Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
22-12-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Många tips här är ju bara för ensamstående äckelgubbar som aldrig kommer kunna flytta ihop med en kvinna.
Då kan vi ju dra hur många "tips" som helst.
Jag har en gubbe på jobbet som är känd som firmans lortgris, pinkar utanför och skitar ner m.m.
Behöver jag säga att han lever ensam?

Vilken reaktion, den förvånar mig. Är själv inte över 50 bast än men gift sedan 26 år, har fyra snart vuxna barn osv Denna tråd är ju otroligt intressant och spännande, låt dig inspireras istället för att förneka din inre manliga grisighet.
Citera
22-12-11, 12:31
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
En bra bensindriven snöslunga är ett riktigt lyft så här i vintertider.
Efter otaliga snöskyfflar och värk efteråt så är det roligt att skotta snö helt plötsligt.
Citera
22-12-11, 12:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Tröja och byxor av ylle, behöver aldrig tvättas, sparar mycket besvär.

Ginflaskan i frysen så blir gin & tonicen extra kall och god.

Bromsrengöring som fläckborttagare på kläderna är superbra! 29 spänn för en sprejburk på Lidl.

Ugnsrengöring på sprejburk är superbra att städa diskho och badrum med men undvik att få skiten i ögonen!
Citera
22-12-11, 12:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Saxen är avgörande i matlagningen också då allt klipps med sax i stället för kniv.

Jäpp! Pizza och baçon klipps alltid med sax!
Citera
22-12-11, 12:46
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag har en massa bra tips.
Så bra att jag inte tänker dela med mig av dom.
Men berätta gärna om era.
Citera
22-12-11, 12:47
Medlem
Soperents avatar
Kan rekommendera att köpa en lampa med ett stort förstoringsglas och att ha lösa förstoringsglas liggande på strategiska platser.
Citera
22-12-11, 12:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Underskatta inte behovet av att ha någonstans att försvinna, slippa kärringen och ungarna ett tag och bara få vara ifred.
Det kan vara en trädgård, ett garage, ett förråd, en klädkammare som du gjort till kontor, vad som helst som är "ditt".

Vet en snubbe som brukar valla skidor några timmar då och då i garaget, det drar några pilsner...
Citera
22-12-11, 12:54
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Morakniv i både kökets besticklåda och bilens handskfack är ett måste.
Kikare alltid nära till hands och står lättåtkomligt på köksbordet så man ser va f-n grannen sysslar med.
Förminska yngres förmåga att förstå sig på olika politiska händelser
Givetvis mansplaina med hög övertygande röst närhelst läge uppstår
Alltid ta dubbel påtår
Hemma alltid bajsa med vidöppen toadörr, gärna med utsikt och då sitter man där såklart med kikaren så man ser va f-n som händer där runtomkring sig
Besöka änkan till en vän så man får möjlighet att se sig om i garaget efter något man behöver
Pissa flera gånger innan man spolar (alt. avloppsvarianten som någon redan tagit upp i tråden)

Fick en kikare av min svåger för han hade noterat att jag inte hade någon, själv har han sin kikare på fönstebänken i köket, han antydde att alla män måste ha kikare hemma för att orientera sig om vad som händer i närområdet!
Citera
22-12-11, 12:55
Medlem
Jävlar vad mycket skit folk verkar ha liggande. Mitt tips är att ha ett välsorterat hem där allt har sin plats. Vet du var alla prylar ligger behöver du inte ta fyra nagelsaxar och ett förstoringsglas i varje rum.
Citera
22-12-11, 12:57
Medlem
Jagersros avatar
Fan vilken smart och kul tråd ! Tack du där i Rotan som var fyndig nog att komma på detta mästerverk . Befinner mig just nu i ett regnigt och mulet Phuket. Började läsa denna tråd och det var länge sedan jag skrattat så mycket.... av igenkänning och hur lika vi är. Är numera 65 år så jag platsar i tugget. Ni alla kloka i tråden har ju kommit fram med det mesta nu.
Men en liten tjurig gubbspaning vill jag delge er : Köp en pappers almanacka och skriv i ! Ge fan i dessa digitala almanackor som bara ställer till trassel. De möten vi numera har en strid ström av är läkarbesök , tandläkarbesök , hörselkontroll , psa test , apoteksbesök , banken etc
Dessa skall nogsamt skrivas i en pappers almanacka med bläck ! Tack för ordet vänner
Citera
22-12-11, 12:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Den viktigaste insikten du som man i femtiorsåldern kan få är att det går att fördröja åldrandet genom regelbunden kardio- och styrketräning, ett bra sexliv, goda mat- och sömnvanor och ett lagom stimulerande jobb.

Så, nu slipper ni lista ut detta själva.

Jäpp! Tog höjd för det när jag var 45 och la om livsstil, mår toppen och lär fortsätta med det medans mina jämngamla kompisar gubbhaltar med en bilring runt magen.
Citera
22-12-11, 13:02
Medlem
mikkelbergs avatar
Pannlampor är bra, helst fler än en liggandes på bestämd plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in