Flashback bygger pepparkakshus!
2006-07-17, 19:01
Medlem
Seagates avatar
Hej!

Postar detta under "Data, IT & Internet" eftersom jag tror att jag får bäst svar här.

Det jag söker är alltså ett ergonomiskt bord att placera två datorer på. Bordet skall helst vara tillräckligt stort för att klara av 2 datorer med CRT-skärmar och burkarna ståendes på bordet.

Jag skulle också vilja ha förslag på några ergonomiska stolar till detta bord.

Ergonomi går alltså absolut i första hand. Priset m.m. spelar inte så stor roll.

Ge mig era förslag
Citera
2006-07-17, 21:41
Medlem
nitrocyls avatar
Faktiskt ute efter samma sak till mig och min tjej, och jag hittade ett på Mio i Göteborg. Men jag vet inte vad bordet heter, och det kostade en slant, 4000:-.

Men kika på Mio om det finns i din stad.
Citera
2006-07-17, 22:05
Medlem
Hispers avatar
Jag har ett höj och sänkbart datorbord från Edsbyns möbler, kanonbra.

Stativet till mitt bord är Elstativ 393 och till det har jag en tvådelad skiva. En som är fast monterad på stativet och är arbetsytan och en skiva för skärmen och den skivan kan höjas och sänkas relativt arbetsytan. Jag är mycket nöjd med den uppställningen.
Citera
2006-07-17, 22:31
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper

Har du bild och/eller länk?

Citat:
Stativet till mitt bord är Elstativ 393 och till det har jag en tvådelad skiva. En som är fast monterad på stativet och är arbetsytan och en skiva för skärmen och den skivan kan höjas och sänkas relativt arbetsytan. Jag är mycket nöjd med den uppställningen.

-----

Fler tips uppskattas dessutom
Citera
2006-07-17, 23:09
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate

-----

Fler tips uppskattas dessutom

http://www.edsbyn.com/sortiment/produkt.php?cid=08&scid=08_1PEL&pid=08393 är ett något nyare stativ än vad jag har men i princip samma.

Ang skivan så är det nog en skiva motsvarande 356 i den här pdf-en som jag har http://www.edsbyn.com/edsbynimg/5187_sitt_sta.pdf. kompletterat med en skiva för skärm samt en extra skiva på ena sidan, ca 50 cm bredd
Citera
2006-07-18, 00:11
Medlem
Protagonistens avatar
Citat:

Hur mycket fick du ge för stativet, samt skivan?
Citera
2006-07-18, 08:56
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protagonisten
Hur mycket fick du ge för stativet, samt skivan?

Någonstans 20' - 25' (inkl moms) för stativ + arbetsskiva + separat höj/sänkbar skärmhylla + extra sidoskiva + datorhållare + en stol. Jag kommer inte riktigt ihåg vad de olika delarna kostade var för sig.

Vi hade precis sålt vårt gamla hus så jag var ganska likvid så jag kostade på mig en del
Citera
2006-07-20, 00:49
Medlem
Seagates avatar
Ge mig gärna fler tips.

Hur bör ett ergonomiskt bord se ut? Bör det kanske rentav vara ett helt vanligt, fyrkantigt bord? Eller hur bör de se ut? Jag har inte så stor koll på ergonomi, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in