Citat:
Nu är det ju inte en fotbollsmatch vi pratar om, utan ännu ett fejkat UFO-klipp i mändgen. Båda mina länkar visar exempel på hur man med hjälp av CGI kan producera en sån film TS handlar om.
Jag har själv erfarenhet inom CGI och vet att det är hyfsat simpelt att göra nåt sånt.
Men om du nu har "förstapersonserfarenhet av UFO" (vad det nu innebär. genuint nyfiken, så berätta gärna) så känns det ju som att du redan har bestämt dig och att vidare logiska motbevis inte är lönt.
Jag har själv erfarenhet inom CGI och vet att det är hyfsat simpelt att göra nåt sånt.
Men om du nu har "förstapersonserfarenhet av UFO" (vad det nu innebär. genuint nyfiken, så berätta gärna) så känns det ju som att du redan har bestämt dig och att vidare logiska motbevis inte är lönt.
Det kan mycket väl vara CGI, jag säger inte att det inte är det. Men det finns ju också en möjlighet att det är äkta.
Jag har bestämt mig för att det finns UFO´s, ja, eftersom jag sett ett. För länge sedan när jag var 12 år.
Vi var ute och gick med hunden, min storebror och jag, på en gata i vårt villaområde. Det var vinter och det var mörkt, någon gång på eftermiddagen. Vi märker hur allt plötsligt blir väldigt tyst, inte för att det var så mycket ljud innan, men en väldigt ljuddämpad känsla infinner sig. Vi tittar uppåt, vem som gjorde det först eller varför vi gjorde det minns jag inte, men ovanför oss hänger ett jättelikt cirkulärt UFO. Hur högt upp är svårt att säga, men det kändes som om det var väldigt nära. Det hade lampor i cirklar undertill, inte så att de lyste upp oss eller gatan, men man såg lysande ringar under skeppet. Hunden var helt tyst. Allt var tyst. Plötsligt lyfte skeppet otroligt fort och flög så högt upp att det bara blev en prick på himlen, som en stjärna. Vi sprang in till ett hus på gatan och fick ut en granne som vi försökte förklara för. Vi pekade upp mot den del av stjärnhimlen ditt skeppet åkt upp, men det var förlorat för oss bland stjärnorna. Vi tittar en stund och sakta börjar en "stjärna" röra sig, den accelererar mjukt ett tag och sedan drar den iväg i en otrolig hastighet och är borta på några sekunder. Även grannen såg detta.
Vi hade det över oss någon minut max. Tillräckligt länge för att vi skulle bli skiträdda.