2022-12-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är bra om du nämner vilken bok det var för utredningens skull.

Guiness rekord bok.
Citera
2022-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Självklart är det en blåsning. Posten har inte stulit din dator. Det är massiv kameraövervakning på postnord.

Jag har haft stora problem med postnord senaste tiden. Säkert flera paket som inte kommit fram. Har ett paket jag skickat för 2 v sen fast i gbg ca 10 dagar. Så fattar inte om det är postnord eller vad fan det är. Men börjar misstänka säljaren.

Ska göra en polisanmälan. Har redan kontaktat tradera och skickat bilder.
Citera
2022-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Omöjligt att veta. Du får lämna en recension med uppgiften om att du köpte en dator men fick en bok. Sen får du polisanmäla (går direkt i papperstuggen) och prata med Tradera.

Har redan gjort det. Fick ett dåligt omdöme tillbaka där säljaren säger jag försöker lura.
Citera
2022-12-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooksLater
Hur betalade du?
Swish eller paypal?

Kort.
Citera
2022-12-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyskaMaffian
Vad skickade han med? Postnord? DHL? Shenker?

Paket med DHL och Shenker är försäkrade upp till 5000. Postnords paket är försäkrade om säljaren valt att köpa den sortens frakt via Tradera, alternativt om paketet är större än 50x40x17cm

Postnord var de. Tror man får köpa tillägg på dyrare varor.
Citera
2022-12-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redstar12
Har redan gjort det. Fick ett dåligt omdöme tillbaka där säljaren säger jag försöker lura.
Tradera är ett skitföretag på det sättet. Dom låtsas att det är en säker tjänst, men det är det självfallet inte.
Citera
2022-12-18, 21:43
Medlem
Vad har säljaren för omdöme? Hade aldrig köpt laptop från en utan bra betyg.

Men ja, han lurade dig.
Citera
2022-12-18, 21:55
Medlem
Osannolikt någon på PostNord skulle byta ut datorn mot en bok.

Däremot finns det många som försöker luras på olika sätt. Kollar du säljarens övriga annonser så hittar du troligtvis att han försöker lura andra, så snabbt han kan innan hans konto stängs ner.

Kanske fick han akuta pengabehov, spelskulder, vem vet.

Vad kan du göra nu? Inte så mycket tyvärr. Om han lurar fler kan en polisanmälan till slut leda till något.
Citera
2022-12-18, 22:15
Medlem
jtds avatar
samma skit hände mig för några år sen fast från säljarperspektiv. jag skicka en vara genom tradera och snubben påstår att den är tom. tradera ville att jag skulle pröjsa en faktura på 11,000 ungefär, den har dom fått skicka till inkasso. jag har inte gjort något fel. bad dom dra åt helvete. snubben har säkert datorn men gjort nån fake grej av det för att få den gratis.
Citera
2022-12-18, 22:17
Medlem
Citat:
Köpte en laptop av en kille på tradera. Men när jag fick paketet så innehöll det inte någon dator. Jag kontakta säljaren och han säger att han har skickat datorn och det kan inte stämma. Däremot ser jag på paketet att det är öppnat på sidan sen ihop tejpad.

Så kan det ha blivit stulet på posten? Iom paketet är öppnat och tejpat så vet jag inte vem jag ska söka ersättning från.

Eller kan det vara säljaren som gjort en fuling? Han har bara bra kommentar och säljer andra laptops...Så vet inte varför han skulle ljuga.

Hur är det med betalda fraktvikten - den sköter väl posten - o är paketet försäkrat`

Vad är det för människor - Ali Baba (s)?

Skriver han laptop eller dator på innehållet - inte listigt mobil är inte heller listigt
Senast redigerad av SisterJones 2022-12-18 kl. 22:21.
Citera
2022-12-18, 23:25
Medlem
happilappis avatar
Har inte tradera skydd för detta? Dvs att dom som mellanhand inte betalar ut dina pengar till säljaren om det uppstår problem.
Citera
2022-12-19, 01:23
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Guiness rekord bok.
Låter tyvvär som du blivit lurad av säljaren då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in