2022-12-19, 22:02
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt obduktionsrapporten hade BO liknande mängd alkohol i blodet.

Eftersom förundersökningen var så otroligt tunn så lär vi väl aldrig få reda på det, men någon ängel och guds bästa barn verkar han inte ha varit.

Men att skjuta honom var nog överdrivet, troligen ett mycket onyktert dåligt beslut i stundens hetta i ett missbruksbråk.

Jo verkligen extremt överdrivet. Om han nu inte var mycket värre än vad som har framkommit här.
2022-12-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack kul att vi är överens om något.

En sak som är helskum är att LB hade så många vapen och licens för dessa trots all skit i bagaget, har du gått igenom förundersökningen?

Framkommer det att LB hade hotat sambon med våld tidigare?

Aftonbladet skriver inte något om detta i sin artikel?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4vGyz/lydia-barth-36-skot-ihjal-sin-sambo-nu-berattar-hon-sjalv

Utan det är offerkoftan på som gäller, det verkar orimligt att det sista bråket var en engångsföreteelse, troligtvis har de bråkat ett antal gånger tidigare.
Det är nog faktiskt första gången jag håller med dig också, undrar om jag bör vara orolig för min mentala hälsa då 🤔🤔😃😃
2022-12-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jus-sanguinis
Aftonbladet har vid rätt många tillfällen tagit kvinnliga mördares parti så vad är nytt? Aftonbladet tror inte på personligt ansvar utan menar alltid att det är någon annans fel.
Vänsterns syn i skuldfrågor är alltid att det är samhällets fel. Eller kapitalets..Eller fascismens..personliģt ansvar finns inte.
2022-12-22, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt obduktionsrapporten hade BO liknande mängd alkohol i blodet.

Eftersom förundersökningen var så otroligt tunn så lär vi väl aldrig få reda på det, men någon ängel och guds bästa barn verkar han inte ha varit.

Men att skjuta honom var nog överdrivet, troligen ett mycket onyktert dåligt beslut i stundens hetta i ett missbruksbråk.

Trots att förundersökningen är tunn så kan du inte tillgodogöra dig det som står där svart på vitt. Istället insinuerar du med din vinindränkta hjärna saker som inte finns.
Bara ditt snack om att ”skjuta var nog överdrivet” gör en mörkrädd.
2022-12-23, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du bör nog läsa om och läsa rätt om du nu ska gå på en. Jag och flera andra har sagt vid flertalet tillfällen att ingen vet vad som "fick bägaren att rinna över" just denna hemska kväll. Jag har aldrig sagt något annat än att det varit hemskt, och att hon ska sitta inne, sitta av sitt straff.
Om jag är avskydd? Det rör mig inte i ryggen, Jag har besvarat rena lögner, för det finns det gott om i huvud tråden. Jag känner henne varje fall, gör du?
Jag är ny här på tråden och har bara hunnit läsa en bråkdel om detta fallet. Jag tyckte att jag kände igen L utseende men kan inte placera henne.. Hon kanske bara är likt någon men blev lite nyfiken på om du eller någon vet mer om den här L Vart hon är uppväxt familj /föräldrar ?
2022-12-27, 04:24
Medlem
I en liten ort i Sörmland som heter Järna.
2023-01-07, 10:37
Medlem
Lillamypavifts avatar
Hon gick tydligen på solviksskolan. Och blev utsatt för diverse saker där och hon påstår att han bla drog upp det den aktuella kvällen.

Intressant och läsa hennes förhör. För sen när videon och allt läggs fram så har hon ju inte så mkt att säga.
2023-01-07, 11:17
Medlem
Jag tror hon är van och spela offer och allt är andras fel. Hon kanske inte ens blivit mobbad. Det har framkommit i den andra tråden att i princip varenda man hon varit tillsammans med har behandlat henne illa... Som hon säger själv! Och hennes offer(vänner) är helt övertygade om att det hon säger är sanning

Väldigt manupelativ och väldigt söt...
Har förmågan att förvrida huvudet på andra(speciellt män)
Det har framkommit att det är väldigt tveksamt hur hon tex fick sin vapenlicens.. Och om det gick rätt till.

Detta tycker jag visar sig väldigt tydligt i reportaget i Aftonbladet och även i podden som hon medverkar i.

Hon har lyckats få till ett snyftrepotage och får sympatier av reportern som hon har övat på och tyvärr har utnyttjat i hela sitt liv.
2023-01-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag tror hon är van och spela offer och allt är andras fel. Hon kanske inte ens blivit mobbad. Det har framkommit i den andra tråden att i princip varenda man hon varit tillsammans med har behandlat henne illa... Som hon säger själv! Och hennes offer(vänner) är helt övertygade om att det hon säger är sanning

Väldigt manupelativ och väldigt söt...
Har förmågan att förvrida huvudet på andra(speciellt män)
Det har framkommit att det är väldigt tveksamt hur hon tex fick sin vapenlicens.. Och om det gick rätt till.

