2022-12-16, 16:29
Bannlyst
Jag duschar minst 60 min per dygn

Mest för det är skönt
Citera
2022-12-16, 16:31
Medlem
pappasiss avatar
Släng klockan är mitt gubbtips och kör på tills elen e slut
Citera
2022-12-16, 16:31
Medlem
qups avatar
Jag ska duscha en minut till idag. Har redan duschat en minut. Då kan jag spara två minuter till imorn så har jag sex minuter. Sparar jag dem också så kan jag verkligen duscha på söndag. 10 minuter! Det är också då ångesten brukar komma så det blir ju pärfäckt!
Citera
2022-12-16, 16:38
Medlem
Månsans avatar
Vadå montör? Du får ett litet billigt timglas i ett kuvert med posten. Behöver du en montör som öppnar kuvertet och ställer timglaset någonstans i badrummet?

Jag tror du klarar det. Öppna kuvertet, gå till badrummet, ställ timglaset på spegelhyllan. Klart. Tidåtgång 12,8 sekunder.
Citera
2022-12-16, 16:42
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Nej då, det funkar fint.

- Skölj igenom håret, schamponera och skölj ur
- STÄNG VATTNET
- Applicera balsam
- Tvätta resten av kroppen medans balsamet verkar
- Starta vattnet igen och skölj både knopp och kropp
Vad avancerat du gör det, så här funkar det för mitt långa majestätiska hår;
Skölj håret, gnugga hårbotten, skölj lite till. Klart på under en minut och inget trams med schampo och balsam. Max en gång i veckan behövs det.
Citera
2022-12-16, 16:43
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pike123
Ska man hjälpa hyresvärden att spara in pengar? Sänker de hyran under sommaren när man inte nyttjar el i samma mån? Svar ja, fler hyresvärdar lär följa detta, men jag tycker det är pissdåligt
Jag tror nog de vill förvarna att om hyresgästerna inte ändrar sina vanor så blir hyreshöjning nödvändig.

Och att hyresvärden skulle justera hyran mellan sommar och vinter skulle bara en naiv eller trög person ens tänka på.

Hyresvärden slår självklart ut kostnaderna över tid för att inte justera hyran upp och ner per kvaral eller månad.

Men det förstod du väl redan. Eller?
Citera
2022-12-16, 16:46
Medlem
Peppermills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdlaCannabis
blir du skitigare o svettigare på vintern än på sommarn ?

Svettiga hockeyskydd/handskar luktar apa och inte alls som när man varit varm-svettig på beachen.
Kanske något liknande sådant den du citerade menade.

Topic igen:
Uppgavs det vad som händer om någon duschar i 4:30 min? Hur kommer det kontrolleras och hur vet bostadsbolaget om det är duschvarmvatten som spolats och inte hetvatten i kranen i köket?
Citera
2022-12-16, 16:50
Medlem
Vilka idioter alltså, inte dugg förvånad att se personen som gör detta ser ut som en fågelskrämma.

Tror att mina normala duscher blir typ runt 20 minuter, mina snabb duscher är 15 minuter och duscher då jag njuter eller vill inte vara kall hamnar på 40 minuter.
Citera
2022-12-16, 16:51
Medlem
braatthas avatar
Jag tror det hsr samma effekt som "Tafsa inte " armbanden
Citera
2022-12-16, 16:53
Medlem
Mike.Andersens avatar
I lumpen så duschade vi på 30 sekunder, så 4 minuter låter som lyx.
Citera
2022-12-16, 16:59
Medlem
CockWitchs avatar
Stänger klockan av duschen då efter 4 minuter eller vadå? Att bara ha en jävla klocka i duschen kommer ju inte hindra någon från att duscha längre. Har svårt att tro att de kommer sköta det där.
Citera
2022-12-16, 17:00
Medlem
LaddaAckumulatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Jag duschar typ 20 minuter blir man ens ren på 4 minuter?
Duschar du i 20min så är det något fel på dig, att duscha tar ett par minuter om man gör det man ska. Vill du stå och bara hälla varmvatten över dig i all evighet så gör det på jobbet eller på ett badhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in