2023-04-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
"Alla"... eller väldigt många spelare... kan leverera en enskild säsong eller en enskild match.

Granen var bra åren 2017 & 2018... han nådde en topp.. de kan jag ge honom. Men av vissa har han överskattats rejält tyvärr.

Måste dock vara tungt för honom för nu kommer hans anseende i Hif att minska.

Äh, alla som är förknippade med HIF i modern tid får väl isåfall anseendet lite raserat, diminishing returns på det och resultatet är att ingen bryr sig. "jaha det var i Helsingborg, jaja, det är ju som det är där va". Maken till illa skött klubb, tråkigt faktiskt.
Citera
2023-04-16, 13:45
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Äh, alla som är förknippade med HIF i modern tid får väl isåfall anseendet lite raserat, diminishing returns på det och resultatet är att ingen bryr sig. "jaha det var i Helsingborg, jaja, det är ju som det är där va". Maken till illa skött klubb, tråkigt faktiskt.
Jag tycker ändå att det märks att vi har folk med status från sina spelarkarriärer osv och som folk respekterar i grunden, för annars hade kritiken klätts i lite andra ord. Avgångskravet mot Andreas Granqvist kom ju med att vi hyllade honom just för sina insatser på planen och tränarduon Santos/Lindström har också kommit billigt undan i förhållande till de uppvisade resultaten. De har anseende. Det är snarast så att tålamodet har varit lite väl stort, för krisen har bara växt med talet om långsiktighet. Precis som du säger så är HIF misskött och har varit det under en längre tid. Vi måste ha omedelbar förändring.
Citera
2023-04-16, 14:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag tycker ändå att det märks att vi har folk med status från sina spelarkarriärer osv och som folk respekterar i grunden, för annars hade kritiken klätts i lite andra ord. Avgångskravet mot Andreas Granqvist kom ju med att vi hyllade honom just för sina insatser på planen och tränarduon Santos/Lindström har också kommit billigt undan i förhållande till de uppvisade resultaten. De har anseende. Det är snarast så att tålamodet har varit lite väl stort, för krisen har bara växt med talet om långsiktighet. Precis som du säger så är HIF misskött och har varit det under en längre tid. Vi måste ha omedelbar förändring.
Enklaste lösningen för dig är väl att konvertera. Du har ju inte mer än högst en timmes bilresa till Eleda Stadion Kan spelare o tränare ja tom sportchefer byta klubbar huller om buller så ska ju även supportrar kunna så göra när det inte funkar. Det är bara gammaldags tänk att man måste vara klubben lojal och trogen hur fan illa den än sköts.
Citera
2023-04-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Enklaste lösningen för dig är väl att konvertera. Du har ju inte mer än högst en timmes bilresa till Eleda Stadion Kan spelare o tränare ja tom sportchefer byta klubbar huller om buller så ska ju även supportrar kunna så göra när det inte funkar. Det är bara gammaldags tänk att man måste vara klubben lojal och trogen hur fan illa den än sköts.
Jag förstår att du är en nolla själv, men det du föreslår är inte ens kul på skämt. Jag kommer att vara HIF tills jag dör. Det är inte en sak som man förändrar.
Citera
2023-04-16, 15:14
Medlem
Ja man kan naturligtvis inte byta klubb.Man kan gifta om sig,flytta,byta arbete.Men inte vliket lag man håller på.
Citera
2023-04-16, 15:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag förstår att du är en nolla själv, men det du föreslår är inte ens kul på skämt. Jag kommer att vara HIF tills jag dör. Det är inte en sak som man förändrar.
Då kan jag bara beklaga din fotbollstragedi Nåväl, Gefle har ju börjat bra så kan de så kanske även Granen sen kan få upp er till SE igen och nystart med Allsvenskan som drömmål och att hänga kvar som realistiskt mål. Behöver ju heller inte bli ettan i år med hjälp av lite rådighet. Det finns ju ett sommarfönster
Citera
2023-04-16, 17:18
Medlem
baggebo1s avatar
GAIS vinner Göteborgsderbyt på ett kokande Bravida med 2-1. De har öppnat riktigt starkt. Skuggar Öster i toppen.
Senast redigerad av baggebo1 2023-04-16 kl. 17:20.
Citera
2023-04-17, 01:46
Medlem
snillet_1s avatar
Utsiktens tränare Bosko Orovic kallar de Gais-supportrar som kastade in saker under dagens match för "pissluffare". Är detta en term som är gängse för folk i övriga delar av landet? Minns att jag själv hörde det första gången från en kille som bodde i Kortedala, har fått för mig att det är ett ganska göteborgstypiskt begrepp sedan dess:

Citat:
Det var i den andra halvleken som det hettade till rejält i Göteborgsderbyt, när Utsiktens målvakt Elias Hadaya hamnade i konfrontation med några Gais-supportrar.

Detta efter att att antal supportrar på bortasektionen börjat kasta in föremål på planen, i riktning mot målvakten – som svarade med att kasta tillbaka.

Utsiktens tränare, Bosko Orovic var efter matchen rasande på Gais-supportrarna för deras beteende.

– Det är under all kritik. Under all kritik! Det är de här pissluffarna vi ska ha bort från svensk fotboll, för alltid. Då pratar jag om personerna som kastar in saker – inga andra. Det är pissluffare, säger han till Göteborgsposten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dwjApO/utsiktens-bosko-orovic-rasar-mot-gais-supportrar-pissluffare
Citera
2023-04-17, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Utsiktens tränare Bosko Orovic kallar de Gais-supportrar som kastade in saker under dagens match för "pissluffare". Är detta en term som är gängse för folk i övriga delar av landet?
I supportersammanhang har just GAIS kallats pissluffare i alla tider typ. Vi sjunger t ex "Piss- piss- luffare!" när vi möter dem. Det är väl möjligtvis bajen som kan ha kallats samma sak någon gång.
Citera
2023-04-17, 12:25
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Utsiktens tränare Bosko Orovic kallar de Gais-supportrar som kastade in saker under dagens match för "pissluffare". Är detta en term som är gängse för folk i övriga delar av landet? Minns att jag själv hörde det första gången från en kille som bodde i Kortedala, har fått för mig att det är ett ganska göteborgstypiskt begrepp sedan dess:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/dwjApO/utsiktens-bosko-orovic-rasar-mot-gais-supportrar-pissluffare

Den där Bosko är alltid förbannad över något.
Citera
2023-04-17, 12:47
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

Den där Bosko är alltid förbannad över något.
Citera
2023-04-17, 14:41
Medlem
HIF sparkar sportchefen Andreas Granqvist samt tränarna Álvaro Santos och Mattias Lindström! Ett efterlängtat beslut som känns helt rätt att göra i dagsläget.

Nu får vi se vad som händer med klubbchef Joel Sandborg och vilka som kommer att ersätta de avskedade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in