2022-12-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funlight666
Fick höra att den 27 åring som sitter anhållen är C*rl Str*ndkund från kovland, kallas tydligen karljan
*=a

Vet inte vart folk fått den informationen ifrån. Detta stämmer inte. Han är hemma och sitter absolut inte anhållen.
Citera
2022-12-20, 11:06
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Aha, så denna Jessi*a är en pundare med öppet sinne.
Kan även BO varit med i dessa swingersaktiviteter med Jessi*a?
Att viss svartsjuka kan ligga bakom brottet.

Nu är jag långt ute och seglar i periferin, har mao inga belägg för det avseende T alls, men de flesta i Js ”innersta” krets har knussilurat med henne, hennes exman, med bägge två, med varandra etc. Jag vet inte om det är någon tyst uppgörelse men som sagt, ett gäng avdankade försupna pågränsentillgamlingar ligger lite hejsan svejsan när andan faller på.
Det kan därför antas att T åtminstone med någon i sällskapet svängt sina lurviga.

Men, jag har svårt att se någon av de gå över styr pga svartsjuka så pass att T mister livet - bortsett från J då som är allmänt instabil men som nu verkar släppt för dådet (även om jag anser att text-tvs post är lätt missvisande och kan feltolkas)

Har däremot T bonkat bäver under nämnd fest på fredagen, att festen senare blir stökig och hon knökfull lånar någons telefon (eftersom hon vid det laget har blivit av med sig egen), ringer Juden för skjuts hem därifrån och Juden i sin tur på vägen mot Nolby blir varse hennes utomäktenskapliga aktivitet - då har jag inga problem med att se att han spårat och exempelvis strypt henne till döds vid avhämtning hos J.
Citera
2022-12-20, 11:07
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymkottbolle
Vet inte vart folk fått den informationen ifrån. Detta stämmer inte. Han är hemma och sitter absolut inte anhållen.

Jag tänkte samma faktiskt. Oklart om han ens befann sig i närheten av J i fredags…
Inte enligt mina, förvisso relativt små, efterforskningar i alla fall.
Citera
2022-12-20, 11:15
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Jag har läst igenom en hel del inlägg som är rena spekulationer, många gånger är det rena fantasier, sjuka fantasier utan logik eller verklighetsförankring, hur orkar man hålla på så här? jag mår riktigt illa... Vilken slags människor är ni där ute i Njurunda med omnejd som orkar sitta framför datorn och hitta på alla dessa fabler? Ni har dessutom mage att kasta skit på de människor som alla är offer i denna tragiska situation, inteligenskvoten och empatisk förmåga ligger väldigt lågt hos er, kanske beror det på inavel droger eller vem vet?

Du har absolut rätt i att det är en tragisk situation. Oerhört tragisk för de barn som satts till världen och tvingas leva utan biologisk mamma efter att någon beslutat att hon inte får fortsätta leva.

Men faktum är att spekulationerna här och i de flesta andra trådar gällande liknande fall många gånger hjälper rättsväsendet att komma tillrätta med ett scenario. Nu verkar det högst sannolikt att det inträffade är mycket isolerat, kanske så pass att det finns två-tre personer som vet exakt vad som hände och hur det skedde.
Där kan också spekulationerna hjälpa till med att utesluta vissa scenarion, exkludera människor som inte kan ha varit inblandade och ge understöd till polisens förundersökning i form av direktioner.

I ovanstående räknas både BOs, MGMs, GMs och andra berörda parters personliga bakgrund in också.
Det är viktigt att veta vilken typ av kaliber dessa alla olika individer är/var.
I aktuella kretsar är det mer en regel än undantag att alkohol och droger flödar, klandervärt beteende uppvisas, våld och sexuella avvikelser förekommer. Har inget med empati eller victimblaming att göra.

Så var det med det.
Senast redigerad av SysterSarkasm 2022-12-20 kl. 11:19. Anledning: Dubbelcitat
Citera
2022-12-20, 11:25
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Har däremot T bonkat bäver under nämnd fest på fredagen, att festen senare blir stökig och hon knökfull lånar någons telefon (eftersom hon vid det laget har blivit av med sig egen), ringer Juden för skjuts hem därifrån och Juden i sin tur på vägen mot Nolby blir varse hennes utomäktenskapliga aktivitet - då har jag inga problem med att se att han spårat och exempelvis strypt henne till döds vid avhämtning hos J.

Bara en tanke. Juden ligger mest nära hands för mig som ansvarig och den mest simpla förklaringen, om man dessutom lägger till att det i tråden sägs att T var påväg att lämna honom.
Men jag kan inte på nåt sätt styrka mina påståenden. Sjukt tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Så fyllkärring J är ute och A den som är gift med BO ät fri.
Hur fan kom det att bli så här?

