Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-11, 08:06
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Jävla bögar i frack.
Avskaffa nobelpriset.
Citera
2022-12-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Totaldiss av detta spektakel från min sida då det sticker i ögonen att se Ebba sitta och gotta sig samtidigt som hon kräver att jag ska dra ner på värmen för mitt boende.

Jimmie Åkesson stod på Ebba Buschs sida när Ebba portades från Elle-galan och solidarisk avstod från att närvara vid Järvaveckan, det verkar Ebba ha glömt.
Senast redigerad av Hs187 2022-12-11 kl. 08:40.
Citera
2022-12-11, 08:45
Medlem
heggeness avatar
En fin fest, jag älskar detta glitter och fint. Ovärderligt reklam för Sverige! Kronprinsessan glittrade finast.

Men vad i helvete gör Nooshi där i balklänning? Hennes parti vill ju avskaffa monarkin!
Citera
2022-12-11, 09:05
Medlem
qups avatar
Det var en trevlig tillställning. Maten var helt ok. För mycket fokus på återkomsten av nobelfesten för min smak men minglet flöt på bra. Man kunde smygkolla fotbollen också.

Men inget av det där spelar någon som helst roll, jag kommer nästa år igen och igen.
Citera
2022-12-11, 09:06
Medlem
Prokloss avatar
Vem överhuvudtaget orkar titta på denna tillställning?

Speciellt när det var Kvartsfinal i fotbolls-VM.. och personligen mår jag illa att se vår halvidiot till kung och alla dessa värdelösa män och kvinnor som hans barn är gifta med.

Det så kallade kungahuset är nummer raserat, gymtränare, PH profil och en sliskig amerikan ( känd för att va notoriskt otrogen)…
Senast redigerad av Proklos 2022-12-11 kl. 09:09.
Citera
2022-12-11, 09:34
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jimmie Åkesson stod på Ebba Buschs sida när Ebba portades från Elle-galan och solidarisk avstod från att närvara vid Järvaveckan, det verkar Ebba ha glömt.

Vad är hon nu igen? Politiker va det ja. Jag har en sådan avsky för dem alla just nu så du anar inte.
Citera
2022-12-11, 10:28
Medlem
Nobel är delvis och bör vara för vetenskapsmän som tillägnat hela sina liv åt forskning och lyckats ta oss ett steg framåt i utvecklingen. Skiter i om sådana som finner big brother och paradise hotel mer intressant hatar skiten, de har troligen noll intresse för vetenskap och akademiska ting.

Lite högre standard kan man dock kräva tycker jag. Sitter folk på den där banketten som inte förtjänar det alls, typ diverse mediaprofiler och skit. Bjud in akademiker och håll festen för akademiker som förtjänat det. Vid sidan av kan man ha underhållning för sånna som följer det på TV, men tycker att det ska vara vetenskapsrelaterat då. Lite vetenskapsexperiment för kidsen, ett minipris för barn som presterat bra i skolan, spännande vetenskapsrön ... visst, sen lite spännande föreställningar och sånt där som gör det kul att titta på och som är där för att roa gästerna (som ska förtjäna att få vara där).

Så har vi kungen och sånt också..

Jag ska inte yttra mig eftersom att jag inte vet hur det går till och aldrig kollat. Men när jag läser på expressen så skrivs det om kjolar och koumnister som varit där och massa skit.
Citera
2022-12-11, 10:29
Medlem
Jenshalls avatar
Varför sänder statliga SVT detta skit. Det kan dom banda och lägga upp på play om gamlingar vill titta. Nobelstiftelsen är helt privat och respekterar inte demokratin i Sveriges riksdag då skall SVT heller inte sända skiten. Public Service uppdraget kommer från regeringen och riksdag. Alt får reklam fyran ta över detta.
Citera
2022-12-11, 10:58
Medlem
heggeness avatar
En mycket viktig och trevlig ceremoni och efterföljande fest. Det går nog knappt att ana hur mycket Nobelfirandet betyder för Sverige.

Frågar man folk ute i andra länder vad de vet om Sverige blir det Nobel, Abba, Zlatan.

En fantastisk PR-succe, och ett sätt för Sverige att "äga" toppvetenskapen. Fantastiskt bra och trevligt!
Citera
2022-12-11, 11:32
Medlem
Hehe kungen vår lär vakna bakis idag 💪😎 kanske en ny erövring i bingen också. Fin va cool han är
Citera
2022-12-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Jävla bögar i frack.
Avskaffa nobelpriset.

Håller med 100%, dags att låta Mark & Jonas ta över. Nu gör vi om och gör rätt och instiftar 3-4 pris i genusvetenskap där Nina Pung får bestämma hur stor prissumman ska vara och resten ”halkar”ner i den egna fickan.
Jonas får leka underhållning med olika sorters buttpluggs. 🤮🤮
Citera
2022-12-11, 11:57
Medlem
Aftonbladet har tydligen gjort liberal aset till nånn djävla hjälte.Det satans riksäcklet johan persson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in