Citat:
Ursprungligen postat av
HomoSapiensRex
På mitt jobb (medelstort företag med många olika avdelningar) har vi börjat använda Weekli. App där man varje vecka ska utvärdera hur man trivs. Som en ny medarbetarundersökning varje vecka. Sägs vara anonymt.
Jag är rätt missnöjd på jobbet och har fyllt i ärligt. Min mellanchef har nu börjat beklaga sig över att någon i vår grupp är så missnöjd. Så jag antar att det inte är så anonymt.
Har någon erfarenhet av den här saken? Börjar tro att det är ett verktyg för att hitta missnöjda och sedan bli av med dem?
Tror inte du behöver vara orolig att få sparken över en medarbetarundersökning 😂
Nu vet jag inte hur er medarbetarundersökning ser ut men på företaget jag jobbar på har vi anonyma de ser ut lite så här.
Ålder 18-25 25-35 35-45 osv, man/kille/ingen könsidentitet, jobbat på företaget mindre än 5 år/mer än 5 år.
Därefter är det ganska lätt att förstå vilka 4-5 el 10-12 beroende på storlek på företaget som är missnöjda.
Eller låt mig säga så här, de som kommer med ett leende till jobbet varje dag och är allmänt trevliga mot chef osv är oftast ganska nöjda, de som är ganska missnöjda (som du själv säger du är) är oftast inte den mest positiva under arbetsdagen så i 90% av en medarbetarundersökning blir det väldigt lätt att förstå vem som skrivit vad (om man nu skulle bry sig om detta).
Däremot att sparka någon över detta lär inte hända om man nu inte är överdrivet bitter varje dag på sitt jobb men då handlar det mer om hur man beter sig på sitt arbete.