2006-12-05, 17:37
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Varför kickar de mig från gruppen för denna build?

Lava Font, Fireball, Meteor, Meteor Shower, Ether Prodigy, Glyph of Sacrifice, Heal Party, och Res Sig?
För att elementalists har blivit "nerfed" på sätt och vis p.g.a den nya AI updateringen som gör att monster springer iväg vid AoE skada (på vissa spells omedelbart, andra spells efter 1-2 träffar).

Det jag upptäckt på min Ele/Ees:
Lava Font: meningslös, monster springer iväg som yra höns efter en träff.

Fireball: Helt enkelt bra. (Brukar köra med echo & spamma fireball för långa strider).

Meteor: Inte så dålig, se upp med Exhaustion. Försök att använda på monk monster så att de blir interupptade

Meteor Shower: bra, brukar användas i samband med echo för att kasta 2 på raken & på så sätt ser till att monster stannar på stället & därmed massor med skada.

Ether Prodigy: Inte användt själv, ska tydligen kunna användas i samband med heal party spamming.

Heal Party: Nästan helt värdelös ;hög kostnad, lång kasttid, lite heal & att party kommer förväntar sig att du använder den ständigt. Dessutom använder monster det som kallas spikes (fokusera skada på en person) mycket mer numera.

Glyph of Sacrifice: använd(s) i samband med echo. (Använd glyph innan du kastar kopian, när kopian dör ut försvinner 30s straffet ifrån glyphen).
Själv använder jag Glyph of Lesser Energy (-15 kostnad på nästa 2 spells).

Res sig: Inget fel med den.

Slutsats: ingen katastrofal build (kan användas), själv skulle jag pröva med attunement & dess elite version ifrån Nightfall.

Men just Ele/* ligger i skymundan numera efter att Air är nästan helt värdelös i PvE (har bara några knockdowns), earth inte tillräckligt med skada & water är mest snares.
Numer är fire nästan det enda som gör skada för ele-klassen i PvE (kolla på superiour fire rune priset & jämför med de andra attributen). Ele = skada är nu ännu mindre sant efter att assassin, ritualist (channeling) & dervish (conditions) är med i spelet.

Sen att energy storage är bland de sämsta primära attributen gör inte saken bättre, det är svårt att få plats i PuG:s (Pick up Groups) eftersom de flesta är småaktiga ( detta kan vara anledningen till att du fick kicken) & vill endast använda det som inte kräver mycket tänkande.
(Just med ele/* måste man hålla reda på vad monstren gör eftersom de springer omkring mycket nu & inte slänga iväg all energy på en enda strid).

Det är vad jag har märkt, så numer är min Ele i malpåse (trots att Nightfall har några fina fire spells). (Ja jag är lite bitter med ändringarna av Ele).

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av ÜberJürgen
(...)Så finns det någon slags "free trial" att få tag i?
Just NCSoft är lite störda när det gäller trials, de har själva sagt att det ger fel intryck av att bara spela ett spel i 7 dagar eller så (i samband med Lineage 2). Det finns trial-nycklar i NCSoft spelen man köper, för GuildWars-serien är trial på 10 timmar(!) eller 14 dagar (vilket som kommer först). Själv har jag lyckets slarva bort mina pappersbitar med trial-nycklar på.
Här finns en trial för Lineage 2 otroligt nog: http://www.mmorpg.com/l2_trial.cfm (fast det kanske har något att göra med att FBI precis stängt ner en av de större privata L2-servrarna).
Citera
2006-12-05, 18:20
Medlem
ÜberJürgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Massa text

Edit:

Just NCSoft är lite störda när det gäller trials, de har själva sagt att det ger fel intryck av att bara spela ett spel i 7 dagar eller så (i samband med Lineage 2). Det finns trial-nycklar i NCSoft spelen man köper, för GuildWars-serien är trial på 10 timmar(!) eller 14 dagar (vilket som kommer först). Själv har jag lyckets slarva bort mina pappersbitar med trial-nycklar på.
Här finns en trial för Lineage 2 otroligt nog: http://www.mmorpg.com/l2_trial.cfm (fast det kanske har något att göra med att FBI precis stängt ner en av de större privata L2-servrarna).

Ahh glömmde att det var NCSoft, spelade själv Lineage 2 tidigare och den enda trialen som fanns var en trial-key som kom i ett "newsletter" och det var först efter att spelet vart 1-2 år gammalt.
Citera
2006-12-05, 20:56
Medlem
Grooms avatar
Det var alltså HA som jag blev kickad. Man vet ju inte vad som funkar, inte funkar i pvp. Vad har folk forvantningar? Vad ska man ha med sig?

