Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Nej, men det sägs "....visar att det finns föremål som vi i dag inte har en aning om vem som styr och hur de kan färdas i atmosfären."
Det finns även andra klipp som jag inte orkar leta upp nu där föremålen svänger i 90 grader vilket inget vi vet kan göra. Det trotsar inte fysiska lagar men tekniken är helt okänd.
Visst, men samtidigt kan man heller inte utesluta att filmerna kan vara manipulerade, och även att det är möjligt att det amerikanska flygvapnet läcker filmerna av okända skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av
SexgalenZombie
Källa:
https://youtu.be/ZBtMbBPzqHY
Nej vi behöver inte nödvändigtvis se några spår alls, pga att vi är så primitiva i vår teknologi att vi inte kan uppfatta en mer avancerad teknologi. Att utgå från att en annan civilization, som kan vara otroligt mycket äldre och mer avancerade än oss, skulle kommunicera på samma sätt som oss, är felaktigt. Det är som att säga att det inte finns människor för vi ser inga röksignaler och vi hör inga trummor...... och ignorera det faktum att vi numera kommunicerar på mer avancerade sätt.
Visst finns en sådan möjlighet. Men om vi knappt skulle se några spår överhuvudtaget så skulle det sannolikt krävas mer än att de bara har mer avancerade system, utan även att de aktivt försöker dölja något. Och jag har svårt att se någon vettig anledning till att de skulle slösa resurser på att gömma sig från oss.
Det är ju inte bara deras kommunikation som borde lämna spår, utan även andra saker. Om de exempelvis hade byggt en dysonsfär så hade vi sannolikt kunna detektera en sådan.
Citat:
Varför en främmande civilisation skulle vilja kommunicera med oss, är svårt att förstå. Varför skulle de vilja det? Att vi skulle vilja kommunicera med dom är begripligt, för vi vill ha deras teknologi. Men vad skulle de få ut av att kommunicera med oss??
Samma sak som vi får ut av att försöka kommunicera med de djurarter som vi ser på jorden. Rent vetenskapligt intresse.
Citat:
Den dag mänskligheten kan resa till andra stjärnor, utgör vi ett hot mot andra livsformer, och då kanske de blir tvungna att kommunicera med oss, för människan är en extremt aggressiv, hotfull och självdestruktiv djurart.
Vi är inte en extremt aggressiv art jämfört med andra arter. Den största skillnaden är att vi genom vår intelligens har förmågan att göra vad alla andra djurarter gör på ett mycket mer effektivt sätt.
Observera att jag inte utesluter att det kan finnas andra civilisationer i Vintergatan. Jag finner det bara väldigt osannolikt.