2023-02-28, 16:41
Medlem
När kommer pengarna? Fick besked i fredags att det skulle betalas ut inom ett par dagar. När fick ni pengarna ?
Citera
2023-02-28, 16:42
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Jag killgissar att Försäkringskassan kan täcka sina 200-300 miljoner i kostnad med avier som aldrig löses in.

Beloppen på de avier som aldrig löses in återgår väl till avsändaren? Det är i och för sig staten, men jag har svårt att se att pengarna tilldelas Försäkringskassan.
Citera
2023-02-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Det verkar gå allmänt slött.
Ingen jag känner har fått något.

Sannerligen. Bor i elområde 4, inte nån info alls på min elsida eller mitt Swedbankkonto. Min morsa har fått sitt utbetalt redan dock, hon fick en avi i fredags. Hon har inte Swedbank. Så det där att det skulle gå snabbare med att vara Swedbankansluten var ju bogus. Aja, pengarna dyker väl upp nångång.
Citera
2023-02-28, 18:53
Medlem
Ser att det kommer göras en utbetalning om elstöd. Satt riktigt fint då elräkningen va rätt saftig den här månaden.
Har undrat en sak dock. Kostar det mycket pengar att använda varmluftsugn? Jag är inne i en period där jag har dille på att använda ugnen.
Citera
2023-02-28, 20:44
Medlem
vadsadusadus avatar
Det tog 2 dagar från besked kom. Såg det som utbetaning "Elstöd" i bankappen, med datum två dagar senare. Har dock fortfarande inte fått något brev i brevlådan eller Kivra, det skulle ju komma innan utetalningarna så jag ger fan inte mycket för postnords varannandagsutdelning.
Citera
2023-02-28, 20:59
Medlem
Jag har försökte söka mig till svaret på Google, men hittar inget.

När kan man förväntas få besked om hur mycket man ska få utbetalt? Och kommer det med ett brev på posten, eller kan man logga in någonstans för att se beloppet?
Citera
2023-02-28, 21:46
Medlem
Elområde 3 här. Fick besked om elstöd på Swedbank tidigare idag. Utbetalning 2/3.
Citera
2023-03-01, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Nej men tror du inte jag känner en hel del personer i min egen kommun, som allihopa fick besked före mig?
Du känner inte majoriteten av alla andra i kommunen och vet därför inte om dom fått besked, vilket kan innebära att du INTE alls särbehandlas, faktum är att alla dom du känner som fått besked kanske är dom som är särbehandlade, kanske har majoriteten i din kommun inte fått besked och du tillhör då normen. Jag sa till dig att tänka efter lite...
Citera
2023-03-01, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Men varför ska jag behöva vänta till 7:e jävla mars när precis alla runtomkring mig har fått besked? Varför särbehandlas jag?
Kanske är det istället dom runt omkring dig som särbehandlas och du tillhör en majoritet som inte fått
besked
Citera
2023-03-01, 05:10
Medlem
Queen-Obscences avatar
Inga pengar här än heller trots besked i lördags. Kan inte se kommande utbetalning eller vilket datum som vissa andra verkar kunna se. Så dötrist när man redan lever på mycket små marginaler specifikt denna månad
Citera
2023-03-01, 05:55
Medlem
Galet hur många som står och väntar på ett bidrag när man har sett hur kollegor har levt de senaste tio åren i flådiga hus med resor och två fina bilar
Citera
2023-03-01, 07:05
Medlem
Någon här som har skuld hos Kronofogden? Har ni fått något elstöd utbetalt? Står på deras hemsida att det inte kommer räknas av automatiskt så som tex skatteåterbäringen görs. Men vet inte om det betalas ut som vanligt annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in