Detssutom tar det otroligt lang tid att komma in i party i HA!!
Citera
2006-12-12, 17:22
Medlem
Kimzons avatar
Om någon skulle ha en free trial key man får med i Collectors kvar.

Hör gärna av er!.
Är gruvligt sugen att testa spelet men är luspank just nu

Mvh
Citera
2006-12-27, 18:58
Medlem
I Savants avatar
Är det ngn som fortfarande lirar GW och har lust att köra lite nu på lovet?
Isåfall lägg till "Mff of Sweden"(gay namn jag vet) på friends så kan vi lira lite pve eller om du är bra nog och vill PvP
Citera
2007-07-14, 22:30
Medlem
rovbin84s avatar
Någon som har en uber dmg-build för D/? ..?
För RA eller TA.

Har spanat runt lite men har inte hittat en build som jag fastnat för riktigt.
Pasta gärna attributes oxo .
Självklart är den för PvP.
Tack på förhand.
Citera
2007-07-14, 23:51
Medlem
Liemanns avatar
Adda "The Liemann" jag har alla episoder av guild wars, så om ni behöver hjälp med nått står jag till tjänst

Ligger i lumpen just nu, men jag är ledig till söndag v. 30. så det kommer bli mer än vad som borde
Citera
2007-07-14, 23:58
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Adda "The Liemann" jag har alla episoder av guild wars, så om ni behöver hjälp med nått står jag till tjänst

Ligger i lumpen just nu, men jag är ledig till söndag v. 30. så det kommer bli mer än vad som borde

Antar att du kör någon variant av dervish , vilken build köru?
Citera
2007-07-15, 00:46
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Antar att du kör någon variant av dervish , vilken build köru?
Haha aa.. Fast jag tycker dervish är rätt svår att göra builds me. Dem äger på mellan svåra områden, men när monstren börjar bli 24+ i level har de så kass defense. Då äre bara pumpa upp sin hp till 700 å va dmg dealer istället (hög hp = mindre aggro) Sen gillar jag warrior och ranger me. Har 2 main kan man säga, dervish å warriorn. Sen har jag en ranger i factions ochså. fast factions sög tyckte jag, så inte ens spelat ut det.

<edit> I PvP kör jag nästan uteslutande monk. Det gillar jag!
Har 12 char slots så jag kan vraka å välja. Finns ju inte ens 12 klasser.
Citera
2007-07-15, 00:53
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Haha aa.. Fast jag tycker dervish är rätt svår att göra builds me. Dem äger på mellan svåra områden, men när monstren börjar bli 24+ i level har de så kass defense. Då äre bara pumpa upp sin hp till 700 å va dmg dealer istället (hög hp = mindre aggro) Sen gillar jag warrior och ranger me. Har 2 main kan man säga, dervish å warriorn. Sen har jag en ranger i factions ochså. fast factions sög tyckte jag, så inte ens spelat ut det.

<edit> I PvP kör jag nästan uteslutande monk. Det gillar jag!
Har 12 char slots så jag kan vraka å välja. Finns ju inte ens 12 klasser.

Ah okejj!! jo ja körde M/Me iPvP förut när jag körde, funkade skitabra.
Men nu ska ja köra en dmgklass. Har kollat runt lite på youtube och jag gillar dervish's dmg.
Aja får kika vidare lite å testa olika builds jag får Nightfall i morgon och har 10,000 factionpoints som ligger å väntar att bli uppköpta ..
Citera
2007-07-15, 01:02
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Ah okejj!! jo ja körde M/Me iPvP förut när jag körde, funkade skitabra.
Men nu ska ja köra en dmgklass. Har kollat runt lite på youtube och jag gillar dervish's dmg.
Aja får kika vidare lite å testa olika builds jag får Nightfall i morgon och har 10,000 factionpoints som ligger å väntar att bli uppköpta ..

Nightfall e riktigt bra. Jag tycker PvE mässigt att proph e bättre än factions, men nightfall slår dem båda! Å andra sidan va factions PvP inriktat, så det ska jag väll inte säga nått om. Du får skriva en rad om du vill ha hjälp då? Är Elonian grandmaster cartographer ^^
Citera
2007-07-15, 10:46
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Nightfall e riktigt bra. Jag tycker PvE mässigt att proph e bättre än factions, men nightfall slår dem båda! Å andra sidan va factions PvP inriktat, så det ska jag väll inte säga nått om. Du får skriva en rad om du vill ha hjälp då? Är Elonian grandmaster cartographer ^^

Snyggt namn! 8-)
Själv heter min W/E som e lite smågimpad, "Ajja Majja Bajja" .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in