• 1
  • 2
2022-12-06, 15:46
Medlem
Lider tyvärr av analklåda. Försöker att inte klia tillbaka men kan till och med vakna mitt i natten av att jag kliar i sömnen.

Jag är ganska säker på att det inte är hemorrojder. Kanske sprickor. Det känns som en nedåtgående spiral då jag misstänker att det uppkommit pga att jag torkat mig för hårt, men när det kliar torkar man sig ännu hårdare.. Ah, ni förstår.

Jag har testat sheriproct, xyloproct och ac3 komfort. Någon som har tips på andra produkter?
Citera
2022-12-06, 15:50
Medlem
vadsadusadus avatar
Säker på att du inte har springmask? Det kan tydligen klia så in i helvete, väldigt vanligt att det är extra stark klåda på kväll och natt.
Citera
2022-12-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Säker på att du inte har springmask? Det kan tydligen klia så in i helvete, väldigt vanligt att det är extra stark klåda på kväll och natt.

Har inte sett något tecken på det.

Vet inte om det talar för eller emot men det kliar alltså mest runtom, inte direkt upp i brunögat.
Citera
2022-12-06, 16:03
Medlem
Ja de du nämner hjälper inte alls!

Testa ovixan blandat med en fet kräm ex locobase. Morgon kväll en vecka sedan en gång dag i en vecka sen trappa ner.

Sluta också torka så mkt och börja skölja i duschen etc om du bajsar hemma.

Det funkar.
Citera
2022-12-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMexperten
Ja de du nämner hjälper inte alls!

Testa ovixan blandat med en fet kräm ex locobase. Morgon kväll en vecka sedan en gång dag i en vecka sen trappa ner.

Sluta också torka så mkt och börja skölja i duschen etc om du bajsar hemma.

Det funkar.

Tack! Ska testa.

Det verkar vara en hel vetenskap det här med rövkli.
Citera
2022-12-06, 16:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam
Lider tyvärr av analklåda. Försöker att inte klia tillbaka men kan till och med vakna mitt i natten av att jag kliar i sömnen.

Jag är ganska säker på att det inte är hemorrojder. Kanske sprickor. Det känns som en nedåtgående spiral då jag misstänker att det uppkommit pga att jag torkat mig för hårt, men när det kliar torkar man sig ännu hårdare.. Ah, ni förstår.

Jag har testat sheriproct, xyloproct och ac3 komfort. Någon som har tips på andra produkter?

Testa att börja torka dig med våtservetter (baby wipes). Blir alltid 100% rent.
Citera
2022-12-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Testa att börja torka dig med våtservetter (baby wipes). Blir alltid 100% rent.

Har tänkt detta också.
Rent tror jag det blir, problemet är nog att jag velat få det "för rent".

Men dom lär ju vara skonsammare också.
Citera
2022-12-06, 18:07
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anajnam

Det låter som om du äter någon medicin som torkar ut kroppen och då börjar det klia sådär. Äter du exempelvis Elvanse eller något centralstimulantia? Du kan också ha haft ett sår om du bajsat mycket, då kliar det extremt mycket ett tag efter medan det läker.
Citera
2022-12-06, 18:10
Avstängd
Med en bidédusch eliminerar du behovet av toapapper helt.

I många andra länder såsom Italien och stora delar av Asien gör man såhär, mer hygieniskt och fräschare dessutom.

Tex: https://www.wattvaktarna.se/vvs/dusc...tvattstall-mm/
Citera
2022-12-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det låter som om du äter någon medicin som torkar ut kroppen och då börjar det klia sådär. Äter du exempelvis Elvanse eller något centralstimulantia? Du kan också ha haft ett sår om du bajsat mycket, då kliar det extremt mycket ett tag efter medan det läker.
Om det inte kliar på dagen så bör det vara mask, eftersom dom kryper ut i mynningen när det börjar bli för varmt..
Citera
2022-12-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking

Inga mediciner och inga droger. Två öl på sin höjd. Mitt enda missbruk är rövkliandet, det är så förbannat härligt att klia tillbaka.
Citera
2022-12-06, 18:27
Medlem
Inotyol salva. Funkar utmärkt på såväl mig som mitt barn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem