2023-04-15, 20:04
Medlem
Innan jag lika bergsäkert som övriga slår fast att Öster går upp, så tänker jag invänta de kommande matcherna mot Norrlands- och Göteborgslag.

Giffarna och ÖFK väntar först, sen Örgryte och GAIS. Blir intressant att se om Öster faktiskt är det klart bättre laget i de här fyra matcherna eller inte.

Viktigt att få med sig bra poäng där, för sedan väntar Västerås och J-Södra också. Upp till bevis.
Citera
2023-04-15, 20:27
Medlem
BarryHatters avatar
Trevlig seger idag mot Örebro! Det blev dålig stämning i den stan efteråt när ett gäng surpuppor kom och kastade sten och hade sig efter matchen. De kanske borde ta ut den frustrationen på sitt icke-existerande målskytte istället
Senast redigerad av BarryHatter 2023-04-15 kl. 21:03.
Citera
2023-04-15, 20:52
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Björn Nordqvist? Du menar inte Orvar Bergmark, räcker tydligen inte ens med hans barnbarn i startelvan..
Oj vilken tavla av mig! Jag lägger mig platt. Trodde Nordqvist var en ÖSK-legend.
Citera
2023-04-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Oj vilken tavla av mig! Jag lägger mig platt. Trodde Nordqvist var en ÖSK-legend.

Hallsberg är inte långtifrån Örebro, så det var inte alls dumt tänkt..
Citera
2023-04-16, 01:54
Medlem
Zyxel04s avatar
Tycker egentligen att Granqvist alltid varit överskattad. Han var väl en "ok" mittback men inte mer än så. Väldigt tun och egentligen ganska långsam. Ingen vidare teknik.

Han hade extremt flyt med att han fick spela VM 2018 i ett läge när han nådde en formtopp. Sen passade han väl in i Janne Anderssons spel där det var tydliga instruktioner och någon form av kreativitet inte efterfrågades.

Men... liksom... vissa ville jämföra honom med Zlatan. Jag vet att Zlatan aldrig fick ut max med landslaget men Zlatan är en hundra gånger bättre spelare än Granström. Vi har sett förut att spelare kan flyga under en turnering där stjärnorna står rätt...

I hans roll som sportchef så har han än så länge totalt misslyckats.

Under den allsvenska säsongen så värvade han ett lag som vid den allsvenska starten inte alls var redo för Allsvenskan

Han försökte kompensera det under sommaren med att byta ut halva laget... utan att lyckas...

De har bara gått tre omgångar än så länge men de ser ju inte bra ut... och... känns som division 1 kan bli aktuellt...
Citera
2023-04-16, 07:48
Medlem
Någon som vet hur ,mycket folk det var på Helsingborg-VSk.
Citera
2023-04-16, 08:53
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Någon som vet hur ,mycket folk det var på Helsingborg-VSk.
Matchrapporten saknar en publiksiffra. Vårt officiella publiksnitt i Superettan är beräknat efter att det kom 0 personer på matchen. Därmed har vi just nu siffran 4 358 som snitt, vilket fortfarande hade varit bra för de flesta klubbarna i vår serie.

Verkligheten är att vi var ca 6000 i första halvlek utav HIF-VSK. Sen skedde en protest i halvtid där många lämnade läktaren och en del lämnade även arenan, så mot slutet av matchen kan det ha varit så lite som 3000 kvar inne på läktarna.

Protesten riktade sig emot att klubbchef Joel Sandborg via sina funktionärer försökt plocka ner en kritisk banderoll, riktad till sportchef Andreas Granqvist. Sandborg har visserligen förnekat i efterhand att han försökt få bort banderollen, men han har å andra sidan bekräftat att han är emot att den typen av banderoller över huvud taget kommer in på Olympia eller får sättas upp. Sandborg agerar därmed likt en diktator, då han försöker censurera sina egna supportrar. Kanske tycker han att det är viktigare att försvara Granqvist, som råkar vara en nära vän till Joel Sandborg, än att verka för HIF:s bästa. Därmed anser jag personligen att inte bara vår misslyckade sportchef bör avgå utan även vår klubbchef Joel Sandborg.
Citera
2023-04-16, 09:25
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Tycker egentligen att Granqvist alltid varit överskattad. Han var väl en "ok" mittback men inte mer än så. Väldigt tun och egentligen ganska långsam. Ingen vidare teknik.

