• 7
  • 8
2024-08-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Var ju en kille i Helsingborg som hittade 750k..
Ingen saknade pengarna. Så, han fick dem av polisen.

Tja rimligen ska man ju få det inlämnade om ingen hör av sig, men samtidigt blir det ett simpelt sätt att tvätta pengar på. Säg att man lyckats med nått som ger en mycket svarta pengar sedan gå med dessa till polisen och säga att man hittat dom i tex skogen, man kan ju gräva en grop så om polisen vill se platsen där man hittade det så finns platsen och även gnugga påsen/lådan på platsen. Just nu då det är bär/svampsäsong är de ju inget konstigt att va ute i skogen och att man tyckte det såg nygrävt på platsen och började kolla.
Vips är ju pengarna vita, man lär bara kunna göra de en gång och inte varje gång de är bärsäsong😂
Citera
2024-08-09, 07:47
Medlem
semizones avatar
Jag en gång helt utan pengar. Mina affärer hade gått ovanligt dåligt just då. Men i en liten lövansamling på gatan i blåsten såg jag en 500 lapp som svischar förbi. Jäklar vad gla jag blev o kunde köpa mat och annat.
Citera
2024-08-09, 08:51
Medlem
pantywankers avatar
Behållit dom såklart och inte berättat för en käft.
Levt lite som vanligt och inte köpt en massa dyra prylar som fått andras uppmärksamhet.
En fiktiv situation.
Arbetslösa och luspanka Leffe kommer plötsligt körande med en ny BMW M5 till sin andrahandslägenhet. Klart att folk börjar fundera.
Citera
2024-08-09, 09:11
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangout91
Pengarna skulle väl troligtvis med största sannolikhet ha en koppling till kriminalitet, vilket borde vara en anledning för polisen att behålla dom.

Vilket borde va en anledning att behålla verenda cent själv är rätta svaret.
Citera
2024-08-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Tja rimligen ska man ju få det inlämnade om ingen hör av sig, men samtidigt blir det ett simpelt sätt att tvätta pengar på. Säg att man lyckats med nått som ger en mycket svarta pengar sedan gå med dessa till polisen och säga att man hittat dom i tex skogen, man kan ju gräva en grop så om polisen vill se platsen där man hittade det så finns platsen och även gnugga påsen/lådan på platsen. Just nu då det är bär/svampsäsong är de ju inget konstigt att va ute i skogen och att man tyckte det såg nygrävt på platsen och började kolla.
Vips är ju pengarna vita, man lär bara kunna göra de en gång och inte varje gång de är bärsäsong😂

Jag tvivlar på att brottslingar skulle våga låta polisen tvätta pengar. Fast en viss ironi om någon gjorde det...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in