man pengar från försäkringskassan då? Jag klarar inte av att ha ett stressigt jobb för blir utbränd och nedstämd direkt. FK trakasserar mig och vägrar hjälpa till. Alla chefer har varit oförstående, så det här blir en sista utväg. Någon som vet?
Ja det är ca 200 kr per dag. Iallafall år 2017 var det så. Men tänk på att det är mycket jobb det också, och socialen är mer oförstående än de flesta chefer. Att jobba är bästa sättet att försörja sig.
hehehe, så om du inte får ett friskt barn då? Låt säg att det ska tas hand om hela livet?
Ta dig i kragen och jobba. Jävla känslodjur. Eller hitta en man som vill försörja dig om du är värd det.
Dvs att du är oskuld, bildad och i övrigt med sunda värderingar.
Om jag skulle få ett barn och inte ha något jobb, får man pengar från försäkringskassan då? Jag klarar inte av att ha ett stressigt jobb för blir utbränd och nedstämd direkt. FK trakasserar mig och vägrar hjälpa till. Alla chefer har varit oförstående, så det här blir en sista utväg. Någon som vet?
Om du tänker att du ska skaffa barn för att få någon form av försörjning så är det en utomordentligt dålig idé.
Barn är dyrast det första året. Nyfödda barn behöver en hel del utrustning och Konsumentverket har räknat ut att en medeldyr basutrustning kostar ungefär 24 000 kronor om allt köps nytt. Då ingår inte kläder och leksaker.
– De löpande kostnaderna för sådant som mat, kläder och blöjor beräknas till cirka 30 000 kronor för det första året. Det blir en extra månadsutgift på nästan 2 500 kronor, säger Susanne Eliasson
I takt med att barnen växer behöver man ta hänsyn till ytterligare utgifter – utöver utgifterna på 1,5 miljoner kronor.
– Lägger man till sådant som extranöjen, presenter vid födelsedagar och jular samt vinter och sommarsemestrar och några språkresor under tonåren ökar kostnaden för barnet till cirka 1,8 miljoner kronor, säger Susanne Eliasson.
Citat:
Ursprungligen postat av Friedrich.Wegener
hehehe, så om du inte får ett friskt barn då? Låt säg att det ska tas hand om hela livet?
Ta dig i kragen och jobba. Jävla känslodjur. Eller hitta en man som vill försörja dig om du är värd det.
Dvs att du är oskuld, bildad och i övrigt med sunda värderingar.
För övrigt så går det att vara mammaledig även som arbetslös, räkna med ca 5-7000 i månaden.
Som förälder finns ju även möjlighet till bostadsbidrag om inkomsterna är låga.
Du gör dock knappast ditt liv enklare. Du lär inte ha lättare att hitta ditt lugna, sköna jobb sen om 20 år när socialbidragsungen flyttar hemifrån.. Att skaffa barn innan någon form av grundläggande etablering på arbetsmarknaden är att skjuta sig själv i foten. Du riskerar permanent ekonomiskt utanförskap
Skaffa inte barn om du är så instabil. Testa få jobb på samhall.
TS jobbade åt ett amerikanskt företag i Sverige så sent som i mars i år. Vad hände där?
Jag blev uppsagd pga oförstående chef som jag skrev. Dock va det den bästa arbetsplatsen jag haft och saknar det ibland. Men att begå ett misstag ska tydligen förstöra resten av arbetslivet … jag jobbade sen inom vården vilket var HEMSKT.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!