Citat:
Ursprungligen postat av
Wowbagger2000
Ja, för det är ju också gratis... Ska alltså betala 1 miljon eller 2 för att spara in 20k på elen?
Matte är inte din starka sida märker jag.
Att du sen tror att gamla hus är rivningsobjekt är bara så korkat så du är inte ens lönt att diskutera mer. Tror du Sverige byggdes för 50 år sen och framåt?
Elbil är inget misstag alls, kör för 2 kr milen nu när jag har bundet, och med timpris sen kommer det inte att bli mycket dyrare i snitt. Precis som nu kommer elpriserna att vara gratis ibland och dyra ibland.
Gamla hus är full och läckor och mögel. Bara idioter bor i sådana hus. Har en kollega som köpte ett gammalt hus från 1925 och han har fått lappa å laga hela tiden och taket var rasfärdigt innan han kunde lägga på paneler. Ett rivhus helt enkelt. Sen är de fulla med asbest dessutom.
Detta har inget med matte att göra, bara sunt förnuft.
Nu är din elbil billig, men sedan när övergången blir mer påtaglig så får ni kilometerskatt för att staten ska fortsätta få in sina pengar. Och sen håller din elbils batteripack 8-10 max, sen är det skrot. En bensindriver går i över 30 år i och har låg underhållskostnad. Nej, jag är inte miljömupp, därför kör jag gamla goa bilar utan kat.
Du har missat verkligenheten och lever i en dröm som snart tar slut.