2023-04-17, 14:41
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Utsiktens tränare Bosko Orovic kallar de Gais-supportrar som kastade in saker under dagens match för "pissluffare". Är detta en term som är gängse för folk i övriga delar av landet? Minns att jag själv hörde det första gången från en kille som bodde i Kortedala, har fått för mig att det är ett ganska göteborgstypiskt begrepp sedan dess:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dwjApO/utsiktens-bosko-orovic-rasar-mot-gais-supportrar-pissluffare

Jag har bott i Kortedala och jag använder mig av termen pissluffare emellanåt

Och Bosko har helt rätt

Granen och tränarna har fått sparken av Helsingborgs IF!
Citera
2023-04-17, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag har bott i Kortedala och jag använder mig av termen pissluffare emellanåt

Och Bosko har helt rätt

Granen och tränarna har fått sparken av Helsingborgs IF!

Helsingborgs styrelse är pissluffare.

Helsingborg åker ur i år.
Citera
2023-04-17, 16:01
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Bosko är Bosko. Alltid förorättad. Han borde talat om för sina spelare att inte hetsa och fira framför motståndarklacken. Inte en ursäkt att kasta grejer förvisso. Nåja, gött att tvåla till Utskiten för tredje gången på kort tid.
Citera
2023-04-17, 16:17
Medlem
baggebo1s avatar
Har Utsikten några som helst supportrar? Jag vet att de inte har några stora åskådarsiffror, men det jag undrar är om det av de ett par hundra som ser deras matcher finns en klick av supportrar, alltså personer som ser Utsikten som "sitt lag", eller är det bara anhöriga, vänner och nån nyfiken som ser deras matcher?
Citera
2023-04-17, 16:25
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har Utsikten några som helst supportrar? Jag vet att de inte har några stora åskådarsiffror, men det jag undrar är om det av de ett par hundra som ser deras matcher finns en klick av supportrar, alltså personer som ser Utsikten som "sitt lag", eller är det bara anhöriga, vänner och nån nyfiken som ser deras matcher?
Bedöm själv utav bilden som de lade upp för att hypa "Det stekheta derbyt mot GAIS":

https://twitter.com/UtsiktensBK/status/1645790083944153089
Citera
2023-04-17, 16:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Utsiktens tränare Bosko Orovic kallar de Gais-supportrar som kastade in saker under dagens match för "pissluffare". Är detta en term som är gängse för folk i övriga delar av landet? Minns att jag själv hörde det första gången från en kille som bodde i Kortedala, har fått för mig att det är ett ganska göteborgstypiskt begrepp sedan dess:

Jag kom i kontakt med "pissluffare" på Flashback Har aldrig varit i Göteborg.
Citera
2023-04-17, 16:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Bedöm själv utav bilden som de lade upp för att hypa "Det stekheta derbyt mot GAIS":

https://twitter.com/UtsiktensBK/status/1645790083944153089
Haha, bra ändå att de försöker haussa sitt lag. Men frågan kvarstår. Det jag vet är att de egentligen spelar på Ruddalen, som tyvärr inte är godkänd för Superettan. Det är alltså ett Frölundalag. Västra Frölunda var ju en gång i tiden relativt framgångsrika, och hade nog lite egna supportrar. Nu harvar Frölunda i lägre divisioner och frågan är om Utsikten kan bli ett nytt lag som kan locka lite Frölundasupport?
Citera
2023-04-17, 16:32
Medlem
Citat:
Haha, bra ändå att de försöker haussa sitt lag. Men frågan kvarstår. Det jag vet är att de egentligen spelar på Ruddalen, som tyvärr inte är godkänd för Superettan. Det är alltså ett Frölundalag. Västra Frölunda var ju en gång i tiden relativt framgångsrika, och hade nog lite egna supportrar. Nu harvar Frölunda i lägre divisioner och frågan är om Utsikten kan bli ett nytt lag som kan locka lite Frölundasupport?
Jag har varit på Ruddalen och sett Utsiktens BK emot HIF i Svenska cupen. Utsikten hade inga supportrar på den arenan heller.
Citera
2023-04-17, 16:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag har varit på Ruddalen och sett Utsiktens BK emot HIF i Svenska cupen. Utsikten hade inga supportrar på den arenan heller.
Nej, det ligger nog år framåt i såna fall. Min fråga är väl mer om det ens finns en antydan till att något i supporterväg har påbörjats.
Citera
2023-04-17, 16:41
Medlem
Mycket positiva tongångar i Helsingborg, efter beskedet att sportchef och tränare sparkas. Nu är det många som tror på en sportslig vändning, men det återstår att se vilka som ersätter. Kanske Stuart Baxter finns med i tankarna? Han har redan en roll inom klubben, då han suttit med i en rådgivande position till Andreas Granqvist i en så kallad sportgrupp. Även Hans Eklund har ju en del tränarerfarenhet. Sen kan det förstås bli så att någon kommer utifrån. Det hade kanske varit det allra bästa.

Citat:
Nej, det ligger nog år framåt i såna fall. Min fråga är väl mer om det ens finns en antydan till att något i supporterväg har påbörjats.
I så fall har jag i alla fall missat det. GAIS:arna får svara dig hur det såg ut på Bravida igår men att det plötsligt skulle ha poppat upp några Kiken-fans håller jag för osannolikt.
Citera
2023-04-17, 16:48
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Mycket positiva tongångar i Helsingborg, efter beskedet att sportchef och tränare sparkas. Nu är det många som tror på en sportslig vändning, men det återstår att se vilka som ersätter. Kanske Stuart Baxter finns med i tankarna? Han har redan en roll inom klubben, då han suttit med i en rådgivande position till Andreas Granqvist i en så kallad sportgrupp. Även Hans Eklund har ju en del tränarerfarenhet. Sen kan det förstås bli så att någon kommer utifrån. Det hade kanske varit det allra bästa.

I så fall har jag i alla fall missat det. GAIS:arna får svara dig hur det såg ut på Bravida igår men att det plötsligt skulle ha poppat upp några Kiken-fans håller jag för osannolikt.
För min del hade ni gärna fått vänta en omgång till med att hiva ut Granen och company. Sparka tränaren brukar ju ge åtminstone en kortsiktig positiv effekt, och den har jag ingen lust att bevittna i Borlänge på lördag nu när vi äntligen ryckt upp oss efter de inledande två omgångarna.
Citera
2023-04-17, 16:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag kom i kontakt med "pissluffare" på Flashback Har aldrig varit i Göteborg.

Om du orkar kan du googla och kommer då att se att ett antal träffar är från Göteborg, men det förekommer även på andra ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in