2022-12-18, 15:30
  #205
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Lätt att säga fram tills dess att någon du älskar drabbats.


Ett liv är slut pga en våldsam och medveten handling. Ingen bilolycka t ex.

I artikeln är det ett ego som pratar och en förtrollad reporter som skriver.

Lagen och domen är helt klart subjektiv. Med det menar jag påföljd och media.

Skäms på er Aftonbladet
2022-12-18, 16:18
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack kul att vi är överens om något.

En sak som är helskum är att LB hade så många vapen och licens för dessa trots all skit i bagaget, har du gått igenom förundersökningen?

Framkommer det att LB hade hotat sambon med våld tidigare?

Aftonbladet skriver inte något om detta i sin artikel?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4vGyz/lydia-barth-36-skot-ihjal-sin-sambo-nu-berattar-hon-sjalv

Utan det är offerkoftan på som gäller, det verkar orimligt att det sista bråket var en engångsföreteelse, troligtvis har de bråkat ett antal gånger tidigare.
De har antagligen haft det väldigt kaotiskt och stormigt. Jag är osäker på om det verkligen skulle ha förekommit våld då han tidigare ska ha utsatts för någon form av relationsvåld och hon innan hon skjuter, häcklar honom för att han är "maskulin". Att hon ska ifrågasätta huruvida det är sant till hans ex.

Det kan storma på rent ordentligt när en men oftast två, har psykisk ohälsa i en relation. Sannolikt såg han inte det komma därför pga att han inte insåg att hon ämnade att skada honom. Hon uppger olika saker såsom att hon råkat komma åt avtryckaren även att hon bestämt sig för hagel och inte kula eftersom hon "vara" ämnade att skjuta honom men icke dödligt. Ganska överlagt faktiskt. Hon påstår att han provocerat etc men man hör att det är hon som anklagar honom för att ha förstört allt. Antagligen ville han ha ut henne ur huset och hon sköt honom som straff för att hon inte hade en reservplan. Hoten fungerade inte och det är tydligt att det är något de inte säger på bandet. Gissningsvis att han lämnat henne eller var redo att göra det. Hoten innan var nog att hon själv skulle begå självmord och när det inte fungerade mer, dödade hon honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fuppen är typ på 30 sidor (lite ironi) och den tar helt slut när polisen "hittar" filmen i mobilen!

Men det är absolut en av de kortase, tunnaste fup i polisväsendets historia!

Men det framkommer att LB legat på psyket i april-maj och att BO då passat på att tömma LBs lgh på hennes saker och flyttat dem till BO egna bostad.
Passat på och tömt?

Det är en borderline. Det innebär att de ständigt åker in och ut, pga att deras sjukdomsbild innebär att de inte klarar av något och så fort de kan, manipulerar de genom självmordshot och överdoserar för att styra människor.

Hon hade kört ner hela sitt liv i botten och de med borderline är skickliga på att hitta partners att flytta in hos när de går bostadslösa. Vi pratar med andra ord om någon som sannolikt kört hot om att avsluta sitt liv för att han ska rädda hennes . Det bästa sättet hon kunde komma på var ju att läggas in efter lite utspel.

Det är skillnad på olika sorters psykisk ohälsa. Somliga av oss har tagit alla smällar av livet själva utan att få något personligt vårdbiträde att dra runt genom dagarna.

Somliga av er avläser saker så otroligt vridet när det kommer till vilja som verkligen behöver hjälp och vilja som faktiskt är förövare. Även om hon själv är offer för sin sjukdom, har hon helt klart använt honom genom att själv utagera och att han plockat ordning på hennes bohag är med största sannolikhet pga att hon sett till att hon själv slapp liksom säkrat en sovplats/hem

Hon har borderline men den grövre varianten. Hon är inte bara en kaotisk del av ett kaotiskt förhållande från helvetet. Hon är inte ett offer utan förövaren i den här historien. Han kanske hade problem, han kanske gjorde fel men det innebär inte att det inte var hon i dramat som var dess gärningsman. Hade han misshandlat henne och skadat henne eller på riktigt varit den som drog igång saker genom att använda hennes psykiska ohälsa för att trigga, hade det sett annorlunda ut. Men det gör inte det nu.
2022-12-18, 18:06
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Regerade också på tonen i både artikeln och det hon själv säger. Det är 95% fokus på vad det här har betytt för henne och varför hon har det jobbigt, och väldigt lite empati för den mördade mannen och hans anhöriga.

