2022-12-19, 17:05
Medlem
För mannen som levde med kvinnan som hittades död i Njurunda i lördags har livet stannat upp och ersatts av en slags tomhet. Beskedet om att kvinnan som han levt med i drygt 11 år är borta är nästan omöjligt att förstå.

Samtidigt har de två minderåriga barn tillsammans som gör att han måste orka, förklarar han.

Vid 03-tiden på söndagsmorgonen kom tre poliser hem till familjens bostad i Timrå med dödsbudet.

– Det var och är en helt obeskrivlig smärta och samtidigt så måste jag finnas för barnen.

På fredag eftermiddag pussade hans fru barnen hejdå för att åka och hälsa på en bekant.

När hon inte kom hem blev han orolig. En oro som bara växte när en man hade kontaktat anhöriga och lämnat över kvinnans mobiltelefon.

– Han sa att han hade hittat den i Kvissleby men hon har alltid hört av sig även om hon tappat bort telefonen. Jag kände att det var något som inte stämde och anmälde henne försvunnen.

På lördagen skrev han ett sms till kvinnan som frun var hos och frågade om hon var kvar där.

Först sex timmar senare, runt klockan 21 samma dag, fick han ett svar.

– Hon sa att hon inte var där. Att det hade varit fest dagen innan och att det blivit stökigt, säger maken.

Enligt den bekanta ska kvinnan sedan ha ringt efter skjuts.

– Jag bad henne gå ut och kolla om hennes bil var kvar och det lovade hon men sedan hörde jag inget mer.

Den döda kvinnans man vet ingenting om vad som hände sedan hon lämnade hemmet i fredags. Han försöker hålla ihop för barnens skull och får stöd av anhöriga.

– Vi kämpar alla med förlusten och även med ovissheten, att inte få några svar. Jag får inte ihop det, det är så märkligt alltihop, säger han.
Senast redigerad av MZW 2022-12-19 kl. 17:08.
Citera
2022-12-19, 17:17
Medlem
Jag tror nån i Tingsta dragit nåt tillhygge i huvudet alternativt knivhuggit .
Kanske inte så allvarligt , men hon gick utanför dörren och segnade ner där hon påträffades .
Troligen frös hon ihjäl när hon var medellös av slaget/drogerna
Dom vakna nästa dag och ser hennes telefon är kvar samtidigt som folk söker henne.
Nån går från tingsta och dom ber han/hon slänga telefonen efter vägen
Citera
2022-12-19, 17:25
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
För mannen som levde med kvinnan som hittades död i Njurunda i lördags har livet stannat upp och ersatts av en slags tomhet. Beskedet om att kvinnan som han levt med i drygt 11 år är borta är nästan omöjligt att förstå.

Samtidigt har de två minderåriga barn tillsammans som gör att han måste orka, förklarar han.

Vid 03-tiden på söndagsmorgonen kom tre poliser hem till familjens bostad i Timrå med dödsbudet.

– Det var och är en helt obeskrivlig smärta och samtidigt så måste jag finnas för barnen.

På fredag eftermiddag pussade hans fru barnen hejdå för att åka och hälsa på en bekant.

När hon inte kom hem blev han orolig. En oro som bara växte när en man hade kontaktat anhöriga och lämnat över kvinnans mobiltelefon.

– Han sa att han hade hittat den i Kvissleby men hon har alltid hört av sig även om hon tappat bort telefonen. Jag kände att det var något som inte stämde och anmälde henne försvunnen.

På lördagen skrev han ett sms till kvinnan som frun var hos och frågade om hon var kvar där.

Först sex timmar senare, runt klockan 21 samma dag, fick han ett svar.

– Hon sa att hon inte var där. Att det hade varit fest dagen innan och att det blivit stökigt, säger maken.

Enligt den bekanta ska kvinnan sedan ha ringt efter skjuts.

– Jag bad henne gå ut och kolla om hennes bil var kvar och det lovade hon men sedan hörde jag inget mer.

Den döda kvinnans man vet ingenting om vad som hände sedan hon lämnade hemmet i fredags. Han försöker hålla ihop för barnens skull och får stöd av anhöriga.

– Vi kämpar alla med förlusten och även med ovissheten, att inte få några svar. Jag får inte ihop det, det är så märkligt alltihop, säger han.

Alltså.
Jag vet inte ens vad jag ska säga om det här. Nu har ju Juden plockat bort den efterlysning han själv la ut på fb men så vitt jag vill minnas så stod där angivet att det var han själv som hittat telefonen.

Och vadå, om han inte fått svar på det här smset han uppger att han skickar till J (förmodar jag) förrän 6 timmar senare dvs kl 21 lördagkväll - hur kommer det sig att både hans, gobitens och kusinens efterlysningar försvann i princip simultant långt före 21?
Visste de allihopa något innan som gjorde att efterlysningarna var överflödiga?
Har han på fullaste allvar suttit från fredag till lördagkväll rätt upp och ner utan att ens TITTAT efter sin fru som han själv anmält försvunnen?
Letar man inte mer effektivt än via ETT ENDA sms?!