Han hade extremt flyt med att han fick spela VM 2018 i ett läge när han nådde en formtopp.
I kvalet till VM 2018 mot Italien var han mycket mer än "OK", han var outstanding. Världsklass.

Men visst, att jämföra med Zlatan är som att jämföra en Ferrari med ett kylskåp. Och att vara en bra spelare är definitivt inte översättningsbart till en bra ledare. Tror t ex att Zlatan vore en ännu sämre sportchef är Granen.
Citera
2023-04-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Matchrapporten saknar en publiksiffra. Vårt officiella publiksnitt i Superettan är beräknat efter att det kom 0 personer på matchen. Därmed har vi just nu siffran 4 358 som snitt, vilket fortfarande hade varit bra för de flesta klubbarna i vår serie.

Verkligheten är att vi var ca 6000 i första halvlek utav HIF-VSK. Sen skedde en protest i halvtid där många lämnade läktaren och en del lämnade även arenan, så mot slutet av matchen kan det ha varit så lite som 3000 kvar inne på läktarna.

Protesten riktade sig emot att klubbchef Joel Sandborg via sina funktionärer försökt plocka ner en kritisk banderoll, riktad till sportchef Andreas Granqvist. Sandborg har visserligen förnekat i efterhand att han försökt få bort banderollen, men han har å andra sidan bekräftat att han är emot att den typen av banderoller över huvud taget kommer in på Olympia eller får sättas upp. Sandborg agerar därmed likt en diktator, då han försöker censurera sina egna supportrar. Kanske tycker han att det är viktigare att försvara Granqvist, som råkar vara en nära vän till Joel Sandborg, än att verka för HIF:s bästa. Därmed anser jag personligen att inte bara vår misslyckade sportchef bör avgå utan även vår klubbchef Joel Sandborg.
Tack
Citera
2023-04-16, 10:12
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Hallå Helsingborg! Är det okej om vi gör er sällskap till div1.....?

0 mål på tre matcher och ett vasst Västerås borta i nästa match som ser väldigt bra ut, dock så blir ju ÖSK lite underdogs nästa match vilket jag tror passar det här unga laget bättre, vilket vi såg i cupmatcherna när man spelade utan press.
Citera
2023-04-16, 11:24
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
I kvalet till VM 2018 mot Italien var han mycket mer än "OK", han var outstanding. Världsklass.

Men visst, att jämföra med Zlatan är som att jämföra en Ferrari med ett kylskåp. Och att vara en bra spelare är definitivt inte översättningsbart till en bra ledare. Tror t ex att Zlatan vore en ännu sämre sportchef är Granen.

"Alla"... eller väldigt många spelare... kan leverera en enskild säsong eller en enskild match.

Granen var bra åren 2017 & 2018... han nådde en topp.. de kan jag ge honom. Men av vissa har han överskattats rejält tyvärr.

Måste dock vara tungt för honom för nu kommer hans anseende i Hif att minska.
Citera
2023-04-16, 13:17
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Hallå Helsingborg! Är det okej om vi gör er sällskap till div1.....?

0 mål på tre matcher och ett vasst Västerås borta i nästa match som ser väldigt bra ut, dock så blir ju ÖSK lite underdogs nästa match vilket jag tror passar det här unga laget bättre, vilket vi såg i cupmatcherna när man spelade utan press.
Ni är så välkomna, ju fler lag med vettiga supportrar desto roligare blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in