Detta tycker jag visar sig väldigt tydligt i reportaget i Aftonbladet och även i podden som hon medverkar i.

Hon har lyckats få till ett snyftrepotage och får sympatier av reportern som hon har övat på och tyvärr har utnyttjat i hela sitt liv.

Och du fortsätter att sprida dina lögner ser man.
Det har inte alls framkommit hur tveksamt det varit när hon gick jägarkursen. Det är trots allt en av de ledande kurserna i Sverige, hon klarade provet och testerna på precis samma sätt som alla andra gör när de tar jägarlicens. Eller menar du att alla de som tar licens där har fuskat sig till det? Sluta nu
Och återigen, hon har inte pratat med Aftonbladet. Aftonbladet har gjort en intrevju med de som har podden, INTE med henne. Så hur skulle hon kunna förvrida huvudet på den kvinnliga reportern på Aftonbladet menar du?
Och att det finns de män som har slagit henne, finns det bevis på. Och det är inte alls i princip varenda man hon varit med, som du påstår.
2023-01-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag måste inte något alls som du säger. Och när du då dessutom kommer med rena lögner, då måste man väl få påpeka detta. Fortfarande är det så att Aftonbladet inte har gjort någon intervju med henne, det är fakta och inget annat.
Ola Lagerberg.. Reportern som gjort podden om Lydia jobbar även mycket åt aftonbladet. Vilket sammanträffande!
Vem har delat med sig av privata bilder på Lydia till Aftonbladet? Bla från bröllopet med Mufit.
Konstigt att hon delat sina privata bilder med media som inte ens gjort nån intervju med henne....
Och att hon inte vart med och påverkat alls
2023-01-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Ola Lagerberg.. Reportern som gjort podden om Lydia jobbar även mycket åt aftonbladet. Vilket sammanträffande!
Vem har delat med sig av privata bilder på Lydia till Aftonbladet? Bla från bröllopet med Mufit.
Konstigt att hon delat sina privata bilder med media som inte ens gjort nån intervju med henne....
Och att hon inte vart med och påverkat alls

Och? Hon ställde upp på en intervju med han och hans podd, inte Aftonbladet och inga andra tidningar heller. Även fast det finns många tidningar som har velat göra intervjuer. Men det spelar ingen roll här. För det är likväl Aftonbladet som har gjort en intervju med Ola, inte med Lydia.
Och vart i tidningen har du sett bilder från bröllopet med Mufit? De bilderna har ju dessutom cirkulerat här inne långt innan.
Men du kanske tror att alla bilder som har dukt upp exempelvis här inne på Lydia, kommer från familen???
2023-01-10, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Regerade på denna artikel i Aftonbladet idag. Här har vi en artikel om en kvinna som kallblodigt mördar sin kille, som kallblodigt mördar en pappa. Ändå finns det inte ett ord om att Aftonbladet fördömer denna kallblodiga mördare. Istället läggs fokus på att hon har adhd, blivit utsatt för sexuella övergrepp. Det beskrivs i artikeln hur de tre sekunder som det tog att skjuta honom var de värsta i hennes livDetta lägger aftonbladet väldigt mycket fokus på. Likaså att hon håller yogaklasser och är PT åt tre fångar. Har ni någon gång sett en liknande artikel om en man som kallblodigt skjuter sin fru och sedan aktiverar sig i fängelset? Tror inte det, för då blir det fokus på mäns våld mot kvinnor. En annan sak som får mig att fundera. Hon var inlagd på psyket några veckor innan mordet. Innan dess var hon inlagd på psyket för självmordsförsök tre gånger under fem år, senaste gången 2020. Ändå har hon 2017 fått ta jägarexamen och äger tre vapen. Hur kan en psykiskt sjuk kvinna få ha vapenlicens? För min del hoppas jag att hon inte kommer ut från fängelset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4vGyz/lydia-barth-36-skot-ihjal-sin-sambo-nu-berattar-hon-sjalv
Diskutera gärna om kvinnliga och manliga mördare gestaltas olika i massmedia. Blir brott som kvinnor begår ibland förminskade för att dom är kvinnor?

Definitivt.
Men de tiderna är tack och lov på väg bort.
Artikeln hade varit mer i sin ordning om hon skjutit honom i självförsvar, men nu var det en kallblodig avrättning.
Det är minst sagt osmakligt att göra ett reportage som detta och som du skriver så skulle något liknande aldrig skrivas om gärningsmannen varit just en man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in