2022-12-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Står ingenstans. Endast trådsanning just nu.
Det står på texttv sidan 117
Citera
2022-12-19, 21:46
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 852lv5
2km i tingsta är långt. Telefoonen åste helt klart tagit sig minst till Ica eller Rondellen E4 nolby.

Ander* agerande är sus, skönt att vi alla är med på den noten.

Är helt säker att han sa att han hittat den, så syntes det i alla inlägg. 99% säker att han åkte till adressen oxå. Detta lär väll Nicla* Gobiten svara på? Du läser detta, det vet vi alla, eller är ni så bra vänner att du tiger?

Kan svarttaxin gjort något?
Varför är kroppen vid J
Varför är inte T i närheten av telefonen, någon måste dumpat det.
Bråk på festen innan? Varför har hon inte tagit sig hem, om Anders fått denna information så bör han agera. Jag skulle exploderat vid den informationen, men det är jag.

ICA Kvissleby eller trafikplats Nolby räcker inte om det nu är 2 km. Det är knappast åt Njurundabommen till om man uppger Kvissleby, men det kan ju vara så långt bort som Svartvik, Essvik eller åt Skottsund till. Centrala Kvissleby vore ju ett inte alltför konstigt ställe att tappa den om man är på ICA eller Systembolaget, men är den tappad kan ju någon filur ha sett till att den hamnat varhelst den nu hittades.

Mycket spekulationer i tråden så svårt att hålla isär fakta (om nu inte faktan är planterad) och fiktion. Vet vi att det var 2 km mellan mobilens fyndplats och kroppen/Js bostad? Det måste väl i så fall komma ifrån var AB påstått att upphittaren hittat mobilen.
Citera
2022-12-19, 21:48
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermiw
I inlägget/efterlysningen på Gobiten.se stod det att hennes mobil har hittats i kvissleby, men utan mobilfodral.
Och senare i samma inlägg "mobilen finns hos hennes man". Inte att det var han personligen som hade hittat den. Det stod också att hon hade åkt för att träffa en vän, inte för att hämta någonting.

Så minns jag också Gobitens inlägg/kommentarer.
Citera
2022-12-19, 21:54
Medlem
Söker man på hennes namn på fb så ser man en efterlysning. Där har en kvinna kommenterat att T ville komma hem till henne igår (fredag antar jag), och då börjar man ju undra om något hänt eftersom hon så gärna ville komma hemifrån? Hon verkar ju slutligen hamnat hos denna J iaf.

Jag törs inte lova, men jag vill minnas att jag såg en annons från henne som var inlagd för 2 dagar sen också, som nu är bortplockat. Det var på ett par rosa skor. Det måste ju iaf ha varit i lördags?
Citera
2022-12-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieseldoris14
Söker man på hennes namn på fb så ser man en efterlysning. Där har en kvinna kommenterat att T ville komma hem till henne igår (fredag antar jag), och då börjar man ju undra om något hänt eftersom hon så gärna ville komma hemifrån? Hon verkar ju slutligen hamnat hos denna J iaf.

Jag törs inte lova, men jag vill minnas att jag såg en annons från henne som var inlagd för 2 dagar sen också, som nu är bortplockat. Det var på ett par rosa skor. Det måste ju iaf ha varit i lördags?

Det stämmer det finns ett inlägg på ett par rosa barnstövlar som är upplagt för 2 dagar sen dvs i lördags.
Citera
2022-12-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det stämmer det finns ett inlägg på ett par rosa barnstövlar som är upplagt för 2 dagar sen dvs i lördags.
Okej, jag kunde inte hitta det igen. Men var det inte i fredags hon försvann?
Citera
2022-12-19, 22:05
Medlem
Citat:

Det som romantiseras av A dvs att hon pussade barnen och åkte till en vän, kan ju lika gärna varit att hon stormat ut efter ett bråk och sagt att hon sover borta i helgen. Eller bara dragit.

