Citat:
Ursprungligen postat av
HermanH
Han har inte sprungit milen i närheten av vad han säger. 100% säkert. Bevisbördan ligger på honom och än så länge har han inte producerat något för att styrka sitt påstående (som är helt och hållet orimligt , vilket alla som vet något om löpning förstår). Han säger att han tävlat ett antal gånger men kommer inte ihåg någon specifik tävling. Han säger i en intervju att han kvalat till EM trots att inga resultat finns (uppenbart ljug).
Hans påstående om hp får väl också sägas vara motbevisat också. Dvs han har ett konstaterat löst förhållningssätt till sanningen.
Om jag var lite välvillig skulle jag kunna köpa att han är extremt korkad och tror att han sprungit milen men egentligen var det en mycket kortare sträcka. Hans störiga uppsyn och andra beskrivna omständigheter gör att jag lutar åt att han är en patologisk lögnare. Troligtvis lever han i tron av att han är smartare än sin omgivning men hans idiotiska lögner visar att det bara är en grandios självbild som inte har förankring i verkligheten. Precis som han löptid på milen.
Har träffat Jacob senaste tiden i olika sammanhang kopplat till arbete, har samtliga gånger lagt märke till en otroligt icke-ödmjuk utstrålning. Faktum är att jag hade förväntat mig en mer ödmjuk person hos Jacob, då Erik Selin är en väldigt ödmjuk och trevlig kille.
Detta visar för mig bara att Jacob lider av dålig självkänsla och hybris. Antagligen bygger han i sitt huvud en egen värld som inte riktigt stämmer med andras verklighet.