2022-12-12, 10:43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stardragon
Nu är det ju inte en fotbollsmatch vi pratar om, utan ännu ett fejkat UFO-klipp i mändgen. Båda mina länkar visar exempel på hur man med hjälp av CGI kan producera en sån film TS handlar om.
Jag har själv erfarenhet inom CGI och vet att det är hyfsat simpelt att göra nåt sånt.

Men om du nu har "förstapersonserfarenhet av UFO" (vad det nu innebär. genuint nyfiken, så berätta gärna) så känns det ju som att du redan har bestämt dig och att vidare logiska motbevis inte är lönt.

Det kan mycket väl vara CGI, jag säger inte att det inte är det. Men det finns ju också en möjlighet att det är äkta.

Jag har bestämt mig för att det finns UFO´s, ja, eftersom jag sett ett. För länge sedan när jag var 12 år.
Vi var ute och gick med hunden, min storebror och jag, på en gata i vårt villaområde. Det var vinter och det var mörkt, någon gång på eftermiddagen. Vi märker hur allt plötsligt blir väldigt tyst, inte för att det var så mycket ljud innan, men en väldigt ljuddämpad känsla infinner sig. Vi tittar uppåt, vem som gjorde det först eller varför vi gjorde det minns jag inte, men ovanför oss hänger ett jättelikt cirkulärt UFO. Hur högt upp är svårt att säga, men det kändes som om det var väldigt nära. Det hade lampor i cirklar undertill, inte så att de lyste upp oss eller gatan, men man såg lysande ringar under skeppet. Hunden var helt tyst. Allt var tyst. Plötsligt lyfte skeppet otroligt fort och flög så högt upp att det bara blev en prick på himlen, som en stjärna. Vi sprang in till ett hus på gatan och fick ut en granne som vi försökte förklara för. Vi pekade upp mot den del av stjärnhimlen ditt skeppet åkt upp, men det var förlorat för oss bland stjärnorna. Vi tittar en stund och sakta börjar en "stjärna" röra sig, den accelererar mjukt ett tag och sedan drar den iväg i en otrolig hastighet och är borta på några sekunder. Även grannen såg detta.

Vi hade det över oss någon minut max. Tillräckligt länge för att vi skulle bli skiträdda.
Citera
2022-12-12, 10:43
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Källa:
https://youtu.be/ZBtMbBPzqHY

Nej vi behöver inte nödvändigtvis se några spår alls, pga att vi är så primitiva i vår teknologi att vi inte kan uppfatta en mer avancerad teknologi. Att utgå från att en annan civilization, som kan vara otroligt mycket äldre och mer avancerade än oss, skulle kommunicera på samma sätt som oss, är felaktigt. Det är som att säga att det inte finns människor för vi ser inga röksignaler och vi hör inga trummor...... och ignorera det faktum att vi numera kommunicerar på mer avancerade sätt.

Varför en främmande civilisation skulle vilja kommunicera med oss, är svårt att förstå. Varför skulle de vilja det? Att vi skulle vilja kommunicera med dom är begripligt, för vi vill ha deras teknologi. Men vad skulle de få ut av att kommunicera med oss?? Den dag mänskligheten kan resa till andra stjärnor, utgör vi ett hot mot andra livsformer, och då kanske de blir tvungna att kommunicera med oss, för människan är en extremt aggressiv, hotfull och självdestruktiv djurart.

Nej det är inte svårt att förstå om du sätter dig in i "Alien abduction of the century" dvs Linda
Napolitanos bortrövande https://youtu.be/j2kzDJX7CRU

Det ger en del oväntade svar om oss själva och vad vi har som de saknar - nämligen en själ, som kan skapa liv.

Om du sedan även sätter dig in i alla avslöjanden kring "secret space program" så förstår du att det bedrivs en omfattande handel med människor till dessa aliens, samt att de varit här länge. Sammantaget målas därför en bild upp som gör att jag tror på detta klipp, men den som saknar all kunskap och intresse och inget vet kommer såklart tro att det är CGI.
Citera
2022-12-12, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Och det är bara den observerbara delen av universum. Universum kan vara oändligt.

Med det sagt finns det inget som förhindrar att utvecklingen av tekniska civilisationer har en absurt låg sannolikhet. Den skulle kunna vara så pass låg att det i snitt inträffar en gång var hundrade miljarder år i bara en på tio tusen miljarder galaxer. Och det skulle innebära att vi i praktiken är ensamma.
Jovisst kan det va så....men varför tänka i dom banorna när möjligheten är oändligt stor ??? blir ju lite negativt å utgår från att vi är väldigt speciella..liv kan finnas som är hundra gånger mer avancerat än vårat...människan har inte funnits specielt länge.
Citera
2022-12-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poirotmos
Gissar på att glaset måste varit polariserande och att ufot han såg egentligen var hans spegelbild...

Så det nog, mannen är helt klart ett ufo.
Citera
2022-12-12, 11:01
Avslutad
Citat:
Man ska förstås vara skeptisk, men är man för skeptisk så avfärdar man precis allt. Om du tror myndigheter och enskilda individer går ut i media och pratar om ufon, gör detta avsiktligt för att ljuga, då är du för skeptisk för att vidare diskussion ska vara konstruktiv (för då litar du inte på någon alls).
I normala fall så brukar jag också avfärda sådana argument. Men det är en möjlighet, och som man säger "extraordinary claims require extraordinary evidence"

Och även om de nu inte ljuger så kvarstår fortfarande det faktum att vi inte vet vad bilderna föreställer. Andra civilisationer är en möjlighet men inte den enda.

