• 6
  • 7
2022-12-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Läser du lite i tråden så ser du att banken kräver redogörelse för dina swischbetalningar om de utreder penningtvätt. I detta fallet har deras system larmat för att en tjej tagit emot stora mängder swischbelopp av många olika personer, hon är då antingen hora, knarklangare eller säljer julgranar.

Eller så jobbar hon i kiosk, frisörsalong, nagelvård eller någon annan verksamhet med omfattande kontanthantering. Om de verkligen utredde henne för penningtvätt så är det ju hon som får frågan att redogöra för sina transaktioner och inte det omvända. Denna tråd är fejk.
Citera
2022-12-30, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Oavsett så är det effektivt vapen mot gängen, det knäckte i princip mc gängen, fast de svenska gängen var nog lite mer korkade än de nya smarta gängen.
På vilket vis är mc gängen knäckta?
Citera
2023-01-17, 09:05
Medlem
Tagga ner, varför skulle bankjäveln undra över en swishad femhundring.
Citera
2023-01-17, 09:57
Medlem
jobbar själv på bank och ingen bryr sig om swichbetalningar...den som kan få frågor är mottagaren
Citera
2023-01-18, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonewilde
Tagga ner, varför skulle bankjäveln undra över en swishad femhundring.
Förmodligen för det pågår en förundersökning och polisen begärt att banken ska få kunden att redovisa transaktionen.
Var så i mitt eget fall men har ju fått tusentals kronor swishade tidigare från över 30 personer och dessa har banken aldrig undrat över, förmodligen därför det inte finns någon brottsmisstanke från polis.
Citera
2023-01-21, 09:17
Medlem
Hur zvårt kan det vara? Massagen var så bra att jag köpte en timme till.
Citera
2023-01-24, 12:13
Medlem
DaPigeons avatar
Som sagt av någon annan innan: när det gäller lögner så är det bästa du kan göra att ge enkla, korta svar och så få detaljer som möjligt. Helst inga, inte ett ord mer än vad de ber om. Det är lätt att göra tvärtom och nämna överflödiga detaljer för att verka trovärdig eller för att man är nervös, vilket i princip alltid har motsatt effekt och man framstår som oärlig/suspekt.

Och en jävla lögnare är du definitivt inte. No joke: det viktigaste av allt är att få in det i huvudet. Du fattar noll liksom, hänger inte med alls. Swish? Den där appen på mobilen?
Alltså vad fan snackar ni om, vad är problemet? Att ni har mage att antyda något dylikt, varit kund här sedan 1973 för helvete. Sedan togs kontanter bort från kontoren, och nu ska ni bestämma vem som är värd mina pengar?

Nej, får man denna dynga för att man Swishade småpengar till en duktig, skittrevlig bekant som har det svårt, då är det dags att byta bank. Jag kan ju be henne skicka tillbaka skiten, då ni tydligen har nolltolerans mot välgörenhet—kan man läsa mer om det på er hemsida? Måste återkomma iallafall, ska gå över gatan och fråga Nordea/SHB/etc om de också föredrar att folk svälter.

Eller är det så att ni helt enkelt hatar asiater på denna bank? Fy fan alltså. (Yttras med max volym utan att skrika, när de har flest kunder.)
Seriöst dock, den sista är över gränsen, bör ej kalla folk saker om målet är att lösa något överhuvudtaget. Annars stämmer det enligt egen erfarenhet iallafall (pga drogberoende; lögner kommer äckligt naturligt efter några år). En detalj växer så lätt, man vill undvika att den inkorrekta information man ger måste backas upp med ytterligare information. Det "snowballar" snabbt till att man tappar kontroll över situationen för att man inte minns vad man svarat på allt.

Igen: simpelt svar, få detaljer, så 99% är sanning om du vet exakt vad som inte är det. Upprepa mentalt tills du tror dig själv. Detta bör la vara nemas problemas dock. Som någon skrev, "köpte tavla privat, vadå kvitto?" Eller, "dricks" eller "gåva" eller vad som helst. Spelar ingen större roll vad, och jag tror ingen bryr sig så mycket, tänker det är en rutingrej, hade jag varit bankir så hade jag inte tänkt "ringa och kräva svar, äntligen något kul!"

Hur detaljerad information de kan kräva vet jag inte. Tycker inte de har med skiten att göra. Efter alla gånger jag regelbundet Swishat samma summor till flera okända användare utan problem så bör något extra ligga bakom detta tycker man, kanske hon är under utredning typ, vem vet. Vissa av mina kontoutdrag har verkligen skrikit "KNARK HÄR", förvånad att jag haft sån tur annars. :d

Och nopp, Swish bör inte användas till dessa ändamål. Men ibland är huvudet dumt. Och några hundra, whatever liksom. Världen är hemsk men 500 kr skickar man väl självklart nån om det krisar. Men att banken anmärker på ett par dagars lunchpengar är knepigt om de inte redan vet vem hon är och vad hon sysslar med. IMO.
Citera
2023-01-24, 12:16
Medlem
DaPigeons avatar
Och går det till snutarna så säger du inte ett skit för det gör dig inte någon nytta överhuvudtaget. De vill sätta dit dig, de är definitivt inte så jävla trevliga som de vill få det verka.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in