2022-12-12, 12:18
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det var det mest fejkade jag sett denna veckan!
Citera
2022-12-12, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Btw

Hur många civilisationer kapabla till interstellär rymdfärd skulle du gissa finns i Vintergatan? Jag behöver absolut inte någon jätteexakt siffra, utan bara en grov gissning.
Nästan varje stjärna har en jordliknande planet.

Dra din egna slutsats utifrån det.

Det är så enkelt att små barn förstår.

Och nej jag har inga aftonbladet artiklar som källa bara sunt förnuft.
Citera
2022-12-12, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Nästan varje stjärna har en jordliknande planet.

Dra din egna slutsats utifrån det.

Det är så enkelt att små barn förstår.

Och nej jag har inga aftonbladet artiklar som källa bara sunt förnuft.
Vilket inte säger någonting om hur många interstellära civilisationer det finns, då vi inte vet ett dyft om hur vanliga de är. Än så länge har vi inte sett en enda civilisation ta sig dit. Vi vet inte ens om det är fysiskt möjligt. Det närmsta vi har observerat är oss själva och vi har ännu inte tagit oss längre än att skicka folk till månen samt att vi planerar en bemannad expedition till en planet inom samma solsystem.

Men låt oss anta att det är som du insinuerar, dvs att det finns tiotusentals civilisationer (det skulle självfallet vara lättare om du kom med en siffra själv istället för att barnsla dig med "dra din egna slutsats") Är det då inte konstigt att INGEN av dessa har kontakt med oss? Eller att de inte utplånat mänskligheten för att bygga en egen koloni här? Eller byggt en koloni på någon annan planet i vårt solsystem?
Citera
2022-12-12, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vilket inte säger någonting om hur många interstellära civilisationer det finns, då vi inte vet ett dyft om hur vanliga de är. Än så länge har vi inte sett en enda civilisation ta sig dit. Vi vet inte ens om det är fysiskt möjligt. Det närmsta vi har observerat är oss själva och vi har ännu inte tagit oss längre än att skicka folk till månen samt att vi planerar en bemannad expedition till en planet inom samma solsystem.

Men låt oss anta att det är som du insinuerar, dvs att det finns tiotusentals civilisationer (det skulle självfallet vara lättare om du kom med en siffra själv istället för att barnsla dig med "dra din egna slutsats") Är det då inte konstigt att INGEN av dessa har kontakt med oss? Eller att de inte utplånat mänskligheten för att bygga en egen koloni här? Eller byggt en koloni på någon annan planet i vårt solsystem?
Nu börjar du vandra in i konspirationer.
Vid en samlad bedömning är det uppenbart att aliens och ufon har tystats ner.

Det förstår även små barn.

Jag gissar att var 10 de stjärna har en jordliknande planet med liv. Lågt räknat.

Det finns formler på det här redan, man uppskattade att det finns 100 miljarder civilisationer bara i vintergatan.
Citera
2022-12-12, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
Nu börjar du vandra in i konspirationer.
Vid en samlad bedömning är det uppenbart att aliens och ufon har tystats ner.

Det förstår även små barn.

Uppenbart är verkligen att ta i. Men visst är det en möjlighet.

Citat:
Jag gissar att var 10 de stjärna har en jordliknande planet med liv. Lågt räknat.
Det låter oerhört optimistiskt. Får man fråga vilken form av liv du pratar om här? Encelligt, flercelligt eller kapabelt att starta en civilisation? Om kapabla till civilisation, tänker du då även en som kan ta sig utanför sin planet? Eller till och med till andra solsystem?

Citat:
Det finns formler på det här redan, man uppskattade att det finns 100 miljarder civilisationer bara i vintergatan.
Är det Drakes ekvation du tänker på?
Citera
2022-12-12, 12:46
Medlem
Dofternas avatar
Den glasbiten måste betinga en rejäl summa pengar. Hur mycket tror ni ryssen får för den?
Citera
2022-12-12, 13:00
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Bluff såklart...men ändå varför inte, det finns fler stjärnor i bara vintergatan än sandkon på jorden.
möjligheten till avancerat liv är enorm.

Jag tror det finns fler sandkorn på jorden
Citera
2022-12-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Han plockar upp glaset och märker att när han tittar igenom det så kan ha se ett UFO i skyn som inte syns normalt, utan glaset. Han sätter det framför kameran och filmar detta ifrån olika avstånd och när han kommer nära så märker tydligen UFO:t att denna man verkar ha upptäckt det, för det flyger då därifrån. Nedan film är produkten av det han filmar.

https://www.youtube.com/watch?v=df87i67gd-U

En intressant historia som kan vara sann, eller så är det någon form av CGI(men allt kan ju vara CGI numera, t.om Joe Biden) så man väljer helt enkelt vad man vill tro på här.

Diskussionen blir dock intressantare om man väljer att tro på detta och försöker komma på teorier hur detta kan fungera, vad består detta filter av som kan se cloakade rymdskepp t.ex och hur fungerar en sådan form av "cloaking" teknologi som vad som syns i klippet? Jag tänker att tråden skall handla om detta, diskutera.

Istället för att alltid förneka. Om jag hade hittat ett glas som kunde detektera en osynlig värld, skulle jag gjort som denne man. Alltså försökt filma det.

Eftersom det är självklart att det finns mer folk än vi, i universum, så kan det här vara en bra upptäckt. Med möjlighet att se mer.

Så det kan vara riktigt. Det är alltid svårt komma med något nytt. Folk vill inte veta, egentligen. Mycket lättare att blunda och låtsas som ingenting.
Citera
2022-12-12, 13:36
Medlem
Eastman92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Rysk version utav They Live! eller? Hah
Put on the glasses, blyat!

Det är uppenbart CGI.
Citera
2022-12-12, 13:52
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Men vad fan gör ufot i Moskva av alla jävla rövhål?! Det är ju mest det man undrar.

Dom va less på USA
Citera
2022-12-12, 13:57
Medlem
systems avatar
Otroligt lätt att fejka.

Såklart fejk även denna gång.

Ibland blir jag trött på folk.
Citera
2022-12-12, 15:04
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Bluff såklart...men ändå varför inte, det finns fler stjärnor i bara vintergatan än sandkon på jorden.
möjligheten till avancerat liv är enorm.

Jag tror att det är äkta. Mycket som talar för det. Har du sett filmen "They Live"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in