2006-12-05, 17:37
Citat:
För att elementalists har blivit "nerfed" på sätt och vis p.g.a den nya AI updateringen som gör att monster springer iväg vid AoE skada (på vissa spells omedelbart, andra spells efter 1-2 träffar).
Ursprungligen postat av Groom
Varför kickar de mig från gruppen för denna build?
Lava Font, Fireball, Meteor, Meteor Shower, Ether Prodigy, Glyph of Sacrifice, Heal Party, och Res Sig?
Lava Font, Fireball, Meteor, Meteor Shower, Ether Prodigy, Glyph of Sacrifice, Heal Party, och Res Sig?
Det jag upptäckt på min Ele/Ees:
Lava Font: meningslös, monster springer iväg som yra höns efter en träff.
Fireball: Helt enkelt bra. (Brukar köra med echo & spamma fireball för långa strider).
Meteor: Inte så dålig, se upp med Exhaustion. Försök att använda på monk monster så att de blir interupptade
Meteor Shower: bra, brukar användas i samband med echo för att kasta 2 på raken & på så sätt ser till att monster stannar på stället & därmed massor med skada.
Ether Prodigy: Inte användt själv, ska tydligen kunna användas i samband med heal party spamming.
Heal Party: Nästan helt värdelös ;hög kostnad, lång kasttid, lite heal & att party kommer förväntar sig att du använder den ständigt. Dessutom använder monster det som kallas spikes (fokusera skada på en person) mycket mer numera.
Glyph of Sacrifice: använd(s) i samband med echo. (Använd glyph innan du kastar kopian, när kopian dör ut försvinner 30s straffet ifrån glyphen).
Själv använder jag Glyph of Lesser Energy (-15 kostnad på nästa 2 spells).
Res sig: Inget fel med den.
Slutsats: ingen katastrofal build (kan användas), själv skulle jag pröva med attunement & dess elite version ifrån Nightfall.
Men just Ele/* ligger i skymundan numera efter att Air är nästan helt värdelös i PvE (har bara några knockdowns), earth inte tillräckligt med skada & water är mest snares.
Numer är fire nästan det enda som gör skada för ele-klassen i PvE (kolla på superiour fire rune priset & jämför med de andra attributen). Ele = skada är nu ännu mindre sant efter att assassin, ritualist (channeling) & dervish (conditions) är med i spelet.
Sen att energy storage är bland de sämsta primära attributen gör inte saken bättre, det är svårt att få plats i PuG:s (Pick up Groups) eftersom de flesta är småaktiga ( detta kan vara anledningen till att du fick kicken) & vill endast använda det som inte kräver mycket tänkande.
(Just med ele/* måste man hålla reda på vad monstren gör eftersom de springer omkring mycket nu & inte slänga iväg all energy på en enda strid).
Det är vad jag har märkt, så numer är min Ele i malpåse (trots att Nightfall har några fina fire spells). (Ja jag är lite bitter med ändringarna av Ele).
Edit:
Citat:
Just NCSoft är lite störda när det gäller trials, de har själva sagt att det ger fel intryck av att bara spela ett spel i 7 dagar eller så (i samband med Lineage 2). Det finns trial-nycklar i NCSoft spelen man köper, för GuildWars-serien är trial på 10 timmar(!) eller 14 dagar (vilket som kommer först). Själv har jag lyckets slarva bort mina pappersbitar med trial-nycklar på.
Ursprungligen postat av ÜberJürgen
(...)Så finns det någon slags "free trial" att få tag i?
Här finns en trial för Lineage 2 otroligt nog: http://www.mmorpg.com/l2_trial.cfm (fast det kanske har något att göra med att FBI precis stängt ner en av de större privata L2-servrarna).