2022-12-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Ingen chans att du får tillbaka dina grejer med ord. Du är en liten Svensson och dom skrattar åt dig för att du försöker lösa situationen med ord. Du kommer måsta betala dom där 1000kr eller så använder du våld, det är det enda dom här djuren förstår.

Det är ju ek flyttfirma så dom gömmer sig bakom den fasaden. Men vad ska man bråka mot dom? Blir ju sen problem för mig om jag anmäler att det var jag som slogs.

Bättre se till att stället stängs ner.
Citera
2022-12-13, 00:53
Medlem
1. Ladda upp inspelningarna;
2. gör även textkonversationerna tillgängliga för allmänheten;
3. kontakta journalisterna på BT som granskade bröderna.
Citera
2022-12-13, 06:21
Medlem
scoremaxs avatar
Ändrat.

Polisanmäl avskummet som dom andra säger är det bästa.
Citera
2022-12-13, 06:29
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Ot men finns en Flashback tråd om nämnda släkte ..

(FB) Sularpsfarmen - vad vet vi? Tråden om företagande ā la familjen Fahkro

Tycker inte det är OT, kanske kan TS löra sig något i dessa trådar. Här är en till, med ett jätteläskigt namn:
(FB) Sveriges farligaste familj "Fakhro"
Citera
2022-12-13, 06:34
Medlem
FritzlByggABs avatar
Anlitar man skäggbarn får man skylla sig själv.
Citera
2022-12-13, 06:50
Medlem
SnilleFixs avatar
Hota med att polisanmäla och att du har alla sms och samtal inspelade om du inte får tillbaka dina grejer. Och några jävla 5000 ska du inte betala (du ska betala enbart det som ingick i avtalet om det nu är så), om du gör det, kommer dom bara jävlas med dig ännu mer. Om dom inte lyssnar, kontaktar du snuten, sen får dom ta hand om det. Och om inte polisen hjälper dig så får du skita i dina grejer och fortsätta leva livet som vanligt.
Citera
2022-12-13, 07:42
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzlByggAB
Anlitar man skäggbarn får man skylla sig själv.

Den där familjen hörde jag någon dokumentär om. De "köper" upp eller tar över svenska bolag med bra betyg och sen byter bröderna namn till exempelvis kalle karlsson som kanske var den tidigare ägaren. Nu vet jag inte om de bytt tillbaka men annars så har flera av dem svenska namn
Citera
2022-12-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Efter att en flyttfirma hade lurat min föredetta och maganiserat mina saker så ber dom mig att hämta mina saker mot betalning.

Jag börja ifrågasätta betalningen på 1000kr då får jag ett hot om att jag ska passa mig och borde veta vem idris fakhro är.

Undrar vad det har med saken att göra då får jag ett annat samtal som utger sig för idiris och dödshotar mig samt ber mig betala 5000kr istället nu för att hämta sakerna eller så kommer jag få problem.

Efter lite googling på arnesflytt som dom kallar sig så inser jag att detta är en bluff firma som lurar folk på pengar.

Vad ska man göra??

Arnesflytt ägs av idris fakhro. Har alla sms och samtal inspelade.

Jag är rädd för mitt liv och mina saker.

det enklaste för dig är att kontakta polisen, de kommer plocka in in honom då du enligt egen utsago har bevis på det han sagt. Oväntat att ett namn som Arnes flytt vart kopplat till krimminella araber men inget förvånar längre.
Citera
2022-12-13, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Nä inga vapen. Orkar inte problem. Vill bara ha mina saker och gå. Men jag tänker hur skyddar man sig bäst? Ska man be någon stå en bit bort och övervaka. Vill inte bli lurad in på lager och få stryk.

då bör du dra med dig några kraftiga kompisar som gillar att bråka
Citera
2022-12-13, 08:58
Medlem
Är väl ett jävla trassel men förr eller senare bör det väl gå att få handräckning av kronofogden.

Jag menar, har de tänkt brruka mer än fula ord lot en Svensson är de ju dumma i huvudet. Snacka om bra sätt att åka dit utan att få ut något av det.
Citera
2022-12-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
det enklaste för dig är att kontakta polisen, de kommer plocka in in honom då du enligt egen utsago har bevis på det han sagt. Oväntat att ett namn som Arnes flytt vart kopplat till krimminella araber men inget förvånar längre.

Har kontaktat polisen om detta. Dom har fått alla uppgifter om företaget/ personen.

Detta är riktigt skämmigt av svenska regeringen att tillåta sånt.
Citera
2022-12-13, 10:32
Medlem
Åk och elda upp lagret så får du i alla fall din hämnd. Iofs. har väl apan överförsäkrat förråden och tjänar på det. Du förlorar också dina möbler, men då säger du till försäkringsbolaget ditt att du hade en Chagall i förvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in