2022-12-14, 22:08
Medlem
Surfplattan har gett upp

Så nu sitter jag här med telefonen istället.
Problemet är att en gammal mans syn inte är vad den var en gång i tiden, och texten på flashback är pyyyyteliten.
Jag har ökat upp storleken i settings (hjälpmedel) via inställningar på telefonen, men flashback tycks inte påverkas.
Och jag hittar inte hur jag kan zooma som på macen (alt +) och inget i inställningar.

Hur i hela friden ökar jag textstorleken på flashback på telefonen?
Citera
2022-12-14, 22:18
Medlem
Lägg tummen och pekfingret på skärmen samtidigt, och dra dom ifrån varandra med finrarna kvar på skärmen. På så sätt kan du zooma in, och dra med fingret för att navigera runt. Alternativ ladda ner Chrome och prova Flashback där.

Önskar dig allt gott i livet
Citera
2022-12-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayiserased
Lägg tummen och pekfingret på skärmen samtidigt, och dra dom ifrån varandra med finrarna kvar på skärmen. På så sätt kan du zooma in, och dra med fingret för att navigera runt. Alternativ ladda ner Chrome och prova Flashback där.

Önskar dig allt gott i livet

jag vill ändra textstorleken i browsern. Inte sitta och zooma och swipa höger och vänster som en idiot för att kunna läsa ett stycke text.
Citera
2022-12-14, 22:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Surfplattan har gett upp

Så nu sitter jag här med telefonen istället.
Problemet är att en gammal mans syn inte är vad den var en gång i tiden, och texten på flashback är pyyyyteliten.
Jag har ökat upp storleken i settings (hjälpmedel) via inställningar på telefonen, men flashback tycks inte påverkas.
Och jag hittar inte hur jag kan zooma som på macen (alt +) och inget i inställningar.

Hur i hela friden ökar jag textstorleken på flashback på telefonen?
Prova Safari?
Citera
2022-12-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Prova Safari?

Hittade inget i inställningar där heller.
IOS "hjälpmedel" (Aa) ändrar varenda typsnitt, förutom just i browsern.
Märkligt..
På datorn windows eller mac så är det ju bara att ctrl + klicka eller alt + klicka för att öka upp textens storlek.
Tänkte att jag var korkad och inte fattade hur man gjorde bara, men än så länge vet jag faktiskt inte.
Googlat och fipplat runt med settings och testat olika browser etc en bra stund nu..
Citera
2022-12-14, 23:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Hittade inget i inställningar där heller.
IOS "hjälpmedel" (Aa) ändrar varenda typsnitt, förutom just i browsern.
Märkligt..
På datorn windows eller mac så är det ju bara att ctrl + klicka eller alt + klicka för att öka upp textens storlek.
Tänkte att jag var korkad och inte fattade hur man gjorde bara, men än så länge vet jag faktiskt inte.
Googlat och fipplat runt med settings och testat olika browser etc en bra stund nu..
https://mcmw.abilitynet.org.uk/makin...and-ipod-touch
Väldigt lätt på Safari.
Också väldigt lätt på Chrome, tryck "..." och sedan Zoom Text och sedan +
https://support.google.com/chrome/an...Platform%3DiOS
Senast redigerad av Enterprise 2022-12-14 kl. 23:04.
Citera
2022-12-15, 02:39
Medlem
auruns avatar
Finns ju en inställning på Flashback. Gå till Alternativ så kan du välja textstorlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in