BO:s man måste ju dölja något även om han inte är direkt inblandad?
Har telefonen , anmäler ej försvinnandet och är sedan jävligt skum.
Kallas för fan JUDEN.
Citera
2022-12-20, 11:27
Medlem
Skulle A vara GM, så är det ju konstigt att det först blev J som anhölls och sedan vips dök det upp någon annan. Ändå ska det då alltså vara karln hennes? Nja.
Citera
2022-12-20, 11:42
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Skulle A vara GM, så är det ju konstigt att det först blev J som anhölls och sedan vips dök det upp någon annan. Ändå ska det då alltså vara karln hennes? Nja.
Jag tycker också att man kanske ska släppa att A skulle vara inblandad tills vidare. Känns som om folk låser sig lite fast vid det, men med tanke på att polisen har andra misstänkta och A troligtvis har alibi eftersom han inte ens blivit tilltänkt av polisen, så får man nog ha lite andra teorier tills vidare. De hade säkert en jättestökig relation, men just nu pekar inte mycket på att han skulle vara inblandad tycker jag.
Citera
2022-12-20, 11:44
Medlem
Mord är sällan särskilt avancerade. Finns nog gott om anledningar att Polisen valt att fokusera på de tre personer som antagligen varit närvarande under helgen.

Det har säkerligen druckit/tagits preparat, blivit osämja och något skit uppstått. Kan gå fort, se Nyårsmordet som ett exempel. Goda vänner som umgås.
Citera
2022-12-20, 11:50
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:

Såklart, mycket talar emot det.

Men bara föreställ dig att en person på festen kontaktar Juden för att skvallra på T om något ”förbjudet” hon gjort och Juden vid tillfället redan sitter i bilen påväg att hämta T. Det slår slint när han kommer fram, han stryper henne i affekt och lämnar henne åt sitt öde i snön utanför J medan han skyndar tillbaka hem.

Förklarar också i sådana fall att J först anhålls, för att J är J och det ligger nära till hands för bängen att anta att det var hon samt att T återfinns i princip utanför Js ytterdörr. Förklarar också att J var helt ovetande om Ts död när hon anhålls, då hon vet att T ringt efter skjuts hem och så vitt J vet har hon lämnat festen. Förklarar att J släpps efter hon lämnat sin redogörelse och avslutningsvis förklarar det delvis att en annan man anhålls då J inte är medveten om att det är Juden själv som kommit för att hämta T och således pekar ut någon annan.

Vad det däremot inte förklarar är i sådana fall hur T kunnat ligga där hon låg från fredagkväll till lördagkväll, utan att någon hittade henne…

Det är inte hundraprocentig kvalificerat, och självklart bara en gissning, men erkänn att det kan ha gått till på det viset?
Citera
2022-12-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Såklart, mycket talar emot det.

Men bara föreställ dig att en person på festen kontaktar Juden för att skvallra på T om något ”förbjudet” hon gjort och Juden vid tillfället redan sitter i bilen påväg att hämta T. Det slår slint när han kommer fram, han stryper henne i affekt och lämnar henne åt sitt öde i snön utanför J medan han skyndar tillbaka hem.

Förklarar också i sådana fall att J först anhålls, för att J är J och det ligger nära till hands för bängen att anta att det var hon samt att T återfinns i princip utanför Js ytterdörr. Förklarar också att J var helt ovetande om Ts död när hon anhålls, då hon vet att T ringt efter skjuts hem och så vitt J vet har hon lämnat festen. Förklarar att J släpps efter hon lämnat sin redogörelse och avslutningsvis förklarar det delvis att en annan man anhålls då J inte är medveten om att det är Juden själv som kommit för att hämta T och således pekar ut någon annan.

Vad det däremot inte förklarar är i sådana fall hur T kunnat ligga där hon låg från fredagkväll till lördagkväll, utan att någon hittade henne…

Det är inte hundraprocentig kvalificerat, och självklart bara en gissning, men erkänn att det kan ha gått till på det viset?

Det har knappast varit någon fest. Man har suttit hemma hos J, säkert gått någon vända ner till Bolaget och sen har man hängt. Den anhållna 25(27?) har säkert dykt upp med något trevligt preparat, sett till den annars rätt sjukt breda åldersdifferensen.

Att T's man skulle åka dit, riskera att bli sedd och sen dumpa sin fru i en snödriva. Nja. Skulle han ha med saken att göra skulle givetvis inte J släppts och någon annan ta hennes plats, utan då hade ju isf alla på plats varit oskyldiga och någon utomstående istället (A) haft med det hela att göra.

T har aldrig i livet legat död sedan fredag till lördag. Never. Hon åkte enligt A hemifrån på fredag eftermiddag. Och med bil, så lär kanske inte primärt ens tänkt dricka.

Visst att hon inte låg mitt på öppen gata, men att ett helt bostadsområde mitt på ljusa dagen inte uppfattar en död människa ligga i vit snö, det ser jag som helt orimligt.

Hon har med största sannolikhet dött någon gång under lördag. Blir ju mörkt rätt snabbt och sen kan det nog lätt ha gått ett par timmar. Sen vet man såklart inte om någon ifrån J's hus hittat och anmält, men troligast är väl en förbipasserande. Tänker här att J greps hemma och den andra, vem det nu var, greps utomhus. Samtidigt som då den sistnämnda också släpptes först.

OKLART VÄRRE
Citera
2022-12-20, 11:57
Medlem
Står ju däremot ingenstans att J blivit släppt. Tänker att ST som trovärdig och uppföljande källa isf släppt den nyheten.
Citera
2022-12-20, 12:00
Medlem
Citat:
Står ju däremot ingenstans att J blivit släppt. Tänker att ST som trovärdig och uppföljande källa isf släppt den nyheten.

Stod som sagt på text tv igår att bara den yngre mannen är anhållen, tidigare misstänkta är släppta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in