2022-12-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Var är alla woke- WEF- och Agenda 2030-grejer? Det här är ju "the whitest party on the planet" alla kategorier. Att det här skulle vara en "privat fest där man gör som man vill" finner jag helt orimligt. Det här kostar skattepengar satan.
Näpp fortfarande nobel pengar. Det här är mycket bra reklam för Sverige.
Citera
2022-12-10, 21:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humpelumpe
Näpp fortfarande nobel pengar. Det här är mycket bra reklam för Sverige.

Jag tror dig inte. Det här kostar oss skattebetalare någonting. Försök inte inbilla mig något annat. Får inte stiftelsen bidrag alls? Är lokalerna privatägda och uthyrda därefter?

Nej jag är säker på att det som vanligt stoppas pengar i fel fickor. Och vi vanliga medborgare ska sitta och titta på som om det är nåt jävla "hunger games" vi bevittnar.
Citera
2022-12-10, 22:09
Medlem
Vitiss avatar
Ebba sa:
SVEN Pääbo...
🙄
Citera
2022-12-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Hur många kommer bajsa på sig i år? En mastig plommonefterrätt låter riskabelt tycker jag.

Många sitter och småfiser och försöker hålla inne bajset så länge det går.
Citera
2022-12-10, 22:11
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Nobelkommittén verkar ha en förkärlek till att bjuda in meningslösa musiker som spelar i värdelösa band, och som dessutom saknar all form av stil och etikett och bär en fånig mössa på sig under middagen. För några år sedan den värdelösa idioten The Edge från U2 och i år den ännu värdelösare Kevin Shields från det värdelösa bandet My Bloody Valentine.
Mössa under en Nobelmiddag i närvaro av kungen är ett klart etikettsbrott, ingen tvekan om det.
Senast redigerad av Arkiater 2022-12-10 kl. 22:15.
Citera
2022-12-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror dig inte. Det här kostar oss skattebetalare någonting. Försök inte inbilla mig något annat. Får inte stiftelsen bidrag alls? Är lokalerna privatägda och uthyrda därefter?

Nej jag är säker på att det som vanligt stoppas pengar i fel fickor. Och vi vanliga medborgare ska sitta och titta på som om det är nåt jävla "hunger games" vi bevittnar.
Ställde frågan i nobelchatten och fick att
”Viss kostan av samhället är det, tex omdragning av trafik. Men marginellt i sammanhanget. Det är nobelstiftelsens fest och de som betalar.”
Citera
2022-12-10, 22:13
Medlem
bridgeblandnings avatar
Vilka mikroskopiska portioner som serveras. Hade väl varit bättre med tacobuffé? Korvkioskerna i närområdet kommer få mycket att göra inatt.
Citera
2022-12-10, 22:16
Medlem
Enmansdemos avatar
ÄR fysikern som intervjuas av Dyring dyngrak? det är Ju Victoria som förklarar Kvant för honom
Citera
2022-12-10, 22:16
Medlem
Var är Jasin o alla kaxiga förortsbrudar
Citera
2022-12-10, 22:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Vilka mikroskopiska portioner som serveras. Hade väl varit bättre med tacobuffé? Korvkioskerna i närområdet kommer få mycket att göra inatt.
Det serveras kvantbits-portioner
Citera
2022-12-10, 22:19
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Det blir nattparty på After Nobel på ngn av universiteten, Då brukar det dukas fram mat som sjutton och dryck....
Citera
2022-12-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Var är Jasin o alla kaxiga förortsbrudar
Ja, denna fest är skevt vinklad. Att Sverige vore städat och ett av de världsledande länderna. Bullshit. Finland är värd att driva nobelfesten vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in