Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
För mannen som levde med kvinnan som hittades död i Njurunda i lördags har livet stannat upp och ersatts av en slags tomhet. Beskedet om att kvinnan som han levt med i drygt 11 år är borta är nästan omöjligt att förstå.
Samtidigt har de två minderåriga barn tillsammans som gör att han måste orka, förklarar han.
Vid 03-tiden på söndagsmorgonen kom tre poliser hem till familjens bostad i Timrå med dödsbudet.
– Det var och är en helt obeskrivlig smärta och samtidigt så måste jag finnas för barnen.
På fredag eftermiddag pussade hans fru barnen hejdå för att åka och hälsa på en bekant.
När hon inte kom hem blev han orolig. En oro som bara växte när en man hade kontaktat anhöriga och lämnat över kvinnans mobiltelefon.
– Han sa att han hade hittat den i Kvissleby men hon har alltid hört av sig även om hon tappat bort telefonen. Jag kände att det var något som inte stämde och anmälde henne försvunnen.
På lördagen skrev han ett sms till kvinnan som frun var hos och frågade om hon var kvar där.
Först sex timmar senare, runt klockan 21 samma dag, fick han ett svar.
– Hon sa att hon inte var där. Att det hade varit fest dagen innan och att det blivit stökigt, säger maken.
Enligt den bekanta ska kvinnan sedan ha ringt efter skjuts.
– Jag bad henne gå ut och kolla om hennes bil var kvar och det lovade hon men sedan hörde jag inget mer.
Den döda kvinnans man vet ingenting om vad som hände sedan hon lämnade hemmet i fredags. Han försöker hålla ihop för barnens skull och får stöd av anhöriga.
– Vi kämpar alla med förlusten och även med ovissheten, att inte få några svar. Jag får inte ihop det, det är så märkligt alltihop, säger han.
Så många frågetecken. Om telefonen nu hittades utan skal och det är så anmärkningsvärt att det poängteras så måste det innebära att hon hade kort mm i skalet. Är de anhöriga som fick ta emot telefonen från upphittaren inlagd som akutnummer (ICE), för hur kunde annars upphittaren veta vem denne skulle lämna mobilen till? Någon kan ju i och för sig ha ringt på henne mobil och på så sätt fått kontakt med upphittaren.
AB ber enligt artikeln J (får vi väl anta) att kolla om Ts bil är kvar. Hon körde alltså själv till J, och A tycks veta att så är fallet. Är bilen återfunnen?
Spekulationerna om att A skulle ha varit ut till Nolby är väl baserade på att det skulle ha varit han som hittade mobilen, men så verkar det ju inte vara. Mer logiskt vore väl i så fall att han vet att T är och festar hos J. När telefonen dyker upp tänker han kanske bara att hon tappat den på fyllan och villan, det verkar ju inte vara första gången om man får tro artikeln, och han blir därför inte orolig förrän hon inte kommer hem från festen efter övernattning och sova ruset av sig. Om nu A är sanningsenlig.
T anmäldes försvunnen under lördagen den 17e när hon inte kom hem och hon hittas samma kväll. Det är inte jättemånga timmar att rulla tummarna på, speciellt inte om man förväntar sig att ens respektive sovit över hos en vän efter en fest. A får svar från vännen (J förmodligen) kl. 21 står det, och senast kl 23 har polisen spärrat av Js adress (enligt användaren TuvaLie).
Vet vi exakt när J hittas och av vem? Är det någon av talangerna i sällskapet som hittat henne måntro?
Jag tror som många att hon frusit ihjäl. Var det fortfarande 15-20 minusgrader i området fredag till lördag? Men att det finns skador som gör att man inte utesluter att hon fått hjälp på traven. Låter långsökt med något så uppenbart som knivsår dock, men kanske blåmärken/strypmärken?