Är väl klassiskt Aftonbladet manér. Mord är fint. Lögn är sanning. Allt som går emot förståndet är viktigt att stötta.
2022-12-18, 18:09
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
De har antagligen haft det väldigt kaotiskt och stormigt. Jag är osäker på om det verkligen skulle ha förekommit våld då han tidigare ska ha utsatts för någon form av relationsvåld och hon innan hon skjuter, häcklar honom för att han är "maskulin". Att hon ska ifrågasätta huruvida det är sant till hans ex.

Det kan storma på rent ordentligt när en men oftast två, har psykisk ohälsa i en relation. Sannolikt såg han inte det komma därför pga att han inte insåg att hon ämnade att skada honom. Hon uppger olika saker såsom att hon råkat komma åt avtryckaren även att hon bestämt sig för hagel och inte kula eftersom hon "vara" ämnade att skjuta honom men icke dödligt. Ganska överlagt faktiskt. Hon påstår att han provocerat etc men man hör att det är hon som anklagar honom för att ha förstört allt. Antagligen ville han ha ut henne ur huset och hon sköt honom som straff för att hon inte hade en reservplan. Hoten fungerade inte och det är tydligt att det är något de inte säger på bandet. Gissningsvis att han lämnat henne eller var redo att göra det. Hoten innan var nog att hon själv skulle begå självmord och när det inte fungerade mer, dödade hon honom.


Passat på och tömt?

Det är en borderline. Det innebär att de ständigt åker in och ut, pga att deras sjukdomsbild innebär att de inte klarar av något och så fort de kan, manipulerar de genom självmordshot och överdoserar för att styra människor.

Hon hade kört ner hela sitt liv i botten och de med borderline är skickliga på att hitta partners att flytta in hos när de går bostadslösa. Vi pratar med andra ord om någon som sannolikt kört hot om att avsluta sitt liv för att han ska rädda hennes . Det bästa sättet hon kunde komma på var ju att läggas in efter lite utspel.

Det är skillnad på olika sorters psykisk ohälsa. Somliga av oss har tagit alla smällar av livet själva utan att få något personligt vårdbiträde att dra runt genom dagarna.

Somliga av er avläser saker så otroligt vridet när det kommer till vilja som verkligen behöver hjälp och vilja som faktiskt är förövare. Även om hon själv är offer för sin sjukdom, har hon helt klart använt honom genom att själv utagera och att han plockat ordning på hennes bohag är med största sannolikhet pga att hon sett till att hon själv slapp liksom säkrat en sovplats/hem

Hon har borderline men den grövre varianten. Hon är inte bara en kaotisk del av ett kaotiskt förhållande från helvetet. Hon är inte ett offer utan förövaren i den här historien. Han kanske hade problem, han kanske gjorde fel men det innebär inte att det inte var hon i dramat som var dess gärningsman. Hade han misshandlat henne och skadat henne eller på riktigt varit den som drog igång saker genom att använda hennes psykiska ohälsa för att trigga, hade det sett annorlunda ut. Men det gör inte det nu.

Den tjejen var nog ondskan själv. Manipulativ förförisk, ondsint.
Fyyyy fan for borderline. Borde märkas med tatuering i pannan.
2022-12-18, 19:19
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
All mördare förutom vita män har blivit mördare för att de blivit illa behandlade av vita män.
Precis så, dessa människor är sprängda i huvudet. Mördare (även psykiskt sjuka sådana) blir extremt sällan mördare pga. samhället och är inte på något sätt offer. Folk känner idag större sympati för kallblodiga mördare och djur än vanligt folk och det reflekteras väl i vår kriminalpolitik. Tycker extremt illa om nazister men de var kanske något på spåren i sin kriminalpolitik.
2022-12-18, 19:48
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Den tjejen var nog ondskan själv. Manipulativ förförisk, ondsint.
Fyyyy fan for borderline. Borde märkas med tatuering i pannan.
Det finns variationer av det och är en skada pga hur människor behandlats som spädbarn och småbarn. Ursprungligen är det barn som skadats av vårdnadshavare och inte ett tecken på ondska. Däremot ska inte farligheten underskattas hos människor med olika diagnoser. Borderline, Adhd etc. Vi kan ifrågasätta om människor med emotionell instabilitet eller missbruk ska ha vapenlicens och om de inte bör dras in vid sådana problem.

Hon är en kallblodig mördare, men hon är inte representant för alla med problematik likt borderline.

Däremot så ska inte man missa alla uttalanden som hon gör som visar att hennes "känslor" sannolikt är utspel, även "självmordstankarna" eftersom det ingår i diagnosen. Att de sedan kan ha det på riktigt och även ventilera sådana är en annan sak.

