2022-12-14, 11:53
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Kom igen
Panga ngn i huvudet för tjuvtankning är väl ändå lite överkant?

Samhället blev bättre
Citera
2022-12-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsenastenytt
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rld...ott-1.87777585

"Den 16-årige romske pojke som tidigare i december sköts av polis i grekiska Thessaloniki har avlidit.

GREKLAND 13 DECEMBER 2022 10:53
Tonåringen sköts i huvudet den 5 december efter att, enligt polisen, ha tankat sin motorcykel för 20 euro utan att betala. Han har därefter opererats och svävat mellan liv och död i över en vecka."

Gjorde polisen rätt som sköt den tjuvtankande 16-åringen i huvudet?

Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Snacka om att spä på rasism. Varför skriva ut rom om inte det var en betydande faktor. Har det varit en rättegång? Vet man någonting? Nej man går på rasistkortet direkt, ingen som helst reflektion.

Vet man varför pojken blev träffad i huvudet? Var det avsiktligt? Struntade pojken i tillsägelse?
Jag vet att romer (som jag känner), stjäl diesel - mycket. Och de är helt fräcka, återvänder till brottsplatsen mitt på ljusa dagen för att hämta dunkar som de glömt. Helt öppet så folk såg dem!
Men romerna tycker själva inte det är stöld. På något vis tycks de anse det ok att sno från gadjo dilo.
Citera
2022-12-14, 12:42
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Well, det var onödigt att tjuvtanka också.

Ja men konsekvensen? Så överdrivet. Det var sånt man sa på högstadiet, typ ”Tar du mitt godis så skjuter jag dig i huvudet”. Med boll visserligen, och det hände ju aldrig men ändå.
Citera
2022-12-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Snacka om att spä på rasism. Varför skriva ut rom om inte det var en betydande faktor. Har det varit en rättegång? Vet man någonting? Nej man går på rasistkortet direkt, ingen som helst reflektion.

Rom? Zigenare är det rätta ordet. Som någon skrev så blev han inte skjuten för att han tjuvtankade utan för att han försökte mörda två poliser.
Citera
2022-12-14, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Polisen gjorde helt rätt
Klart som fan polisen inte gjorde rätt..
Man skjuter inte ihjäl ett barn för att han stjäl bränsle..
Mest korkade jag hört..

Okej om han våldtog en tjej och blev tagen på bar gärning hade inte brytt mig.
Men att stjäla något innebär inte att man förtjänar att avrättas.
Citera
2022-12-14, 13:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Nej, polisen hade MC. 16-åringen körde en pickup truck och försökte köra på polisen.
Då undrar jag vems fordon det var, nystulet kanske? För ingen vettig person skulle ju låna ut sin bil till någon som inte har körkort... 18 år i Grekland
Citera
2022-12-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Ja men konsekvensen? Så överdrivet. Det var sånt man sa på högstadiet, typ ”Tar du mitt godis så skjuter jag dig i huvudet”. Med boll visserligen, och det hände ju aldrig men ändå.
Har du läst vad som faktiskt föregick situationen då polisen sköt ziggisen? Är du medveten om att polisen sköt i självförsvar då ziggen använde sin pickup som vapen och angrep den mc-burna polismannen?
Citera
2022-12-14, 13:53
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Har du läst vad som faktiskt föregick situationen då polisen sköt ziggisen? Är du medveten om att polisen sköt i självförsvar då ziggen använde sin pickup som vapen och angrep den mc-burna polismannen?

Nä jag har inte läst vad som hände. Men då är det väl ok då, om han nu hade bilen som vapen. Skitsamma.
Citera
2022-12-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Klart som fan polisen inte gjorde rätt..
Man skjuter inte ihjäl ett barn för att han stjäl bränsle..
Mest korkade jag hört..

Okej om han våldtog en tjej och blev tagen på bar gärning hade inte brytt mig.
Men att stjäla något innebär inte att man förtjänar att avrättas.
Ziggen blev skjuten vid ett pågående mordförsök på polisen. Skottet kom inte när han stal bränsle utan när han försökte undvika att bli gripen genom att försöka köra på mc-polisen med en pickup.
Citera
2022-12-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ziggen blev skjuten vid ett pågående mordförsök på polisen. Skottet kom inte när han stal bränsle utan när han försökte undvika att bli gripen genom att försöka köra på mc-polisen med en pickup.
Ännu ett exempel på där Svensk media håller inne sanning då med andra ord?

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rld...ott-1.87777585

Ser ingenting om att han försökt köra ihjäl en polis?
Ser bara att han stal bensin för 200 kr och sköts ihjäl..
Citera
2022-12-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ni som tycker att det här var rätt är riktigt sjuka människor. Han är 16 år!
Vid 16 år har han rövskägg. Folk har tröttnat.
Citera
2022-12-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Enligt kommentarerna av greker på Youtube så har han kört olagligt samtidigt som han var full. Dessutom gav polisen honom chans att stanna. Men han gjorde inte det, ska man verkligen tro på dessa kommentarer?

Frågan är, är greker rasistiskta mot zigenare? Eller har den unge pojken satt sig själv i en situation som han orsakat honom livet?

Motorcykeln var garanterat stulen också, det var en zigenare vafan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in