Citat:
Ursprungligen postat av
Coheed123
Nämen se, ett vettigt svar!
Tack Strychno, ser det som smått otroligt att någon skulle hackat min webcam som resten av patrullen ber mig att se upp med.
Hade det mot förmodan hänt så hade jag aldrig gett en spänn oavsett. Sen är det från en semislask email som lösen har läckt. Men är såklart nyfiken var läckan kom ifrån och vad syftet med att bara skicka lösenordet till sagda mail. Antar att som du sa, lägger möda på personer som svarar.
Det finns många möjligheter på var läckan kommer ifrån, inte mycket värt att spekulera i egentligen om du inte har något minne av någonting skumt. Skiten har hänt, och finns inget att göra åt det förutom att byta lösenord(om det inte var ett gammal som läckt).
Säkerheten på sidor man registrerar sig på är inte alltid såvärst hög, endel bara sparar lösenord utan varesig hashning eller kryptering.
Och har man använt samma lösenord på flera ställen kan man räkna med att det läcker ut.
Jag har fått flertalet med dylika scam-mail, och lösenorden dom ska ha "hackat till sig" kom från sidor jag kände till, och kom ihåg var jag använt lösenorden, men det var lösenord som var 10 år gamla och sedan länge utbytta. Jag konfronterade dessa sidor och frågade hur det kommer sig att mitt gamla lösenord var på vift ute på internet, men jag fick inga svar.