Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobotalent
Håller med 100%, dags att låta Mark & Jonas ta över. Nu gör vi om och gör rätt och instiftar 3-4 pris i genusvetenskap där Nina Pung får bestämma hur stor prissumman ska vara och resten ”halkar”ner i den egna fickan.
Jonas får leka underhållning med olika sorters buttpluggs. 🤮🤮

Dom kan slå ihop QX-galan med Nobelfesten och sända spektaklet på nån kanal som ingen tittar på...
Citera
2022-12-11, 12:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
En fin fest, jag älskar detta glitter och fint. Ovärderligt reklam för Sverige! Kronprinsessan glittrade finast.

Men vad i helvete gör Nooshi där i balklänning? Hennes parti vill ju avskaffa monarkin!
Hon har rätt värderingar.
Citera
2022-12-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vem och vilka betalar det här kalaset? Elräkningen lär bli skyhög! Likaså notan för mat och dryck! Folk ska transporteras och ha någonstans att bo! Vem betalar?

Någon som har en aning om vad detta kommer att kosta?

Alfred Nobel betalar. Han har cirka 4.5 miljarder kronor kvar som är skrivet att bara gå till festen.
Citera
2022-12-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror dig inte. Det här kostar oss skattebetalare någonting. Försök inte inbilla mig något annat. Får inte stiftelsen bidrag alls? Är lokalerna privatägda och uthyrda därefter?

Nej jag är säker på att det som vanligt stoppas pengar i fel fickor. Och vi vanliga medborgare ska sitta och titta på som om det är nåt jävla "hunger games" vi bevittnar.

Stiftelsen får inga bidrag, lokalerna är ägda av Stockholm Stad och hyrs av stiftelsen.

Tvärtom att Nobelstiftelsen flyger folk dit som spenderar pengar senare i Stockholm genererar pengar, och det är svårt att ha bättre PR för Sverige & Stockholm än nobelfesten.

Kostnaden av skattebetalarna är säkerhet (SÄPO/Polis) samt avstängning av trafik utanför stadshuset
Citera
2022-12-11, 13:36
Medlem
Varför bröts intervun med Svante Pääbo på banketten för reklam? hade ju varit kul att se klart intervjun.
Citera
2022-12-11, 14:30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reno46
Alfred Nobel betalar. Han har cirka 4.5 miljarder kronor kvar som är skrivet att bara gå till festen.

Betalar han underhållet av byggnaden med? Det finns skolor vars lokaler inte har rustats upp på 30-40 år. Något säger en att lokalerna där högdjuren jäser har lite andra förutsättningar ...
Citera
2022-12-11, 14:39
Medlem
Citat:
En fin fest, jag älskar detta glitter och fint. Ovärderligt reklam för Sverige! Kronprinsessan glittrade finast.

Men vad i helvete gör Nooshi där i balklänning? Hennes parti vill ju avskaffa monarkin!

Är det sant? Bjuder de in en kommunist till nobelfesten?
Citera
2022-12-11, 14:42
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det känns som en lättnad att ha skiten bakom sig för gott. Som de har behandlat Åkesson, kommer jag aldrig att titta på det mer - inte ens om de skulle börja bjuda honom. Dagismobbarfasoner - vad ger det för signaler egentligen..?! Jag anser att alla som var där handlade felaktigt, de borde ha tackat nej av solidaritet med Åkesson. Och i synnerhet de andra allians-partiledarna (eller vad de kallas nuförtiden, "borgerliga partier" säger man väl inte längre?). De sviker Tidö-avtalet i och med det här.

Packet kan hädanefter äta sina aphjärnor, hovniga för en nakenmodell och ägna sig åt inbördes beundran utan att jag behöver titta på...
Av vilken anledning ska Nobelstiftelsen bjuda in Jimmie Åkesson? Han föraktar ju vetenskap.
Citera
2022-12-11, 14:44
Medlem
Knotknets avatar
Citat:

Vad har Nobelpriset med monarkin att göra?
Citera
2022-12-11, 14:46
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Varför sänder statliga SVT detta skit. Det kan dom banda och lägga upp på play om gamlingar vill titta. Nobelstiftelsen är helt privat och respekterar inte demokratin i Sveriges riksdag då skall SVT heller inte sända skiten. Public Service uppdraget kommer från regeringen och riksdag. Alt får reklam fyran ta över detta.
På vilket sätt respekterar inte Nobelstiftelsen demokratin i Sverige?
Citera
2022-12-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Betalar han underhållet av byggnaden med? Det finns skolor vars lokaler inte har rustats upp på 30-40 år. Något säger en att lokalerna där högdjuren jäser har lite andra förutsättningar ...
Hur dum är du egentligen? Är det mer lönsamt att stadshuset ska stå tomt och inte hyras ut? Stadshuset hyrs ut av Stockholm Stad till privata företag/event för banketter av (Stadshusrestauranger) som ser till underhållet av alla porslin, blå salen m.m

Det här är verkligen en miljonvinst för Sverige att detta hålls, tänk bara Alfred Nobel dog för över 100 år sedan och skrev i sitt testamente att realistisk går i princip alla hans pengar, som en av världens rikaste personer rakt in i Sveriges ekonomi.
Citera
2022-12-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Högerpopulist? Sanningen och vetenskapen är högerpopulisternas största motståndare.

Nä jag gillar vetenskap. Förstår bara inte varför vi behöver ett snobbigt jippo som detta för att lyfta fram forskningen.

Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Förstår du inte att om man ville hylla antidemokrati så skulle din Sverige-Jimmy vara självskriven? Ligger det något i fördomen om Jimmys fanboys? Alltså bonnläppar som passerat trettio och som krigar bakom tangentbordet i mammas källare.

Om Jimmie var anti demokrati så hade han nog inte suttit i massa år tålmodigt och låtit framröstade galningar nedmontera sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in