2022-12-19, 09:42
Medlem
KlorinSatans avatar
Det är något märkligt med den här historien som inte skriva ut i texten

Jag tycker det är minst sagt märkligt att den här flickan ska ha blivit våldtagen gång efter gång av olika män vid olika tillfällen

Vet nån om hon var narkoman och sökte sig till missbrukare för pengar och droger?

Eller om hon på nåt vis var skadad och sökte upp män på ett sexuellt utlevande vis?

https://www.expressen.se/nyheter/jen...-tog-sitt-liv/
Senast redigerad av KlorinSatan 2022-12-19 kl. 10:07. Anledning: Mindre bra val av ord
Citera
2022-12-19, 09:45
Medlem
Och varför är det så viktigt? För att de pekar ut svenska namn i artikeln?

Artikelserien handlar om våra SIS-hem och hur man "låser in" flickor som lider av psykiska problem. Tycker det låter helsjukt.

Kritik bör riktas till hur dessa "SIS-hem" bedrivs och syftet med dem.
Citera
2022-12-19, 09:47
Medlem
KlorinSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123

Artikelserien handlar om våra SIS-hem och hur man "låser in" flickor som lider av psykiska problem. Tycker det låter helsjukt.

Nej det skiter jag helt i, jag är inte lagd åt det hållet att jag inte vill låtsas om att svenskar våldtar

Det är bara som om nånting fattas i berättelsen som skulle kunna göra den mer begriplig
Citera
2022-12-19, 09:52
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:

Helt rätt! Och det värsta är att de sällan har nått bättre alternativ. Sekretess har blivit en täckmantel för övergrepp i skydd av staten.
Citera
2022-12-19, 09:56
Medlem
KlorinSatans avatar
Redan vid 9 år våldtagen av 11 åriga pojkar
Efter våldtäkter fortsatte hon under ungdomen gång på gång bli utsatt för övergrepp av män. Vissa bodde nära hennes skola.

Mamman visste ingenting.

När hon kommer hem från sitt LVU hem går mamma och handlar. Vips, så blir Jenny våldtagen i sitt hem av en groomer så fort mamma är borta en timme.

Osv.

Kan det vara så att Jenny missbrukade droger sedan späd ålder och aldrig var hemma och sålde sig eller nåt?
Isåfall skulle historien bli mer begriplig.

Inget ont om denna trasiga flickan. Det är bara det att det känns som det utelämnats viktiga fakta ur den.

Ska man kunna hjälpa barn som mår dåligt eller förstå deras situation är det ju viktigt att inte presentera det som nån sorts ond saga i feministiska synvinkel - där massa onda männ i åratal cirkulerar kring en random flicka och lyckats våldta henne . Varför händer just detta henne?

Jag gissar att hon var narkoman och flirtade med eller försökte sälja sig till tunga missbrukare. Med det inte sagt att hon inte var ett tragiskt offer. Jag känner också att mamman brustit enormt i ansvar eller varit väldigt naiv.
Eller att en del av problemen funnits i hemmet med mamman.
Citera
2022-12-19, 09:56
Medlem
TheJackets avatar
Vad mer behöver tillföras för att historien skall bli mer logisk enligt dig?

Systemet är trasigt. Det är så mycket värre än vad de flesta ens kan tänka sig.

När jag var yngre och "på glid" så kände jag många tjejer som varit in och ut ur detta system.

Många av dom finns inte idag.
Citera
2022-12-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlorinSatan
Nej det skiter jag helt i, jag är inte lagd åt det hållet att jag inte vill låtsas om att svenskar våldtar

Det är bara som om nånting fattas i berättelsen som skulle kunna göra den mer begriplig

Tolkade det som att flickan kom från ett trasigt hem där mamman inte kunde fullfölja sin roll. Flickan har vuxit upp bland missbruk som jag tolkade det och blev även utsatt för övergrepp av en bekant till mamman. Innan allt det hade flickan utsatts för övergrepp i skolan.

Kanske blandar ihop med en annan artikel men det var det jag kunde urskilja som hänt. Placerad i fosterfamilj som verkade fungera bra men rymningsbenägen = placering inom SIS-hem.

Sedan är det nog en del som utelämnas kring flickans uppväxt här i Sverige.
Citera
2022-12-19, 10:00
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlorinSatan

Precis så kände jag när jag läste texten. Viktiga pusselbitar fattas för att man ska kunna få ihop hela sammanhanget kring den här flickans tragiska öde. Som berättelsen berättas nu så är det svårt att förstå hur saker kunde gå så här illa för ett barn i Sverige. Det är möjligt att det inte var det de ville lyfta fram heller, men för den som försöker få ihop en begriplig historia så blir det ändå ofullständigt.
Citera
2022-12-19, 10:04
Medlem
Sverige hatar asiater så det är väl inget märkligt att hon dog i myndigheternas vård. De ansvariga ska sättas med barnförbud och sparkas från sina poster.

Vilka våldtog henne? Fram med alla namn.
Citera
2022-12-19, 10:06
Medlem
Citat:

Syftet med SIS-hemmen är att dra in så mycket kosing som möjligt ur skattekistan till de med fina titlar som driver dessa hem. 🤑
Citera
Medlem
KlorinSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Precis så kände jag när jag läste texten. Viktiga pusselbitar fattas för att man ska kunna få ihop hela sammanhanget kring den här flickans tragiska öde. Som berättelsen berättas nu så är det svårt att förstå hur saker kunde gå så här illa för ett barn i Sverige. Det är möjligt att det inte var det de ville lyfta fram heller, men för den som försöker få ihop en begriplig historia så blir det ändå ofullständigt.

Det kan vara så att den som skrivit artikeln för mycket lyfter fram och smaskar i de konkreta övergreppen som ett orsakssamband - fast det kanske mer borde handla om brister i ansvarstagande i kedjan av psykiatri omvårdnad och stöd för ett barn som har mycket stora problem.
Jag gissar att man inte skriver ut vidden av problemen för tag man inte vill solka ner flickans minne, t ex skriva om ev drogmissbruk eller prostitution eller så.
Citera
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Sverige hatar asiater så det är väl inget märkligt att hon dog i myndigheternas vård. De ansvariga ska sättas med barnförbud och sparkas från sina poster.

Vilka våldtog henne? Fram med alla namn.

Sluta läsa Tobias Hübinettes efterblivna fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in