Hjärnstillestånd på riktigt.
Citera
2022-12-19, 17:39
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Alltså.
Jag vet inte ens vad jag ska säga om det här. Nu har ju Juden plockat bort den efterlysning han själv la ut på fb men så vitt jag vill minnas så stod där angivet att det var han själv som hittat telefonen.

Och vadå, om han inte fått svar på det här smset han uppger att han skickar till J (förmodar jag) förrän 6 timmar senare dvs kl 21 lördagkväll - hur kommer det sig att både hans, gobitens och kusinens efterlysningar försvann i princip simultant långt före 21?
Visste de allihopa något innan som gjorde att efterlysningarna var överflödiga?
Har han på fullaste allvar suttit från fredag till lördagkväll rätt upp och ner utan att ens TITTAT efter sin fru som han själv anmält försvunnen?
Letar man inte mer effektivt än via ETT ENDA sms?!

Hjärnstillestånd på riktigt.

Det är nått som skaver i den här historien. Att han hittade telefonen 2 Km därifrån hon hittades Tex. Enda sättet att han använde ”Hitta min iPhone” eller nått motsvarande på Android.

Varför hittades inte skalet? Hade hon pengar i skalet?
Citera
2022-12-19, 17:46
Medlem
Han säger väl dock i artikeln från ST att någon hittat telefonen?
Men vad är grejen med skalet? Har man sagt att det ska vara ett som nu saknas?
Är ju förvisso HELT obetydligt. Kan väl hon själv lika gärna tappat.
Citera
2022-12-19, 17:53
Medlem
Har läst tråden och skjuter lite från höften..
1/ T har gett sig av från J och själv tappat telefonen, 2 km promenad inget konstigt
2/ Hennes man letar efter henne och spårar telefonen, hämtar den där den ligger och kontaktar J som han vet bor i närheten. J säger att T lämnat lägenheten med en man( kanske den aktuella 25 åringen) maken blir självklart kränkt och skäms för sin efterlysning och drar tillbaka den o ber även övriga att göra det. T partar och är borta frivilligt..
3/ en helt annan vinkel..läste att det var en viltolycka i Njurunda samma kväll om jag förstod rätt..ett råddjur som aldrig hittades..tänk om det inte var ett råddjur utan T när hon var ute o gick..
Citera
2022-12-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia23
3/ en helt annan vinkel..läste att det var en viltolycka i Njurunda samma kväll om jag förstod rätt..ett råddjur som aldrig hittades..tänk om det inte var ett råddjur utan T när hon var ute o gick..

Hon hittades ju dock i samma område som J bor.
Citera
2022-12-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Hon hittades ju dock i samma område som J bor.

2km i tingsta är långt. Telefoonen åste helt klart tagit sig minst till Ica eller Rondellen E4 nolby.

Ander* agerande är sus, skönt att vi alla är med på den noten.

Är helt säker att han sa att han hittat den, så syntes det i alla inlägg. 99% säker att han åkte till adressen oxå. Detta lär väll Nicla* Gobiten svara på? Du läser detta, det vet vi alla, eller är ni så bra vänner att du tiger?

Kan svarttaxin gjort något?
Varför är kroppen vid J
Varför är inte T i närheten av telefonen, någon måste dumpat det.
Bråk på festen innan? Varför har hon inte tagit sig hem, om Anders fått denna information så bör han agera. Jag skulle exploderat vid den informationen, men det är jag.
Citera
2022-12-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 852lv5
2km i tingsta är långt. Telefoonen åste helt klart tagit sig minst till Ica eller Rondellen E4 nolby.

Ander* agerande är sus, skönt att vi alla är med på den noten.

Är helt säker att han sa att han hittat den, så syntes det i alla inlägg. 99% säker att han åkte till adressen oxå. Detta lär väll Nicla* Gobiten svara på? Du läser detta, det vet vi alla, eller är ni så bra vänner att du tiger?

Kan svarttaxin gjort något?
Varför är kroppen vid J
Varför är inte T i närheten av telefonen, någon måste dumpat det.
Bråk på festen innan? Varför har hon inte tagit sig hem, om Anders fått denna information så bör han agera. Jag skulle exploderat vid den informationen, men det är jag.

Säger mest att han likväl kan säga att han hittat den som att någon annan hittat den, men där summa summarum är att den hittades 2km därifrån helt enkelt. Men vi får väl se vad som dyker upp. Borde kunna falla en till bit på plats när man får fram namn på den nya häktade.
Citera
2022-12-19, 18:23
Medlem
J är släppt!
Citera
2022-12-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funlight666
J är släppt!

Om det stämmer så har säkert T haft något lurt för sig med denna 25-åring och sedan har det uppstått tumult då. Men allt har ju oavsett hänt i närheten av J, om så inne eller ute. Därför förstärks bilden av att allt detta hänt under påverkan = rörigt och oklart. Finns inga tydliga mönster eller självklarheter.
Citera
2022-12-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funlight666
J är släppt!
Och 25-åringen.... Ingen som vet vem det kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in