Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-11, 01:57
Medlem
Tokparty alltså💪🙂 var kan man se kungen svina loss??

Tänk om han sätter på en galant dam nu i köket😎
Citera
2022-12-11, 02:21
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Jimmies portning pga nazianstrykning är lite rolig.
SD's ledare får inte gå men han som delar ut priserna och företräder hela (och inte bara 22%) folket är mer än välkommen. När kungens föräldrar gifte sig i Coburg var hela staden draperad i hakkorsflaggor. Himmler, Göring och Adolf var på plats. Att kungen är lite eljest beror inte bara på att han har nazibakgrund. Gustaf Adolf och Sibylla (kungens far och mor) var dessutom småkusiner. Det verkar ofta menligt på avkommans kognitiva förmågor. Dronningens far Walther Sommerlath var nazist. Han drev en vapenfabrik i Berlin beslagtagen från judiska ägare. Efter kriget flyttade Walter som så många andra nazister till Brasilien. Där blev han direktör för det Wallenbergägda verkstadsbolaget Uddeholm. Men drottningen är såklart välkommen in i finrummen.
När kameran går runt i publiken kan man se medlemmar ur oligarkfamiljen Wallenberg. Att Enskilda Banken stod som storägare av IG Farben efter WW2 helt utan mellanled blev lite trassligt. Det löste ju sig i Washingtonförhandlingarna men ändå. IG Farben ägde och drev Bunawerk Auschwitz. Så mycket mer historiska nazikopplingar än att driva förintelseläger går det ju knappast att ha. Men Wallenbergs och deras hantlangare är såklart inbjudna.
Hyckleriet vet inga gränser.

Sssch! Folk ler och har klätt upp sig.
Citera
2022-12-11, 02:33
Medlem
Jag stänger av så fort Nobel... kommer på tal, som protest mot mobbningen av SD och Jimmie! Hade hoppats på något b...h.. så hela lokalen måste tömmas
Citera
2022-12-11, 02:52
Medlem
frozens avatar
Totaldiss av detta spektakel från min sida då det sticker i ögonen att se Ebba sitta och gotta sig samtidigt som hon kräver att jag ska dra ner på värmen för mitt boende.
Citera
2022-12-11, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Undra varför universiteten inte står med fanor längst med gången och lyfter dem efter tal som vanligt?

Innan var alla universitet där, nu står bara Stockholms universitet där med sina fanor i trappen. Har man som vanligt bestämt att stockholm ska vara enväldigt as usual?

Fanorna på balustraden var inte från andra universitet. Det var fanorna från de olika studentföreningarna i Stockholm. Så det har alltid bara varit Stockholm. I år är de borta eftersom en av fanknopparna lossnade under förra Nobelbanketten (2019) och föll ned på ett av borden nedanför balustraden.

https://www.expressen.se/nyheter/okanda-dramat-som-alla-missade-pa-nobelfesten/

Om det har hänt en enda gång på alla år så kan man ju tänka att sannolikheten inte är så stor att det ska hända igen. Men Nobelstiftelsen är karaktäristiskt bajsnödiga och överbeskyddande av sin tillställning, så de har nu safe:at och tagit bort fanorna. Kvar är enbart studentkårernas standarer (stående flaggor) i trappan.

Helt klart en tråkig utveckling. Inte minst för alla de studenter som förut fick gå på Nobelbankett och representera sina föreningar.
Citera
2022-12-11, 04:13
Medlem
Varför existerar antidemokratifesten fortfarande? Är helt för att belöna forskarframgångar ekonomiskt men det kan man göra via swish eller dylikt. Såna här belöningsgalor med massa fisande ryggdunkare känns gammalt och passé.
Citera
2022-12-11, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Varför existerar antidemokratifesten fortfarande? Är helt för att belöna forskarframgångar ekonomiskt men det kan man göra via swish eller dylikt. Såna här belöningsgalor med massa fisande ryggdunkare känns gammalt och passé.

Sverige ska vara vänstertråkig-jantelag-anti-tradotion förebild för hela världen. Visa att i vårat Sverige ska ingen behöva gnälla.
Även ha tv sändningar i svartvitt för att göra dom färgblinda inklusive.
Citera
2022-12-11, 05:03
Medlem
Citat:

Högerpopulist? Sanningen och vetenskapen är högerpopulisternas största motståndare.
Citera
2022-12-11, 06:08
Medlem
Citat:
Förstår du inte att om man ville hylla antidemokrati så skulle din Sverige-Jimmy vara självskriven? Ligger det något i fördomen om Jimmys fanboys? Alltså bonnläppar som passerat trettio och som krigar bakom tangentbordet i mammas källare.
Citera
2022-12-11, 06:49
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeAMN
Fanorna på balustraden var inte från andra universitet. Det var fanorna från de olika studentföreningarna i Stockholm. Så det har alltid bara varit Stockholm. I år är de borta eftersom en av fanknopparna lossnade under förra Nobelbanketten (2019) och föll ned på ett av borden nedanför balustraden.

https://www.expressen.se/nyheter/okanda-dramat-som-alla-missade-pa-nobelfesten/

Om det har hänt en enda gång på alla år så kan man ju tänka att sannolikheten inte är så stor att det ska hända igen. Men Nobelstiftelsen är karaktäristiskt bajsnödiga och överbeskyddande av sin tillställning, så de har nu safe:at och tagit bort fanorna. Kvar är enbart studentkårernas standarer (stående flaggor) i trappan.

Helt klart en tråkig utveckling. Inte minst för alla de studenter som förut fick gå på Nobelbankett och representera sina föreningar.
Mycket tråkigt, men du har delvis rätt.
Fanorna var mycket riktigt för kårerna, men från hela Sverige.
Jag minns att min kårflagga från Lund har varit där, och att en av mina kompisar fick åka upp då man brukar vara 4-6 man som sköter den.

Hittar artiklar från Örebros Universitet, Chalmers och Lund etc gällande deras fanbärare.
https://www.na.se/2017-12-06/alexander-bar-studentkarens-fana-pa-nobelfesten

https://www.oru.se/nyheter/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv-2017/alexander-bar-studentkarens-fana-pa-nobelfesten/

Men då verkar det klarna, otroligt tråkigt att man då kör stockholms standard:er i trappen bara, och inte ställer alla kårer tillsammans.
Citera
2022-12-11, 06:54
Medlem
Merwinnas avatar
Det känns som en lättnad att ha skiten bakom sig för gott. Som de har behandlat Åkesson, kommer jag aldrig att titta på det mer - inte ens om de skulle börja bjuda honom. Dagismobbarfasoner - vad ger det för signaler egentligen..?! Jag anser att alla som var där handlade felaktigt, de borde ha tackat nej av solidaritet med Åkesson. Och i synnerhet de andra allians-partiledarna (eller vad de kallas nuförtiden, "borgerliga partier" säger man väl inte längre?). De sviker Tidö-avtalet i och med det här.

Packet kan hädanefter äta sina aphjärnor, hovniga för en nakenmodell och ägna sig åt inbördes beundran utan att jag behöver titta på...
Citera
2022-12-11, 07:46
Medlem
Tyckte Ebba Busch sa Sven Pääbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här