Citat:
Varför de skulle gömma sig för oss? Går du frivilligt och sätter dig och har en picknick i en myrstack? Myrorna är inte farliga för dig, de kan inte döda dig, men de kliar och irriterar och vill äta av din syltsmörgås. Vi människor kan vara som myror för en mer avancerad civilisation.... Varför slösar du resurser på att undvika att sitta på myrstackar?
Snyggt argument, och det har en viss bäring. Dock så gömmer vi oss nästan aldrig för djur mer än vad som krävs för att de inte ska kunna komma åt oss. Att de vet om att vi är där är oväsentligt så länge de inte stör oss.

Innan vi hade kunnat ta oss till ett annat solsystem så hade de med lätthet kunnat förinta oss.

Citat:
Vi kommunicerar inte med andra djurarter på jorden, utom de vi använder för egen vinning (men oftast inte ens med dom). Hur ofta och engagerat kommunicerar du med fåglar eller kor? Eller ens med din hund utan syfte att få den att lyda dig?
Jag personligen gör det inte. Men många forskare har gjort det. Vi forskar om allt möjligt, även sådant som inte har någon direkt uppenbar ekonomisk vinning. Vi är helt enkelt nyfikna på att ta reda på saker.

Citat:
Vi lever i ett stort massutdöende just nu, som är orsakat av mänskligheten, vilket vi känner till. Men gör absolut ingenting för att hindra eller stoppa. Det gör oss till en aggressiv och destruktiv art. Ingen annan art på jorden har separerat sig från ekosystemet som vi gjort, utan dinosaurier levde i harmoni i hundratals miljoner år utan problem, och de massutdöenden som förekommit tidigare berodde inte på någon art utan på meteoriter eller kanske vulkanutbrott. Människan är unik genom att vår intelligens gör oss mer självdestruktiv än vi vore utan den. Kunde vi resa till andra beboeliga planeter vore vi ett direkt hot mot allt liv där.... Skulle mänskligheten välkomna en annan art från avlägsna solsystem som uppförde sig som människor? Som skulle vilja ha våra resurser?
Exakt det jag sa. Det är vår intelligens som gör oss destruktiva. I övrigt beter vi oss som alla andra djur, dvs vi expanderar dit vi kan. Det finns ingen anledning att tro att en utomjordisk civilisation skulle betrakta oss som exceptionellt destruktiva.
Senast redigerad av SvenHelsing 2022-12-12 kl. 11:12.
Citera
2022-12-12, 11:14
Medlem
qups avatar
Men vad fan gör ufot i Moskva av alla jävla rövhål?! Det är ju mest det man undrar.
Citera
2022-12-12, 11:23
Avslutad
Citat:
text
Btw

Hur många civilisationer kapabla till interstellär rymdfärd skulle du gissa finns i Vintergatan? Jag behöver absolut inte någon jätteexakt siffra, utan bara en grov gissning.
Citera
2022-12-12, 11:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Jovisst kan det va så....men varför tänka i dom banorna när möjligheten är oändligt stor ??? blir ju lite negativt å utgår från att vi är väldigt speciella..liv kan finnas som är hundra gånger mer avancerat än vårat...människan har inte funnits specielt länge.

Möjligheten kanske är oändligt stor men vår förmåga och tid att uppleva det kan vara oändligt liten.

Här är ett klipp som ger ett bra perspektiv över tid och kosmos. Det är inte svårt att föreställa sig att vårt lilla ögonblick, vår korta existens, är försvinnande liten. Även om liv och intelligens uppstår ofta kan det för oss i praktiken vara helt dött.

https://youtu.be/uD4izuDMUQA

Vi vet i princip ingenting i denna fråga och båda ytterligheter måste därmed betraktas som lika sannolika. Det som får mig att luta åt sannolikheten att vi är i princip ensamma är tystnaden. Var är alla? Svaret kanske är: för långt bort i tid och rymd för att ha betydelse.
Citera
2022-12-12, 11:52
Medlem
walklikeacats avatar
Normalt så borde man väl göra en inzoomning med kameran, istället väljer han att sakta promenera närmare. Får mig att tro att detta är helt fake.
Citera
2022-12-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Möjligheten kanske är oändligt stor men vår förmåga och tid att uppleva det kan vara oändligt liten.

Här är ett klipp som ger ett bra perspektiv över tid och kosmos. Det är inte svårt att föreställa sig att vårt lilla ögonblick, vår korta existens, är försvinnande liten. Även om liv och intelligens uppstår ofta kan det för oss i praktiken vara helt dött.

https://youtu.be/uD4izuDMUQA

Vi vet i princip ingenting i denna fråga och båda ytterligheter måste därmed betraktas som lika sannolika. Det som får mig att luta åt sannolikheten att vi är i princip ensamma är tystnaden. Var är alla? Svaret kanske är: för långt bort i tid och rymd för att ha betydelse.
Jo vi är en liten parantes i det hela..men för mig är det högst troligt att det finns mer liv..men så långt bort att vi inte fattar.
Citera
2022-12-12, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Normalt så borde man väl göra en inzoomning med kameran, istället väljer han att sakta promenera närmare. Får mig att tro att detta är helt fake.
Han kan ha haft max zoom

Men ja, jag tror också det är fejk
Citera
2022-12-12, 12:07
Avslutad
Skrattar alltid när amerikanarna i sitt högmod är upprörda över att UFOn inkräktar på deras luftrum och att de genast måste göra något åt saken!
Det här ryssklippet är 100% fejk, vanliga passagerarflygplan kan "se" varandra via Acars och transponder mm.
Varför skulle de vara tvugna att se varandra visuellt om de är troligen drönare som ligger 1000? år före oss i utveckligen.
Till och med vi skickar drönare till månen, mars, jupiter mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in