Citat:
Ursprungligen postat av
6stringlevin
Farage ställer en intressant fråga: Varför hörs inte längre företagens intressen i nyhetsflödet?
Jag tror det beror på att kvinnorna tagit över journalistiken. Kvinnor som sällan arbetar med något produktivt förstår helt enkelt inte vad värden kommer ifrån som man senare kan fördela. De verkar tro att ström på något magiskt sätt bara kommer farande från kontakten. Att pengar bara uppstår i tomma intet.
Jag tror vi får leva med detta tills kvinnorna återvänder till hem och barn då de saknar konsekvensanalys (fastslaget inom vetenskap). De fflesta kvinnor örstår helt enkelt inte konsekvenserna av beslut som "feministisk snöskottning". Just det att orsak och verkan håller ihop.
Det är riktigt, många intressanta vinklingar i den korta snutten TV. Jag tror det flesta män egentligen inte är med på Grön omställning, för mig ser klimat och natur hur bra ut som helst, och det är viktigt för mig att få köra min bil och ha varmt i huset. Kvinnor gillar också bilar och värme, men har svårt att ha två tankar i huvudet samtidigt och förstår inte att man måste välja det ena eller det andra.
Grön omställning är en slags föregångare till woke? Har funnits i några år, Greta är det mest kända namnet, det är uppenbart att man inte får argumentera mot Grön omställning utan att vara moraliskt förkastlig. Så företag och män har inte gjort det, man vill ju inte bli uthängd, och resultatet är att UK Steel inte längre kan producera stål vindstilla dagar.
Verkar helt klart att männen börjar återta sin starka ställning som med förnuft och argument gör en bättre värld. Detta har kommit smygande lite i taget och jag skulle säga att 2022 är det år när woke och Grönt försvann ut i kylan (utan el) och förnuftet kom tillbaka. Det har varit borta sedan 2012 eller så och vi har haft 10 skitår.