Jag orkade inte läsa fokuserat. Men hon hade, om det har suicidala tankar hon hade på riktigt, skjutit sig själv, inte sambon. Klart och tydligt i mina ögon att hon är en utövare av partnervåld som triggats sannolikt av att han velat lämna eller hotat med det och att hennes "ska umgås med en kompis" var ett halmstrå för att provocera honom.

Kan inte se något förmildrande alls med den här historien.
2022-12-18, 20:55
  #211
Medlem
Aftonbladet har vid rätt många tillfällen tagit kvinnliga mördares parti så vad är nytt? Aftonbladet tror inte på personligt ansvar utan menar alltid att det är någon annans fel.
2022-12-18, 22:07
  #212
Medlem
Dragit igenom FUP ett varv.
Inte lusläst är väl bäst att tillägga.
Sammanfattar man hennes liv så fungerar hon bäst med fasta rutiner.
Äta på rätt tid, sova sina 7 timmar, träna osv osv
Inte behöva ha några krav på sig som att sköta barnen, studier (jobb?).
Då är hon ju på rätt ställe nu.

Mina tankar till x-mannen som helt plötsligt fick hela ansvaret för alla barnen, även dom som inte var hans biologiska.

Och visst mindes jag rätt.
Hon kör med Svammel svammel svammel... sen oops hittade polisen en film där hela skjutningen finns med?
Då minns hon inte istället.

Undras om Aftonbladet och han Ola läst FUP?
Deras artiklar/podd kanske skulle vara annorlunda vinklat då.
2022-12-19, 05:16
  #213
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Att män, mördar män, rättfärdigar inte att män mördar kvinnor. Pucko.

Jag sätter utan tvekan den här kvinnan i samma fack som sina manliga "kollegor" det innebär inte att det är synd om män överlag.

Istället för så korkade argument kan du ta och arbeta med våld män begår mot män, istället för att citera mig som om du har en poäng i den frågan.

TS handlar om en kvinna som mördat sin partner.

Det är inte rättfärdigat att mörda varken en man eller en kvinna och det är inte ok för varken män eller kvinnor att mörda.
2022-12-19, 06:45
  #214
Medlem
Om det finns nån plit härinne som råkar jobba på hennes anstalt, snälla berätta för henne att vi inte bryr oss😂
2022-12-19, 12:13
  #215
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag skulle snarare vilja vända på det du skriver och fokusera på varför vi hela tiden ska benämna våldsbrottslingar som onda människor istället för att fokusera på hur trasiga människor gör trasiga saker. Det är vida känt att människorna i våra fängelser väldigt ofta har en diagnos eller missbruksproblem. Senast för en månad sedan släpptes t.ex. denna: https://www.dagensmedicin.se/specialistomraden/psykiatri/fangelsedomda-unga-man-har-ofta-en-diagnos/



Ändå pratas det hela tiden om "hårdare straff" och hur det ska lösa problemet, men sanningen är ju den att om folk förstod hur kraftigt vi människor påverkas av vår uppväxt, vår genetik med mera så skulle fokus läggas på preventiva insatser istället för att fördöma trasiga människor för deras dåliga beslut.

Människor som sitter inne kommer inte ut och begår brott. Och hårdare straff i form av indragen frihet dom inte är fängelse.
Tex köra bil, vapenlicens, lån osv.
Kanske också kastrering m.m
Varför ska missbrukare få skaffa barn t.ex.?
De borde ha 3 år av renhet och bevisa detta.
Eller kastrering /sterilisering om man knarkar i mer än 1 år och inte fyller kraven för rehabilitering och uppsägning. Samt må-bra program.

Rättvist för barnen och samhället.
2022-12-19, 15:02
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Har med att göra att hon är kvinna+ ser väldigt attraktiv ut. Det gör att man kan sympatisera mer med henne och bry sig, till skillnad om det hade varit en fet sugga eller man.

Ofta är det att fula människor begår grova brott men när det är en person som ser bra ut enligt samhällets normer så väcker det intresse, personen blir romantiserad och man kan förstå varför det blev som det blev osv.

Bara kolla på den här snubben. Hade begått grova brott och fått flera år i fängelse men hans mugshot blev viralt och han fick modellkontrakt när han kom ut.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Meeks

Hon har säkert ett bok kontrakt när hon kommer ut och kommer gästa i Malou samt prövar säkert sin lycka som sångare i så mycket bättre.

Grav psyksjuk kvinna i kombination med narcissm/psykopati får snyftartikel i Aftonbladet pga utseendet och att hon är kvinna. Dock är hon inte så snygg, 5 av 10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in