2022-12-17, 17:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobrass
Ja men det är ju mina pengar som var under mitt namn.... Tills hon helt och hållet överförde allt till sig själv typ samam vecka jag fyllt 18 så fick aldrig ens hålla pengarna i min hand. Får it heller använda pengarna till en egen lägenhet osv... Jag är tillräckligt mogen för att kunna stå på egna ben.... Jag tycker jag har rätt till mina pengar så att jag kan stå på egna ben osv. Jag har inte ens en tellefon för tillfället så kan ju fan it ens klara mig själv på så vis.
Du är väldigt vag, först skriver du att hon förde över pengarna efter du fyllt 18 år sen samma vecka.

Tror du inte att din mamma vill ditt bästa för dig?

Vem är det som tjänat ihop pengarna du eller din mamma?
Citera
2022-12-17, 17:47
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du är väldigt vag, först skriver du att hon förde över pengarna efter du fyllt 18 år sen samma vecka.

Tror du inte att din mamma vill ditt bästa för dig?

Jo klart hon vill men jag har inte ens en mobil för tillfället å blir tvingad till att klara mig utan en. Hur fan ska det vara det bästa för mig låt mig köpa en telefon för mina egna pengar för hellvete så jag kan kontaka folk om det behövs.
Citera
2022-12-17, 17:52
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Hin kanske ser att du inte kan hantera pengar.
Är du sparsam?

Är det hon som sparat ihop de till dig?
Klart jag e sparsam det är ju förfan JAG som sparat ihop pengarna
Citera
2022-12-17, 17:52
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Jo klart hon vill men jag har inte ens en mobil för tillfället å blir tvingad till att klara mig utan en. Hur fan ska det vara det bästa för mig låt mig köpa en telefon för mina egna pengar för hellvete så jag kan kontaka folk om det behövs.
Varför äger du ingen telefon? Det gör dagens Svenskar från en ålder av 5.

Tycker allting låter skumt, jag hoppas det löser sig för dig.

Är det som du säger du som sparat ihop pengarna hur har det ens gått till, varför skulle din lön hamna på hennes konto?
Citera
2022-12-17, 17:55
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Varför äger du ingen telefon? Det gör dagens Svenskar från en ålder av 5.

Tycker allting låter skumt, jag hoppas det löser sig för dig.

Är det som du säger du som sparat ihop pengarna hur har det ens gått till, varför skulle din lön hamna på hennes konto?

För hon överförde mina penger till hennes konto när hon hjälpte mig öppna ett nytt efter jag blivit 18
Citera
2022-12-17, 17:59
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
För hon överförde mina penger till hennes konto när hon hjälpte mig öppna ett nytt efter jag blivit 18

För att ni lättare ska förstå så hadde jag ett ungdomskonto kopplat till ett kort på swedbank där jag hadde sparat pengar dvs studiebidrag. När hon hjälpte mig att öppna ett nytt konto kopplat till ett nytt kort efter jag fyllt 18 så överförde hon pengarna från kontot till sitt konto å sa att det är fortfarande mina pengar men hon har koll på dom jag tänkte väll då att det spelar väll ingen roll. Nu när jag vill använda MINA pengar så får jag it det även fast jag är i behov av en telefon. Det är ju mina pengar så fattar it vad problemet är...
Citera
2022-12-17, 18:04
Medlem
Av det du förklarar låter det som att det är hon som gjort fel alla ggr. Jag förstår varför hon gjort det ofc, men juridiskt ser jag inte att hon verkar ha rätt till det.
Citera
2022-12-17, 18:08
Medlem
Cobrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Av det du förklarar låter det som att det är hon som gjort fel alla ggr. Jag förstår varför hon gjort det ofc, men juridiskt ser jag inte att hon verkar ha rätt till det.
Exaxt det jag menar. Hon har it rätt till det å jag behöver en mobil så att jag kan klara mig om det händer något och jag skulle behöva ringa till någon. Men hon vägrar så jag vet it vad jag ska göra det är ju mina pengar å jag har rätt till att använda dom.
Citera
2022-12-17, 18:12
Medlem
Citat:
Exaxt det jag menar. Hon har it rätt till det å jag behöver en mobil så att jag kan klara mig om det händer något och jag skulle behöva ringa till någon. Men hon vägrar så jag vet it vad jag ska göra det är ju mina pengar å jag har rätt till att använda dom.

Det är väl att göra som om vem som helst annars stulit pengar av dig isåfall. Men. Personligen vet jag inte om det skulle vara värt att sabba relationen till en förälder på det sättet utan att det bör gå o lösa mellan varandra på nått vettigare sett om ni kan snacka med varandra utan affekt.

Det är lite upp till dig helt enkelt men försök va lite sansad så du inte strular till familjerelationen mer än den verkar va tillstrulad, det kommer du nog ångra i efterhand liksom.
Citera
2022-12-17, 18:21
Medlem
Asmodeusvults avatar
Vad säger din mamma om hela historien?

Det är ju att gå lite långt att stjäla sin son pengar.
Citera
2022-12-17, 18:34
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Ska du ha en mobil så att du klarar dig om något händer dig?
Varför har du inte en mobil innan?
Om det är så att din mamma har sparat ihop pengarna till dig så tror inte hon vill att du ska gå och köpa en mobil det första du gör för pengarna.
Kanske dags att börja jobba så du tjänar dina egna pengar istället.
Citera
2022-12-17, 18:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vad säger din mamma om hela historien?

Det är ju att gå lite långt att stjäla sin son pengar.

Jag tror inte mamman har tagit pengarna utan det är något som hon har sparat ihop till honom. Nu när han är myndig så vill han ha pengarna för att kunna göra av med dom på skit.
Är väl detta mamman har förstått och därför får han inte kontrollen över pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in