2006-07-17, 04:36
Medlem
virre_01s avatar
La för ett litet tag sen helt ner wow och började lira Guild wars. Grymt bra från min synvinkel. Började lira Factions men ska skaffa Proph imorn. Tänkte höra lite om det finns några här som lirar? Kanske är med i några schysta guilder?
Citera
2006-07-17, 04:56
Medlem
Jag lirar lite till och från, nästan enbart random pvp. Spelar på den amerikanska servern.
Citera
2006-07-17, 09:37
Medlem
Otympligs avatar
Jag körde lite GW förut innan jag började med wow, och jag vart inte imponerad. Kul i början, men sen tröttnade jag något extremt. Anledningen till att jag tröttna var att det enbart var en massa tjat överallt. Inte riktigt min grej
Citera
2006-07-28, 18:49
Medlem
Laughing_Crabs avatar
Har börjat spela det igen efter en paus på nästan ett år och har suttit som fastklistrad den senaste veckan.
Citera
2006-07-28, 19:03
Medlem
BLoMMs avatar
vart kan man få tag på guild wars ?
måste man betala för att spela det eller hur är det ?
har varit sugen på att testa men inte orkat lägga ut pengar på ett spel.
Citera
2006-07-28, 19:09
Medlem
Otympligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLoMM

Om du inte orkat lägga ut pengar på ett spel så kommer du nog inte orka spela spelet heller.
Citera
2006-07-28, 19:09
Medlem
FTSs avatar
Citat:

Special Edition kostar 299:- på webhallen och det finns ingen månadskostnad.
Citera
2006-07-30, 04:54
Medlem
BLoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTS
Special Edition kostar 299:- på webhallen och det finns ingen månadskostnad.

ok. det låter iof rätt soft, det är ju inte mycket pengar...
men är det stort åså.. så man inte tröttnar på en vecka eller sju
finns det många karaktärer å shit ?
Citera
2006-07-30, 14:44
Medlem
FTSs avatar
Citat:
ok. det låter iof rätt soft, det är ju inte mycket pengar...
men är det stort åså.. så man inte tröttnar på en vecka eller sju
finns det många karaktärer å shit ?

Det är inte "World of Warcraft"-stort men ganska stort är det. Spelet är instansbaserat förresten så du kommer inte kunna möta folk när du väl är ute i världen och gör uppdrag och grejer. Andra spelare kan enbart mötas i städerna. Där kan man snacka ihop ett team som gör gemensamma uppdrag men om man vill kan man ta med NPC´s och därmed spela spelet ensam om man föredrar det av någon anledning. Kolla lite på wikipedia för mer info.
Citera
2006-07-31, 04:34
Medlem
BLoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTS
Det är inte "World of Warcraft"-stort men ganska stort är det. Spelet är instansbaserat förresten så du kommer inte kunna möta folk när du väl är ute i världen och gör uppdrag och grejer. Andra spelare kan enbart mötas i städerna. Där kan man snacka ihop ett team som gör gemensamma uppdrag men om man vill kan man ta med NPC´s och därmed spela spelet ensam om man föredrar det av någon anledning. Kolla lite på wikipedia för mer info.

vadå så man kan inte träffas som i tex diablo spelen ?
bara så ni vet har jag varit diablo torsk.. skulle varit wow torsk om det inte skulle kostat massa pengar..

finns det många karraktärer å shit, hur hittar man vapen ?
Citera
2006-07-31, 09:24
Medlem
Citat:
vadå så man kan inte träffas som i tex diablo spelen ?
bara så ni vet har jag varit diablo torsk.. skulle varit wow torsk om det inte skulle kostat massa pengar..

finns det många karraktärer å shit, hur hittar man vapen ?

Som han sa, det är instansbaserat, alltså när du går ut i ett "explorable area" så skapas det stället endast för dig och dina ev. dina gruppkamrater och NPC's som du tar med dig, du kommer aldrig träffa på någon random människa som springer runt där ute som man kan göra i wow, enda stället att skapa grupper är städer och små outposts som är spridda över kartan.

Om du köper både prophecies och factions så finns det 8 proffesions att välja mellan

Elementalist - Typisk Magiker
Ranger - Andvänder Båge
Mesmer - En annan sorts magiker som har spells som gör att man förlorar hp over time, mest andvänd för skydd mot bland annat elementalists och monks
Monk - Healern i spelet
Necromancer - Kan summona undead ur dina döda fienders/vänners lik så du får en egen mini arme (max 10)
Warrior - "Tanken" i spelet dock finns det inget sätt att ta aggro om det väl släpper vilket gör denna till en mer damage dealer
Assasin - Damage dealer med låg defence kan dock döda en caster/monk på 3-4 "styles"
Ritualis - Summonar spirits som gör skada eller hjälper ditt team

Proffesions funkar så att du väljer ett "main" t.ex. Elementalist sen efter ett tag när du levlat upp så får du välja ett "secondary" säg att du tar Monk.
Nu kommer du kunna andvända skills både från ditt main proffesion alltså Elementalist och ditt Secondary Monk, så du kommer kunna göra skada samt heala dig själv eller dina kamrater med hjälp av Monk spellsen du kommer få tillgång till (dock aldrig lika bra som en som har monk som "main")

Angående vapen så droppas det av vanliga monster (dessa är dock dåliga) och av speciella Bossar

Vit = Sämsta du kan få
Blå = Något bättre än vit, finns chans att du får "stats" på den
Lila = Nu börjar det bli bättre nästan alltid stats på den (Random stats)
Gul/Guld = Bland de bästa du kan hitta alltid stats (Random stats)
Grön = Dessa är de bästa du kan hitta och droppas bara av speciella bossar, ett grönt vapen kommer alltid ha samma stats till motsats från de andra färgerna de får random stats

Storyn i GuildWars förs fram av att du gör missions, alltså du gör ett mission som kommer ta dig till ett annat ställe som också är ett mission eller så får du en quest som kommer ta dig till nästa ställe på kartan där det finns ett mission så storyn kan utveckla sig. Detta måste man dock inte göra du kan också bara fighta dig till ett ställe med en grupp eller själv med NPC's eller betala någon som springer dig till valfritt ställe, på så sätt kan man t.ex få bättre armor och bli typ odödlig i de lägre zonerna, men det finns också ställen du aldrig kommer komma till om du inte följer storyn

En stor grej i GuildWars är att du kan inte andvända alla dina spells när som helst som man kan i T.ex wow eller D2 utan du kommer att i staden innan du går ut i ett "expolorable area" att få välja endast 8 skills, vilket gör att man ibland kan få snacka ihop sig i gruppen om det är ett svårt mission om vad man ska ta med sig för skills/spells för att klara det.
Citera
2006-07-31, 12:00
Medlem
svampnegers avatar
Lirade förut , men sluta lika fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in