Suck, ännu en artikel som incel-flashbackarna medvetet missförstår och rycker lämpliga citat ur sitt sammanhang. Så tänkte jag tills jag läste artikeln. Den är faktiskt rätt märklig.
Journalister anser jag ska förhålla sig sakliga och inte blanda in sina egna känslor. Sen kommer det här:
Citat:
Larmsamtalet till 112 som spelas upp i podden talar sitt tydliga språk. Den enorma smärtan och ångesten är nästan outhärdlig att höra.
Hennes självförvållade smärta må vara enorm men det ska inte ta fokus från den mördade mannen och hans barn.
Och så har vi:
Citat:
När Lydia Barth berättar om sitt liv, om sina trauman och diagnoser – hon har diagnosticerats med bland annat ADHD, borderline, posttraumatiskt stressyndrom, PTSD – känns det som hände den där kvällen inte längre helt förklarligt.
Det som händer den kvällen är att hon efter ett mindre gräl plockar fram geväret ur vapenskåpet och skjuter sin man. Hon må ha haft en usel barndom men vid 36 års ålder bör hon ha tagit ansvar för hur hon reagerar på saker. Är hon i så dåligt skick att hon kan göra sånt här borde hon ha haft regelbunden vårdkontakt och själv insett att hon absolut inte är lämpad att ta jägarexamen och att ha tre vapen hemma. Det är många som går genom livet med samma diagnoser utan att göra en fluga förnär så diagnoserna är absolut inte någon förklaring.