Telefonen har hon väl bara tappat. Tror inte det är någon som dumpat den eller bla bla.

Som sagt: vi har med instabila människor att göra. Antagligen med skit i kroppen. Är sällan mer än 1+1, även om folk gör skumma saker när dom är påverkade.

Att inte J svarade A på flera timmar är antingen någon A hittar på. Varför skulle han oavsett bara väntat och väntat och väntat innan smset? Har han dock gjort det och hon ej svarat kan hon ha sovit eller valt att inte svara då det eventuellt är timmarna som T dör under.

I övrigt berättar ju A i texten från dagens tidning vad som ”hänt”, men skulle saker vara annorlunda lär inte han säga att dom ex bråkat och skiljts åt som ovänner på fredagen.
Citera
2022-12-19, 22:07
Medlem
Citat:
Okej, jag kunde inte hitta det igen. Men var det inte i fredags hon försvann?

Han fick inte tag på henne under fredagen. Hon kan fortfarande ha haft telefonen en bit in på lördagen och exempelvis varit aktiv med Marketplace-sälj.

Eller finns tidpunkter på när nu karln påstått ha fått hennes telefon i ägo?

Blir så jäkla mycket spekulationer när ingen förutom A har pratat, men det får man också ta med en nypa salt sett till vad han har för historia.

Men, är för det helt övertygad om att han inte vet vad som hänt även om sanningen kring allt annat säkert är något modifierat.

J och den som sitter är de som ligger bakom.
Citera
2022-12-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting

Räcker att den som är admin för den gruppen är sen med att godkänna inlägget så fördröjs det.
Citera
2022-12-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Han fick inte tag på henne under fredagen. Hon kan fortfarande ha haft telefonen en bit in på lördagen och exempelvis varit aktiv med Marketplace-sälj.

Blir så jäkla mycket spekulationer när ingen förutom A har pratat, men det får man också ta med en nypa salt sett till vad han har för historia.

Men, är för det helt övertygad om att han inte vet vad som hänt även om sanningen kring allt annat säkert är något modifierat.

Låter ju bara så konstigt att det i efterlysningen först stog att hon inte setts eller hörts av sen fredagskväll vid 20.00 när hon åkte hemifrån. Är man aktiv och säljer grejer så existerar man ju fortfarande och är ju egentligen skit samma om A inte haft kontakt med henne.. Hon har ju varit någonstans, levande, tills någon gång i lördags isf. Hon kanske drog från J, precis som hon sa, och A var där för att hämta upp henne men något gick snett? Därför han vill få det till att hon varit borta sen i fredags.
Citera
2022-12-19, 22:18
Medlem
Citat:
Låter ju bara så konstigt att det i efterlysningen först stog att hon inte setts eller hörts av sen fredagskväll vid 20.00 när hon åkte hemifrån. Är man aktiv och säljer grejer så existerar man ju fortfarande och är ju egentligen skit samma om A inte haft kontakt med henne.. Hon har ju varit någonstans, levande, tills någon gång i lördags isf. Hon kanske drog från J, precis som hon sa, och A var där för att hämta upp henne men något gick snett? Därför han vill få det till att hon varit borta sen i fredags.

Fredag eftermiddag lämnade hon hemmet. Men att han skulle ta livet av sin fru i närheten av J’s hem, bara sådär, för att sen gå runt som ett lamm.. nä. Det köper jag inte. Då skulle dessutom J mfl som suttit anhållna snabbare släppts.

Det intressanta är såklart vem den som sitter nu är, vad han gjorde där, vad det är för koppling och vad fan som hänt.
Citera
2022-12-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows

Låter ju lite komiskt att hon stuckit hemifrån, hamnat på en fest, sedan kommit sig för dagen efter att nää nu ska jag sälja barnens stövlar.. Medan hon fortfarande är försvunnen. Jag får inte den här soppan att gå ihop riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in